czwartek, 31 października 2013

Makaron z warzywami na szybko :)



Hej :)) Dzisiaj coś na szybko, bo brak czasu niestety :( masakra jak ten czas leci i człowiek taki zabiegany czasem, że ciężko wyrobić. Z makaronem tylko warzywa bez mięsa. Brokuł, papryka, suszone pomidory, kukurydza i przyprawy. Miłego przedłużonego weekendu życzę wszystkim. 

Składniki:
  • makaron (u mnie penne)
  • papryka czerwona
  • brokuł
  • suszone pomidory w oliwie z ziołami
  • kukurydza
  • 1 cebula fioletowa
  • 1 ząbek czosnku
  • oliwa do smażenia
  • sól
  • oregano
  • bazylia

Makaron ugotować według przepisu na opakowaniu. Brokuła ja również gotuję. Paprykę i cebulę pokroić w paski, podsmażyć na oliwie, dodać przepuszczony przez praskę czosnek, jak już zmięknie to dodajemy pokrojone suszone pomidory, kukurydzę, oraz wrzucamy brokuła. Mieszamy, wrzucamy makaron, przyprawimy do smaku i gotowe :)


środa, 30 października 2013

Zdrowa jaglanka z kurczakiem i warzywami :)



Witajcie :) U mnie dziś znowu kasza, ale tak ją polubiłam i nie tylko ja, że będzie u mnie częściej. Dzisiaj wersja z kurczakiem, cukinią, dużo pora, kukurydza i czosnek. To wszystko przyprawione suszonymi pomidorami z bazylią i czosnkiem, ja dodałam jeszcze oregano i więcej bazylii plus troszkę soli do smaku. Lubię jak jest w daniu dużo ziółek :))) Miłego dnia życzę, u mnie troszkę pada i remonty drogi pod oknem :( ciekawe odgłosy zapewnione do wieczora i tak do końca przyszłego roku :((

Składniki:
  • 1 szklanka kaszy jaglanej
  • 2 szklanki wody
  • 2 filety z kurczaka
  • mała cukinia
  • por
  • kukurydza z puszki
  • 1 duży ząbek czosnku
  • suszone pomidory z bazylią i czosnkiem
  • oregano
  • bazylia
  • sól
  • oliwa do smażenia

Kaszę ugotować z 2 szklankami wody (według przepisu na opakowaniu) u mnie szklanka kaszy wystarcza spokojnie dla 3 osób. Pora pokroić w paseczki i podsmażać na oliwie, dodać pokrojonego kurczaka i cukinię, jak wszystko będzie robiło się miękkie dodajemy przepuszczony przez praskę czosnek, kukurydzę, wsypujemy suszone pomidory z bazylią i czosnkiem, oraz oregano i bazylię. Dodajemy ugotowaną kaszę, mieszamy dokładnie i doprawiamy do smaku :)


wtorek, 29 października 2013

Indyk curry i ziemniaczki pieczone :)



Witajcie :)) Tak jak pisałam we wcześniejszym poście - pieczone ziemniaczki robiłam je specjalnie do indyka z curry :) Do tego cukinia, marchewka, kukurydza u obowiązkowo czosnek. Było pysznie a z ziemniaczkami to już w ogóle. Jeśli chodzi o indyka to pierwszy raz udało mi się kupić polędwicę właśnie z tego ptaszęcia. Nigdy jakoś jej nie spotkałam w sklepie, albo po prostu nie widziałam, a tu w Makro proszę jest coś takiego. Życzę Wam smacznych obiadków i miłego dnia :))

Składniki:
  • polędwica z indyka lub filet (ilość wedle uznania u mnie jakieś 400 g)
  • kilka marchewek
  • mała cukinia
  • kukurydza z puszki
  • 2 ząbki czosnku
  • olej kokosowy do smażenia
  • curry ile kto lubi
  • pieczone ziemniaczki jako dodatek :)

Filety umyć, po porcjować i podsmażyć na oleju, dodać pokrojoną w plasterki cukinię i marchewkę również pokrojoną w drobne kawałeczki. Jak warzywa i indyk będą robiły się miękkie, dodać kukurydzę i curry. ja już niczym nie doprawiałam. Wymieszać dokładnie i gotowe :)


piątek, 25 października 2013

Pieczone ziemniaczki :)



