wtorek, 30 kwietnia 2013

Kurczak z ryżem, ananasem, kukurydzą i curry



Kurczak z ananasem chodził już za mną od jakiegoś czasu, ale jakoś czasu brak i to trzeba zrobić to, bo data się kończy, bo to zaraz się zepsuje, bo na to mam ochotę itd. i czekał ten ananas tak na mnie :) w końcu się doczekał i zrobiłam go z dodatkiem kurczaka, kukurydzy i cebulki. Do podsmażonego kurczaka z cebulką dodałam ananasa, kukurydzę, wlałam syrop z pozostały po ananasie w puszce, dałam troszkę mąki, żeby zagęścić sok i wyszło pyszne danie. Do tego wszystkiego ryż Britta "Basmati". Na stronie producenta przeczytałam, że "basmati" w dosłownym tłumaczeniu znaczy "pachnący ryż" i rzeczywiście ma inny zapach od tradycyjnego ryżu. Jego ziarna są długie i cienkie.Gdy się go gotuje ziarna jeszcze się troszkę wydłużają. Ryż nie skleja się. 


Składniki:
  • 2 filety z kurczaka
  • puszka ananasa 
  • 6-8 łyżek kukurydzy z puszki
  • 1 cebula
  • curry
  • ryz Britta Basmati
  • troszkę oleju do podsmażenia cebuli i kurczaka
  • 1-2 łyżki mąki ( w zależności od tego ile soku z ananasa użyjemy)

Kurczaka kroimy na kawałki. Wrzucamy na patelnię, dodajemy pokrojoną cebulę i podsmażamy na małej ilości oleju. Następnie dodajemy pokrojone ananasy, wlewamy pozostały w puszce syrop i wrzucamy kukurydzę. Przyprawiamy curry. Mieszamy i dajemy mąkę, żeby zagęściła nam sos. Ryż gotujemy według przepisu na opakowaniu. Smacznego :))



BLOG W 5 TRENDACH - Zagłosuj

Paczka od Kupca



Pod koniec zeszłego tygodnia otrzymałam paczuszkę od Kupca. Firma należy do największych producentów zdrowej żywności w Polsce. Bardzo się cieszę, że będę mogła przygotować z ich dodatkiem coś pysznego. W najbliższym czasie podzielę się z Wami przepisami.

W paczuszce znajdowały się:
  • wafle z solą morską
  • owsianka malina-żurawina
  • otręby pszenne
  • kaszka kuskus
  • maca razowa
  • kasza gryczana prażona



poniedziałek, 29 kwietnia 2013

Śniadaniowe naleśniki z serem, bananami i ciasteczkami belvita



Na prośbę mojego małego przedszkolaka zrobiłam naleśniki z serem, bananami, rodzynkami i pokruszonymi ciasteczkami czekoladowymi belvita. Moje dziecko najchętniej jadłoby je na okrągło. Lubi tak bardzo jeszcze makaron z serem i posypany cukrem. Naleśniki wyszły bardzo smaczne :) Tym razem do naleśników dodałam troszkę wody gazowanej i rzeczywiście wyszły bardziej puszyste :)

Składniki na około 8 naleśników:
  • około 2 szklanki mąki pszennej
  • woda mineralna gazowana (daję na oko)
  • mleko ( około 1,5 szklanki)
  • 1 jajko
  • 1 łyżka cukru waniliowego (domowego)
  • 400 g serka typu philadelphia
  • 2 garście rodzynek
  • 2 łyżki cukru
  • 2 banany
  • 1 opakowanie ciasteczek belvita czekoladowych
  • olej rzepakowy do smażenia

Mąkę, jajko, wodę, cukier waniliowy i mleko zmiksować na gładką masę. Jak by była za gęsta dodać jeszcze trochę mleka. Usmażyć naleśniki.