Witajcie :) U Was tez tak pięknie świeci słoneczko :) Wraca do nas lato, czy co ?? Oby tak było jak najdłużej :) Dziś święto makaronu, a u mnie pieczone ziemniaczki :) Na obiad były jeszcze z indykiem, ale na niego przepis innym razem, a dziś szybko. Ja je bardzo lubię i jako dodatek do obiadu i jako przekąskę z ulubionym sosem.  Życzę wszystkim miłego dnia i równie udanego weekendu :))

Składniki:
  • ziemniaki - ilość wedle uznania
  • oliwa z oliwek
  • rozmaryn
  • papryka słodka

Ziemniaki obieramy, myjemy i kroimy na ćwiartki. Blaszkę nacieramy oliwą, wrzucamy pokrojone ziemniaki, posypujemy rozmarynem i papryką, ja dodaję jeszcze troszkę oliwy. Mieszamy i zapiekamy w piekarniku w 180-200 stopniach około 50 minut.


"Ksiega szefów kuchni" - recenzja :)



Księga szefów kuchni to dla mnie nietypowa pozycja, bo zawiera przepisy, triki i porady aż 16 najlepszych w Polsce mistrzów kulinarnych. Znajdziemy w niej przepisy tradycyjne, oraz nowoczesne takie jak kuchnia molekularna. Przepisy opatrzone są poradami i pięknie wykonanymi zdjęciami. 

Oto lista 16 mistrzów kuchni polskiej:


Powiem szczerze, że ja znałam tylko kilku. Jak dostałam książkę to siedziałam nad nią dobrych kilka godzin, żeby dowiedzieć się czegoś o tych uzdolnionych mistrzach kuchni i nie mogłam napatrzeć się na te apetyczne zdjęcia. Bardzo dużym plusem jest przedstawienie każdego z panów. Każdy z kucharzy przedstawia kilka swoich autorskich przepisów w kuchni w której czuje się najlepiej. Przepisy są różnorodne, bo znajdziemy tu dziczyznę, jagnięcinę, owoce morza, ryby, dania wegetariańskie oraz pyszne desery.



Książka jest super propozycja na prezent. Każdego kto lubi kucharzyć na pewno taka pozycja ucieszy. Ja znalazłam w niej wiele przepisów, które na pewno wykorzystam np. makaroniki Tomasza Dekera, który jest mistrzem cukiernictwa. Zdjęcia które przedstawiają dania są tak apetyczne, że od samego patrzenia człowiek robi się po prostu głodny. Książka napisana jest bardzo przystępnie i ciekawie. Składniki podane w przepisach są ogólnodostępne, jest kilka takich o których ja pierwszy raz słyszę, ale człowiek się ciągle uczy i ciesze się jak poznaję nowe składniki, które mogę wykorzystać, a przede wszystkim wypróbować. Podkreślam, że jest ich tylko kilka większość są to składniki znane. Według mnie minusów ta książka nie ma, jest czytelna, pięknie i przejrzyście wydana, wszystko jest super opisane, więc każdy da sobie radę z przygotowaniem pozycji kulinarnych w niej zawartych. Jest świetną podpowiedzią dla osób, które chcą przygotować jakieś wykwintne przyjęcie i zrobić wrażenie na gościach :)



 Autor: Praca zbiorowa
Tytuł:
"Księga szefów kuchni"
Wydawnictwo:
G+J
Stron:
327
Okładka:
twarda
Format:
208x237 mm
Cena:
59,90 zł





Za książkę dziękuję:


czwartek, 24 października 2013

Pyszne ciacho Jamajka :)



Witajcie :) Dziś troszkę później, bo brak prądu i nie dało się zrobić nic :( Za to wpis bardzo smaczny, naprawdę. Ciasto jest rewelacyjnie, nie bardzo słodkie, łatwe i w miarę szybko się go robi. Biszkopt ciemny, galaretki cytrynowe, banan i śmietana 30% z serkiem homogenizowanym. Całość prezentuję się cudnie i równie smakuje wyjątkowo. Zdjęcia mi jakoś nie za bardzo chciały wyjść, tak jak bym chciała, ale cóż są takie jakie są i tyle. Blaszka 23x33. W wersji oryginalnej ciasto jest z dodatkiem alkoholu, ale ja robiłam bez, bo moje dziecko jest fanem galaretek i ubitej śmietany więc ciacho też wcinał :)

Inspiracja: tutaj

Składniki na biszkopt:
  • 5 dużych jaj
  • 1 szklanka cukru
  • 1 budyń czekoladowy
  • 1 łyżeczka octu
  • 2 łyżki kakao
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • do przełożenia powidła, ja użyłam marmolady wieloowocowej

Masa:
  • 600 ml śmietany 30%
  • 150 g serka homogenizowanego waniliowego
  • 2 łyżki cukru pudru
  • cukier waniliowy 
  • opcjonalnie 100-150 ml ajerkoniaku
  • 4 łyżeczki żelatyny jeśli dajemy ajerkoniak
  • 3 łyżki żelatyny jeśli nie dajemy alkoholu (żelatyna rozpuszczona w 1/3 szklanki wody)
  • 1 kg dojrzałych bananów
  • 1 cytryna
  • 3 galaretki cytrynowe (rozpuszczone w 4 1/2 szklanki wody)
  • starta czekolada

Białka oddzielamy od żółtek i ubijamy na sztywną pianę. Stopniowo dodajemy cukier, ocet i po 1 żółtku. Pod koniec wsypujemy przesiany budyń, mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i kakao. Ciasto przekładamy do formy (ja wysmarowałam ją margaryną i posypałam mąką) i pieczemy w 180 stopniach około 30 minut ( do suchego patyczka). Studzimy i przekrawamy na 2 części. Spód smarujemy cienką warstwą marmolady. Na marmoladę wykładamy banany. Kroimy je na połowę i nacieramy dokładnie sokiem z cytryny.

Galaretka:
3 galaretki rozpuszczamy w 4 i 1/2 szkl wrzątku, odstawiamy i czekamy na moment, gdy galaretka zacznie proces tężenia. Rozprowadzamy na bananach.

Masa śmietanowa:
Schłodzoną śmietankę ubijamy z cukrem pudrem i cukrem wanilinowym, następnie dodajemy serek waniliowy. Możemy cienką stróżka dolać advocatu. Całość łączymy ze schłodzoną rozpuszczoną żelatyną.


Przełożenie ciasta:
Ciasto - marmolada - przekrojone na pół banany - galaretki - większa część masy śmietanowej - ciasto - druga część mniejsza masy śmietanowej - posypujemy startą czekoladą

środa, 23 października 2013

Farfalle w doborowym towarzystwie :))



Witajcie :) Jak wiadomo 25 października przypada światowy dzień makaronu. U mnie jak widać na blogu, takie dni są bardzo często, bo wszyscy przepadamy za makaronem he więc i ten będzie jak każdy ;)) Ja zaczynam już dziś i moja propozycja to farfalle z awokado, brzoskwinią, suszone pomidorki, kurczaczek, por i żeby dodać intensywnego smaku oliwki. Chyba wszystkim smakowało, bo mąż z synem zjedli podwójną porcję :))

Składniki:
  • makaron farfalle Lubella
  • 1 awokado
  • 1 brzoskwinia
  • 2 filety z kurczaka
  • suszone pomidory 
  • kilkanaście zielonych oliwek
  • kawałek pora
  • kukurydza
  • świeża bazylia
  • tymianek
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 łyżeczka cukru
  • sól
  • oliwa do smażenia
  • słodka papryka w proszku

Makaron ugotować według przepisu na opakowaniu. Kurczaka pokroić i podsmażyć na oliwie, dodać pokrojonego pora, czosnek przepuszczony przez praskę. Jak kurczak i por się nam ładnie podsmażą to dodajemy suszone pokrojone pomidory (ja dodałam również oliwę z ziołami w której one były w słoiczku - nie całą) , oliwki, oraz cukier. Mieszamy, podsmażamy tak dosłownie ze 2 minutki. Dodajemy pokrojone awokado, brzoskwinię, kukurydzę, doprawiamy tymiankiem, papryką i solą, dodajemy całe umyte listki bazylii, oraz wsypujemy makaron. Mieszamy, jeśli trzeba to jeszcze doprawiamy i gotowe :)


wtorek, 22 października 2013

Krem porowo-musztardowy mojego męża :))