Serek przełożyć do miseczki, dodać do niego cukier, rodzynki, pokrojone banany i pokruszone ciasteczka. Wymieszać. Nakładać na połówkę naleśnika i składać. U mnie na wierzchu polewa czekoladowa :)




sobota, 27 kwietnia 2013

Biruta Markuza "Smak tropików - kuchnie Pacyfiku" - recenzja



Powyższą książkę dostałam na początku tygodnia od Wydawnictwa Zysk i S-ka. "smak tropików to zbiór różnorodnych kuchni: chińskiej, hinduskiej, indonezyjskiej itd. Autorka spędziła w tropikach trzy lata. Jak pisze skosztowała wiele dań. Mieszkała na osiedlu uniwersyteckim w Nowej Gwinei, otoczona mieszaniną ras i narodowości. W każdym domu gotowano inaczej. Sama chciała pochwalić się naszą polską kuchnią i zrewanżować za okazaną gościnność, ale okazało się, że hindusi w większości byli wegetarianami, niektórzy nie brali do ust nawet jaj, bardziej liberalni Pakistańczycy życzyli sobie kurcząt z koszernego uboju. Na dodatek ktoś jeszcze wyznał, że jest na diecie makro, kolejny nie jada tłuszczu, lecz wyłącznie tofu. Pierwsze przyjęcie okazało się klapą.

Książka to zbiór przepisów z:
  • Chin
  • Indii
  • Indonezji
  • Singapuru
  • Sri Lanki
  • Filipin
  • Nowej Gwinei
  • Nowej Zelandii
  • Australii
  • Potrawy na Boże Narodzenie
  • Przyprawy i owoce tropikalnej kuchni i ich ewentualne substytuty

Książka podzielona jest na rozdziały. Każdy rozdział to nazwa kraju z którego pochodzą przepisy. Mamy też dokładny opis danego kraju, informacje o tym, czym dana kuchnia się charakteryzuje, opisane są techniki gotowania. Podane są tez charakterystyczne produkty występujące w danym kraju. Przepisy pochodzą wprost z tropików, gdzie banany, ananas, czy kokos są produktami tanimi i dostępnymi dla najbiedniejszych. Każdy przepis zawiera dokładne oznaczenia: dla ilu osób jest danie, trudność przepisu i czas przygotowania. Na końcu książki znajduje się słowniczek przypraw i owoców tropikalnej kuchni, oraz ich ewentualnych substytutów. Jest on bardzo fajną i przydatna sprawą.


 Książka jest bardzo ciekawa raz ze względu na opis, dzięki któremu możemy lepiej poznać daną kulturę, zwyczaje i obszar z jakiego dana kuchnia pochodzi, a dwa ze względu na różnorodność ciekawych przepisów z których każdy znajdzie dla siebie coś ciekawego. Minusem jest mała ilość zdjęć, ja lubię wiedzieć co robię, a zdjęcia dodatkowo mnie zachęcają do wykonania potrawy. Problemem może być również dostępność niektórych składników, ale poza tym jest wiele przepisów, które na pewno zrobię. Książka jest fajną propozycją na prezent. mamy tu coś ciekawego do poczytania i przygotowania :))

Autor: Biruta Markuza
Tytuł:
"Smak tropików - kuchnie Pacyfiku"
Wydawnictwo:
Zysk i S-ka
Stron:
386
Okładka:
twarda
Format:
150x210mm
Cena:
29,90 zł


 Za książkę dziękuję:





piątek, 26 kwietnia 2013

Spaghetti z łososiem w sosie serowo-śmietanowym



Normalnie uwielbiam :) Łosoś, makaron, warzywa i sos to dla mnie układ idealny :) Jest to danie na szybko, bo dużo czasu nie zajmuje, a łosoś smaży się szybciutko. Wiem nie jest to danie dietetyczne, mało kaloryczne, ale jak bym cały czas na to patrzyła ...Wolę zjeść mniej, ale za to to co lubię i co mi bardzo smakuje :)


Składniki dla 2 osób dorosłych i 1 małej :))
  • 400 g filetu z łososia 
  • makaron spaghetti
  • mały por
  • mała cukinia
  • kukurydza z puszki
  • 2 ząbki czosnku
  • masełko do smażenia
  • 150 g serka topionego kremowego
  • śmietana 18 %
  • suszone pomidory z bazylią i czosnkiem
  • parmezan straty
  • pieprz
  • sól