Witajcie :)) Ostatnimi czasy mój mąż więcej kucharzy, bo ja bidna zapracowana i chwilowo pałeczkę w kuchni przejął on. Powiem Wam, że zaskoczył mnie bardzo kremem jaki zrobił. Por w połączeniu z musztardą chrzanową. Wcięłam go szybciutko tak mi smakował, jeszcze dla mnie podobno to serduszko ze śmietany było to już w ogóle odlot he he :))

Składniki:
  • 1 cały duży por
  • 1 cebula
  • 1 łyżka masła
  • 2-3 łyżeczki musztardy chrzanowej
  •  wywaru drobiowego
  • woda
  • 2 ziemniaki
  • 2 marchewki
  • 1 pietruszka
  • oregano
  • starta gałka muszkatołowa
  • sól
  • pieprz

Pora i cebulę pokroić wrzucić do rondelka i zeszklić na 1 łyżce masła, dodać wywar drobiowy, troszkę wody (około 0,5 litra) i dusić. Do pora i cebuli wrzucamy obrane i pokrojone ziemniaki, marchewkę i pietruszkę. Gotujemy do momentu, aż warzywa będą miękkie. dodajemy przyprawy, blendujemy na gładki krem i dodajemy 2-3 łyżeczki musztardy chrzanowej. Doprawiamy jeśli potrzeba wedle własnego smaku i uznania. Dodajemy troszkę śmietany lub jogurtu naturalnego i ewentualnie grzanki.


"Kuchnia polska dla początkujących - mój niezbędnik" - recenzja



Książka ta to praca zbiorowa. Autorzy to: Romana Chojnacka, Jolanta Przytuła, Aleksandra Swulińska-Katulska i Ewa Aszkiewicz.  Według autorek jest to kulinarny niezbędnik dla osób, które zaczynają swoja przygodę z kucharzeniem. Jest w niej wiele porad, pomysłów i ciekawych podstawowych przepisów, oraz informacje o wartościach odżywczych, o tym jak kupować np. mięso, jak przechowywać, pokazany i opisany jest podział tusz.

Książka podzielona jest na 7 działów:
1. Przystawki, przekąski i sosy
2. Zupy i dania z jednego garnka
3. Mięso, podroby, dziczyzna. drób i ryby
4. Potrawy z maki, kaszy, jajek, mleka i sera
5. Potrawy z warzyw, owoców i grzybów
6. Ciasta, ciasteczka i desery
7. Przetwory

Każdy rozdział zawiera opis jak i kiedy dane danie (np. przekąski) serwujemy, jaki sos najlepiej przygotować i jaka dekoracja będzie dobrze pasować. Od razu mamy podane kilka przepisów na dania, sosy, mięsa itd. Niektóre przepisy opatrzone są zdjęciami jak i co krok po kroku mamy robić. Dowiemy jak się zrobić dobry sos beszamelowy, domowy majonez, sos winegret, jak przygotować dobry wywar mięsny na zapas i jak go przechowywać, jak zagęścić zupę i czym i jak zabielić, które zioła najlepiej pasują do różnych zup i nie tylko. Dział mięso, podroby, dziczyzna, drób i ryby ma bardzo dokładny podział tusz jeśli chodzi o wołowinę, wieprzowinę, jagnięcinę i cielęcinę, oraz mamy podane dopuszczalne okresy mrożenia mięsa. W każdym z działów jest mnóstwo potrzebnych informacji, które podane są w sposób konkretny i krótki, tak żeby można było łatwo zapamiętać. 


Książka jest naprawdę fajnym niezbędnikiem kuchennym i według mnie nie tylko dla początkujących. Zawiera bardzo potrzebne informacje, porady, a zawarte w niej zdjęcia krok po kroku ułatwiają i przyśpieszają wykonywanie niektórych czynności. Autorki pokazują techniki i sposoby podawania potraw, oraz ciekawe i zdrowe menu. Przepisy są czytelne, przeważnie opatrzone zdjęciami. Każdy ma podana ilość porcji, czas przygotowania, ilość kalorii, oraz stopień trudności. Jest to pozycja warta kupienia, czy to na prezent, dla osoby, która zaczyna swoją przygodę w kuchni, cz dla osoby, która już ją zaczęła, ale chciałaby pogłębić swoją wiedzę kulinarną. 


Autor: Praca zbiorowa
Tytuł:
"Kuchnia polska dla początkujących mój niezbędnik"
Wydawnictwo:
Publicat
Stron:
315
Okładka:
twarda
Format:
175x247 mm
Cena:
39,90 zł
 



Za książkę dziękuję:



poniedziałek, 21 października 2013

Ryż dziki z łososiem i warzywami



Witajcie :) U mnie dziś moja ulubiona rybka, czyli łosoś norweski do tego ryż dziki Britta, który jadłam po raz pierwszy i powiem Wam, że fajny jest. Ma świetny orzechowy zapach, który unosi się podczas gotowania i ciekawy smak. Gotuję się go trochę długo, bo aż 45 minut. Ten ryż to jedna z najmniej przetworzonych odmiana ryżu, podczas gotowania zwiększa on swoją objętość, a jego ziarenka pękają. Ryż ten jest naturalnym źródłem błonnika roślinnego.

Składniki:
  • 3 torebki ryżu dzikiego Britta
  • 400 g filetu z łososia
  • papryka 
  • mała cukinia
  • kukurydza
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • świeża bazylia
  • oliwa do smażenia
  • sól
  • pieprz

Ryż gotujemy według przepisu na opakowaniu. Cebulę, cukinię i paprykę kroimy i podsmażamy na oliwie do momentu, aż będą miękkie. Dodajemy czosnek, łososia podzielonego na porcje, oraz kukurydzę - smażymy około 5 minut. Na końcu dodajemy pokrojoną bazylię, oraz przyprawiamy. Przekładamy na talerz i dodajemy ryż.



sobota, 19 października 2013

Wytrawne, zapiekane naleśniki z kurczakiem i ...



Witam wszystkich :)) Chwilkę mnie nie było, ale nie wyrabiałam na zakręcie to dlatego. Dzisiaj pyszna i ciekawa propozycja na naleśniki na wytrawnie z kurczakiem, fetą oliwkami i ogólnie warzywami :) Do ciasta naleśnikowego dodana papryka i bazylia, przez co mają one ciekawy kolor. Potem wszystko posypane starta mozzarellą i zapieczone. Pyszności po prostu :)) Składniki na ciasto zawsze daje na oko więc i w przepisie tak podaję :) Miłego weekendu życzę :)))

Składniki na 6 naleśników:
  • około 1,5 szklanki mąki
  • woda
  • 3 łyżki oliwy
  • papryka słodka w proszku
  • bazylia suszona
  • sól
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego
  • jajko

Wszystkie składniki zmiksować na gładką masę. Usmażyć naleśniki.

Farsz:
  • 2 filety z kurczaka
  • mała cebula
  • mały brokuł
  • 1 większa starta na tarce marchewka
  • 1/2 cukinii
  • 2 ząbki czosnku
  • oliwki zielone (ilość wedle uznania)
  • 1/2 opakowania sera feta
  • natka pietruszki
  • oregano
  • oliwa
  • mozzarella

Kurczaka pokroić na kawałki i  podsmażyć na oliwie, dodać pokrojoną cebulę, startą na tarce marchewkę, pokrojona w plasterki cukinię i przepuszczony przez praskę czosnek. Brokuła ugotować. Jak kurczak i warzywa będą już miękkie, dodajemy natkę pietruszki, oliwki, ser feta i oregano, ugotowanego brokuła. Faszerujemy naleśniki, przekładamy do naczynia żaroodpornego, posypujemy startą mozzarellą i zapiekamy w 180 stopniach jakieś 15 minut i gotowe :))



wtorek, 15 października 2013

Karpatka domowa :)



Witajcie :)) Jak tam zdrówko ?? Mam nadzieję, że dopisuje. U mnie też już prawie oki, tylko kaszel mi jeszcze został - jakiś uparty :( Dziś przedstawiam Wam przepis na karpatkę, którą piekłam po raz pierwszy. Taka domową, nie z pudełka. Mąż chodził już od jakiegoś czasu i karpatkę mi zrób i karpatkę mi zrób. Trochę się bałam ,bo ciasta parzonego nie robiłam jeszcze nigdy, ale powiem Wam, że byłam zaskoczona, że jest takie proste i w sumie szybko się go robi. Ciasto wyszło pyszne. Nie ma to jak domowe :)) Blaszka: 29x36 :)