Makaron ugotować według przepisu na opakowaniu. Pora i cukinie pokroić, podsmażyć na masełku. Dodać czosnek przepuszczony przez praskę. Jak cukinia i por będą miękkie zsunąć je na jedną połowę patelni, na drugą położyć pokrojonego łososia. Podsmażyć z obu stron i połączyć z resztą warzyw. Dodać kukurydzę, wymieszać. Następnie dodać serek topiony i śmietanę. gdy serek się nam już roztopi, dodajemy suszone pomidory z bazylią i oregano. Jeśli potrzeba doprawiamy jeszcze solą i pieprzem. Na makaron wykładamy łososia z warzywami, mieszamy i posypujemy startym parmezanem. Smacznego :))




czwartek, 25 kwietnia 2013

Karkówka w sosie musztardowym z warzywami



Taki pomysł na obiad z tego co było w zamrażarce, lodówce i w puszkach :)) To zamrożony był kawałek karkówki w lodówce por, w puszkach kukurydza, fasolka i groszek, a ogólnie to reszta składników też :) Sosik z dodatkiem oleju z pestek dyni, musztardy, miodu i śmietany. Wyszło smacznie i kolorowo.

Składniki:
  • około 400 gram karkówki
  • mały por
  • kukurydza z puszki
  • groszek z puszki
  • fasolka czerwona z puszki
  • 2 ząbki czosnku
  • cebula prażona
  • 150 ml bulionu warzywnego
  • olej z pestek dyni ( 3 łyżki)
  • sól
  • pieprz
  • kurkuma
  • 3 łyżeczki musztardy francuskiej
  • 1 łyżka miody
  • 100 ml śmietany 18%

Karkówkę porcjujemy i dusimy na patelni z dodatkiem bulionu do momentu, aż zacznie robić się miękka. Następnie dodajemy pokrojonego pora, czosnek przepuszczony przez praskę. Dodajemy miód, musztardę, śmietanę i olej z pestek dyni. Chwilę dusimy. Na samym końcu dodajemy prażoną cebulę, kukurydzę, fasolkę i groszek. Mieszamy, doprawiamy i gotowe. U mnie z ziemniakami :) 


środa, 24 kwietnia 2013

Agata Jędraszczak "Dieta Agaty" - recenzja



Książkę dostałam od Wydawnictwa Publicat. Byłam jej bardzo ciekawa. Zachęca ona już samą okładką, na której jest uśmiechnięta twarz autorki. Agata Jędraszczak prowadzi bloga kulinarnego kuchniaagaty.pl, jest tez prowadzącą programy kulinarne na antenie kuchnia+. Teraz również autorką tej przepięknej książki "Dieta Agaty".



Książka to 120 przepisów na zdrowe, smaczne i niskokaloryczne potrawy. Znajdziemy w niej pomysły na pyszne i wartościowe śniadania, ciekawe przekąski, sałatki, dania główne, pyszne desery, oraz napoje. Przepisy w niej zawarte są łatwe w przygotowaniu i każdy na pewno sobie z nimi poradzi. Dodatkową zachętą są przepiękne zdjęcia, które bardzo kuszą i zaraz chce się korzystać z przepisów. Dania przedstawione w książce są idealne dla osób, które chcą zdrowo żyć, utrzymać dobrą sylwetkę i chcą smacznie i dobrze zjeść. Składniki potrzebne do przygotowania posiłków są łatwo dostępne, za co duży plus dla autorki. 

Każdy przepis poprzedzony jest krótkim opisem, następnie podana jest liczba porcji, oraz kaloryczność dania. Następnie potrzebne składniki i opis przygotowania, który jest krótki, ale bardzo treściwy i nieskomplikowany. Bardzo podoba mi się, że wszystko zrobione jest w bardzo estetyczny i przejrzysty sposób, jasna barwa stron dodaje dodatkowego uroku i delikatności tej książce, a zdjęcia zachęcają do robienia danej potrawy.  Za nie właśnie jestem autorce bardzo wdzięczna, bo uwielbiam książki opatrzone takimi zdjęciami.