Inspiracja: tutaj

Składniki na ciasto:
  • 150 g margaryny
  • 1 szklanka wody
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 5 jajek
  • szczypta soli
  • odrobinka proszku do pieczenia


1. Przygotować ciasto. Wodę zagotować z margaryną. Garnek ściągnąć z kuchenki i mieszając energicznie (najlepiej łyżką drewnianą), dodać mąkę. Garnek postawić z powrotem na gazie i gotować na małym ogniu, ciągle mieszając, ok. 2- 3 minut. (Ciasto ma być jednolite i ładnie odchodzić od garnka). Ciasto pozostawić na chwilę do ostygnięcia. (Najłatwiej przełożyć do miski lub innego garnka, wtedy szybciej ostygnie, ale nie musi całkowicie). Do lekko ciepłego lub zimnego ciasta, miksując mikserem, dodać po jednym jajku, szczyptę soli i proszek do pieczenia.
2. Ciasto dzielimy na dwie w miarę równe części.
3. Formę smarujemy margaryną i posypujemy mąką. Połowę ciasta rozprowadzamy łyżką w formie. 
4. Pieczemy w nagrzanym piekarniku do 250 stopni około 10 minut. Następnie otwieramy piekarnik na około 2 minuty (temperatura ma spaść do 200 stopni) zmniejszamy temperaturę i pieczemy jeszcze około 10 minut. Ciasto ma się nam ładnie zarumienić. Z drugim ciastem robimy tak samo. 

Masa budyniowa:
  • 3 szklanki mleka
  • 200 g masła
  • 4 kopiate łyżki mąki pszennej
  • 4 kopiate łyżki mąki ziemniaczanej
  • 3/4 szklanki cukru
  • 2 łyżeczki cukru waniliowego
  • 2 żółtka

1. 2 szklanki mleka i cukier zagotować. Pozostałe mleko wymieszać dokładnie z żółtkami, cukrem waniliowym i mąkami. Dodać do gotującego się mleka, szybko mieszając, aby nie powstały grudki. Chwilkę gotować (około 1 min. Budyń będzie gęsty). Pozostawić do ostygnięcia. Miękkie masło utrzeć mikserem na puszystą masę. Dalej miksując, dodawać stopniowo zimny budyń.
2. Masę rozsmarować na blacie, przykryć drugim Ciasto wstawić do lodówki na co najmniej 2 godziny. Przed podaniem posypać cukrem pudrem.


poniedziałek, 14 października 2013

Domowy pasztet drobiowy



Witam :)) Dzisiaj domowy pasztet drobiowy, taki mój pierwszy i wyszedł smaczny :)) Bałam się trochę, że może coś poknocę, ale jakoś się udało :) Przepis już dawno znalazłam w internecie, nawet już nie pamiętam dokładnie na jakiej stronie :( Trochę pozmieniałam i zrobiłam po swojemu :) Jeśli ktoś lubi takie domowe to polecam, bo zawsze to wiadomo z czego zrobione i na pewno zdrowsze niż te sklepowe. Teraz biegnę do pracy, a Wam życzę miłego dnia :))

Składniki:
  • 5 udek z kurczaka
  • 500 g wątróbki drobiowej
  • 2-3 cebule
  • 2 pietruszki
  • 4 marchewki
  • 3 ząbki czosnku
  • natka pietruszki
  • 3 jajka
  • 2 kajzerki (namoczone w wodzie)
  • gałka muszkatołowa
  • sól
  • pieprz

Udka ugotować z marchewką i pietruszką. Ostudzić, wyjąć z wywaru udka ( wywar można zostawić do zupy), oddzielić mięso, wyjąć też marchewki i pietruszki. Wątróbkę usmażyć na oleju z cebulką. Przygotować maszynkę do mielenia w której mielimy mięso z udek, usmażoną wątróbkę z cebulą, czosnek, marchewki i pietruszki namoczone kajzerki i natkę pietruszki. Dajemy do dużego naczynia i mieszamy z jajkami, przyprawami. Keksówkę wykładamy papierem do pieczenia, dajemy do niej przygotowany pasztet i zapiekamy w 180-200 stopniach około 50-60 minut. Zostawiamy do wystygnięcia :)


piątek, 11 października 2013

Kasza jaglana, gruszka, śliwka i miód :)



Witajcie :)) Dziś znowu kasza jaglana, tym razem z owocami i dodatkiem miodu. Łatwo, szybko, smacznie i zdrowo :) Ja zrobiłam ją na słodki obiad, ale może być również jako pożywne śniadanie, czy kolacja :) Dzisiaj znowu u mnie będzie kasza z owocami, bo bardzo posmakowała w takiej wersji mojemu synkowi i mnie również, a trzeba korzystać, póki są jeszcze nasze owoce :) Życzę Wam miłego dnia i weekendu :))

Składniki:
  • 1 szklanka kaszy jaglanej
  • 2 szklanki wody
  • śliwki
  • gruszki
  • kilka łyżek miodu

Kaszę przelewamy wrzącą wodą. Przekładamy do naczynia żaroodpornego. Na kaszę wykładamy pokrojone owoce, zalewamy 2 szklankami wody i dajemy miód. Zapiekamy w 180 stopniach około 30 minut. Gotowe :))


Biorę udział w akcji:




czwartek, 10 października 2013

Sos paprykowy na zimę :)



Witam :)) Dziś troszkę późniejszy wpis, ale to przez komputer, który mi coś zamula i mnie strasznie wkurza wrrr. Jak człowiek chce zrobić coś szybko, to zawsze pod górkę oj. Sos robiłam w sobotę, przepis przyniosła moja mama od koleżanki z pracy. Dla mnie jest po prostu pyszny. Nadaje się do mięs, serów, ja go jem zamiast ketchupu. Napisałam, że na zimę, ale nie wiem czy dotrwa he :)) Polecam, naprawdę pyszny. Miłego dnia :))

Składniki:
  • 3 kg papryki pomidorowej
  • 3/4 szklanki oleju
  • 1 słoiczek koncentratu pomidorowego
  • 3/4 szklanki octu 
  • 60 dag cukru
  • 3 drobiowe kostki rosołowe
  • 1 łyżka vegety
  • sól
  • liść laurowy
  • ziele angielskie
  • 2 główki czosnku 

Papryki zmielić, wrzucić do dużego garnka, dodać ocet, cukier, kostki rosołowe, czosnek, vegetę, liść laurowy i ziele angielskie. Gotować jakieś 30-40 minut ( ma odparować trochę wody). Pod koniec dodać pozostałe składniki, doprawić do smaku solą, jeszcze podgotować z 10 minut. Gorące wlewać do słoików. Pasteryzować 10 minut.


środa, 9 października 2013

Zielono mi ... czyli penne, szpinak i reszta :)



Witajcie :)) Długo nie było u mnie szpinaku i powiem szczerze, że stęskniłam się za nim. Nawet mój syn wołał, żeby z nim zrobić makaron (on i mąż też makaronowi :)) Więc, żeby było z mięchem dla panów to dodałam kurczaka, słonecznik i trochę kukurydzy, za którą przepada moje dziecko. Ostatnio wyczytałam, że szpinak świeży przed smażeniem trzeba sparzyć we wrzącej wodzie (tak około 1,5 do 2 minut), bo zawiera dużo szczawianów. Robicie tak?? Ja najczęściej kupuję mrożony z którym już nie ma tego problemu.  Miłego dnia :))

Składniki:
  • makaron penne
  • szpinak świeży lub mrożony  (ilość wedle uznania)
  • 2 filety z kurczaka
  • 3 ząbki czosnku
  • trochę kukurydzy z puszki
  • słonecznik łuskany (ilość wedle uznania)
  • oliwa do smażenia
  • śmietana 18%
  • sól

Makaron ugotować według przepisu na opakowaniu. Filety umyć, pokroić w kosteczkę i podsmażyć na oliwie. Dodać szpinak, czosnek i pod koniec smażenia kukurydzę. Jak już wszystko ładnie się usmaży to dodajemy śmietanę, doprawiamy i wsypujemy ugotowany makaron. Mieszamy i gotowe :)



wtorek, 8 października 2013

Kurczak pomidorowy z warzywami i ryżem ;)