Mnie książka ta po prostu zauroczyła, zachwyciła itd. tym jak można smacznie i zdrowo zjeść, coś bardzo dobrego, co się lubi, po czym nie będziemy głodowały będąc na diecie . Przeglądając ją nie znalazłam ani jednego przepisu, który nie przypadł by mi do gustu, mam zamiar wypróbować je wszystkie. Nie chodzi tu o dietę tylko zdrowy tryb odżywiania się ( choć na diecie jestem ciągle he he ;)). Oprócz przepisów na kurczaka, rybę, czy jagnięcinę,  znajdują się w niej pozycje dla lubiących pizzę, hamburgery, makarony, ale autorka tak skomponowała składniki, że dania te są o wiele bardziej zdrowe i mają mniej kalorii (hamburger 309 kcal).  


Autor: Agata Jędraszczak
Tytuł:
"Dieta Agaty"

Wydawnictwo:
Publicat

Stron:
176

Okładka:
twarda

Format:
265x205 mm

Cena:
39,90 zł



Za książkę serdecznie dziękuję:

wtorek, 23 kwietnia 2013

Oczy Carycy :)



Inspirację do zrobienia tego ciasta znalazłam (TUTAJ). Oczywiście ciasto wyszło mi zupełnie inaczej, ale też ma bardzo ciekawe ciapki :)) Jest ono szybkie do zrobienia i ciekawe w smaku. Galaretka i biszkopty nasączone kawą sprawiają, że ciasto nie jest takie bardzo słodkie. Polecam :) Blaszka 23x33 cm

Składniki na ciasto jasne:
  • 6 białek
  • 1,5 szklanki cukru
  • 1 szklanka mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżka octu
  • 1/3 szklanki oleju

Składniki ciasto ciemne:
  • 6 żółtek
  • 2 całe jajka
  • 6 łyżek cukru
  • 4 łyżki mąki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 łyżki kakao
  • 1/3 szklanki oleju

Ciasto jasne - białka ubić na sztywno, pod koniec dodając cukier, dodać pozostałe składniki, delikatnie wymieszać.
Ciasto ciemne - żółtka i jaja utrzeć z cukrem, do białości, dodać mąkę, wymieszaną z proszkiem do pieczenia, kakao i olej, połączyć.

Blaszkę  wyłożyć papierem do pieczenia i wykładać na przemian jasne i ciemne ciasto. Przemieszać delikatnie widelcem. Piec w 180 st. C około 35 minut, wystudzić, przekroić na 2 placki.

Składniki krem budyniowy:
  • 1 3/4 szklanki mleka
  • 1 budyń śmietankowy lub waniliowy (bez cukru)
  • 1 łyżka cukru
  • 1 cukier waniliowy
  • 250 g masła

Z 1 i 3/4 szklanki mleka odlać około 1/2 szklanki, rozmieszać w nim proszek budyniowy. Pozostałe mleko zagotować z cukrem i cukrem waniliowym, na gotujące wlać budyń, gotować do zgęstnienia, wystudzić. Zimny budyń zmiksować z miękkim masłem, dodając stopniowo po jednej łyżce budyniu.

Dodatkowo:
  • 2 galaretki agrestowe
  • opakowanie okrągłych biszkoptów
  • 1 łyżeczka kawy rozpuszczalnej
  • 1/2 szklanki wrzątku
  • 1 łyżeczka cukru

Kawę zaparzyć 1/2 szklanki wrzątku, posłodzić, wystudzić i nasączyć biszkopty. Galaretki rozpuścić w 1/2 l wrzątku, wystudzić.

Przełożenie ciasta: 1 część ciasta - krem budyniowy - namoczone biszkopty - miedzy biszkopty nakładamy mocno tężejącą się galaretkę - krem budyniowy - drugie ciasto.

Na wierzch można zrobić polewę czekoladową, ale mnie się on podobał taki jaki był więc już bez polewy. Nie chciałam dodawać do ciasta jeszcze więcej słodkości, a polewa dużo by go bardziej osłodziła :))

 

poniedziałek, 22 kwietnia 2013

Dariusz Jędrzejewski "15 najpiękniejszych parków narodowych w Polsce" - recenzja



Jakiś czas temu od wydawnictwa G+J otrzymałam książkę Dariusza Jędrzejewskiego "15 najpiękniejszych parków narodowych w Polsce". Jest to bardzo praktyczny i przydatny przewodnik w którym znajdziemy opisy parków narodowych, omówienie atrakcji w położonych nieopodal nich miejscowościach wypoczynkowych, przebieg szlaków turystycznych, oraz propozycje wycieczek. 