Witajcie :) U mnie dziś pomidorowo i kolorowo :) Kurczak obtoczony w sosie z udziałem koncentratu pomidorowego Pudliszki do tego dużo bazylii, miód i oliwa. Zapieczony w naczyniu żaroodpornym z warzywami i do tego ryż :) Szybkie i proste danie. Ja filety zapiekałam w całości, potem po upieczeniu dopiero pokroiłam, ale jak kto woli można od razu pociąć na porcje. Jak tam u Was ?? Słonecznie ?? U mnie tak, ale moje gardło wysiadło i każde przełknięcie czegokolwiek sprawia mi ogromny ból. Nie cierpię takie stanu, ale cóż rano ziąb, a potem ciepło. Najlepsze jest to, że wczoraj dzwoniłam do przychodni, żeby pójść z dzieckiem i sobą do lekarza (zawsze w ten dzień w który dzwoniłam miałam wizytę), a tu pani mi mówi, że najwcześniej może mnie na środę zapisać, bo tak ludzie chorują.  Miłego dnia :))

Składniki:
  • 2 filety z kurczaka
  • 4 łyżeczki koncentratu Pudliszki
  • łyżka miodu
  • bazylia (ilość wedle uznania)
  • oliwa
  • por
  • kilka marchewek
  • papryka
  • kukurydza
  • fioletowa cebulka
  • 2 ząbki czosnku
  • ryż

Filety umyć, osuszyć. Do miseczki dać koncentrat Pudliszki, miód i bazylię. Dokładnie wymieszać. Obtoczyć w sosie filety, przełożyć do naczynia żaroodpornego i resztę sosu wyłożyć na mięso. Warzywa pokroić i dać do mięsa. Zapiec w piekarniku w 180 stopniach tak koło 30-35 minut. W międzyczasie ugotować ryż. Po upieczeniu filety pokroić na mniejsze porcje, wyłożyć z warzywami na ryż :)




piątek, 4 października 2013

Kasza jaglana, kurczak i ser blue zapiekane w papryce :)



Hej wszystkim :)) Jak tam dziś u Was też tak słonecznie?? Super, tylko żeby cieplej było, ale niby w następnym tygodniu ma być :) U mnie dzisiaj znowu kasza jaglana (obiecałam, że będzie częściej i jest). Tym razem z kurczakiem, do tego papryka, kukurydza, 3 listki świeżej szałwii, natka pietruszki, ser blue lazur i to wszystko zapieczone w papryce :) Papryczki chili do dekoracji, bo moje dziecko jadło i nie chciałam, mieć potem jazdy, że nie dobre i za ostre ;)))

Składniki:
  • 2 filety z kurczaka
  • 1 szklanka kaszy jaglanej
  • 5 papryk
  • kukurydza z puszki
  • natka pietruszki
  • 3 listki szałwii
  • 2 ząbki czosnku
  • koncentrat Pudliszki
  • śmietana 18%
  • ser blue lazur
  • sól
  • pieprz
  • oliwa
  • woda do ugotowania kaszy

Kaszę przelewamy wrzątkiem, odcedzamy i gotujemy w 2 szklankach wody. Filety myjemy, kroimy w drobna kostkę i podsmażamy na oliwie, papryki myjemy, odkrawamy góry (które ja pokroiłam na drobno i podsmażyłam z kurczakiem), wydrążamy środki i odkładamy. Do smażącej się papryki i kurczaka dodajemy czosnek, pod sam koniec smażenia, pokrojoną natkę pietruszki, szałwię, kukurydzę i ugotowaną kaszę, wszystko dokładnie mieszamy, dodajemy 3 łyżeczki koncentratu Pudliszki, troszkę śmietany i doprawiamy. Wytworzy nam się sos. Papryki nacieramy oliwą. Gotowy farsz nakładamy do papryk, wierch posypujemy pokrojonym serem blue. Układamy w naczyniu żaroodpornym (na spód dajemy troszkę oliwy) i zapiekamy w 180 stopniach około 30 minut. 



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...