Przewodnik prezentuje 15 najbardziej znanych, oraz zróżnicowanych parków narodowych, gdzie można spędzić wolne chwile z rodziną i znajomymi. W przygotowaniu udanego wypadu pomogą nam szlaki i ścieżki dydaktyczne prowadzone terenami, na których to natura dyktuje warunki. Możemy pospacerować lasami, łąkami, po górach i nad jeziorami. Poznać uroki otaczającej nas przyrody, odetchnąć od zgiełku i huku, zrelaksować się na łonie przyrody.




Spis parków przedstawionych w przewodniku:
  • Babiogórski Park Narodowy
  • Białowieski Park Narodowy
  • Biebrzański Park Narodowy
  • Bieszczadzki Park Narodowy
  • Park Narodowy Gór Stołowych
  • Kampinoski Park Narodowy
  • Karkonoski Park Narodowy
  • Magurski Park Narodowy
  • Ojcowski Park Narodowy
  • Pieniński Park Narodowy
  • Słowiński Park Narodowy
  • Świętokrzyski Park Narodowy
  • Tatrzański Park Narodowy
  • Wielkopolski Park Narodowy
  • Wigierski Park Narodowy

Książka zawiera dokładne opisy  każdego parku z opisem ciekawych miejsc. Mamy tu propozycję szlaków z których możemy skorzystać, propozycje wycieczek z podanym czasem ich trwania, oraz ciekawe i piękne zdjęcia. Znajdziemy w niej również przydatne adresy i telefony. Dla mnie to super propozycja na zaplanowanie fajnego wypoczynku w ciekawych miejscach. Jej zaleta jest też format 12x19,5 cm, który zmieści się nam wszędzie. Jest ładnie i ciekawie wydana, zawiera dokładne i przydatne informacje i fajne propozycje na spędzenie urlopu. Ja sama zamierzam z niego skorzystać i wybrać się z rodziną do któregoś z Parków. Najchętniej odwiedziła bym wszystkie :)) Książkę polecam :))






 Dane wydawnicze:
Autor: Dariusz Jędrzejewski
Tytuł: "15 najpiękniejszych Parków Narodowych w Polsce"
Wydawnictwo: G+J
Cena: 34,90 zł
Format: 120x195 mm
Ilość stron: 182
Oprawa: miękka







piątek, 19 kwietnia 2013

Okoń z czosnkiem, masełkiem i natką pietruszki



Dziś okoń pieczony w folii aluminiowej z masełkiem, czosnkiem i natką pietruszki. Bardzo lubię ryby pieczone w ten sposób, bo są niesamowicie miękkie i pachnące. Okoń wyszedł rewelacyjnie. Jego zaletą jest to, że ma duże ości, które bardzo łatwo się nam usuwało.Polecam takie przyrządzanie ryb, bo na prawdę warto :))


Składniki:
  • 2 okonie wypatroszone
  • 3 ząbki czosnku
  • masełko
  • natka pietruszki
  • sól
  • pieprz
  • cytryna
  • folia aluminiowa do zawinięcia ryby

Rybę umyć, usunąć łuski. Środek doprawić solą i pieprzem, włożyć troszkę masełka, sprasowany czosnek lub pocięty na małe kawałki, pociętą natkę pietruszki. Zawinąć w folię aluminiową. Piec w piekarniku w 180 stopniach około 35-45 minut. U mnie podane z frytkami i cytrynką do skropienia sokiem rybki :))


czwartek, 18 kwietnia 2013

Kurczak z bakłażanem i ryżem jaśminowym



Powiem szczerze, że pierwszy raz robiłam coś z bakłażanem, aż wstyd, ale nadrobię na pewno zaległości, bo bardzo nam posmakował. Zrobiłam go z kurczakiem, cebulą i kukurydzą. Dodałam jajko wymieszane z łyżeczką musztardy miodowej i łyżką majonezu. Wszystko zapiekłam. Wyszło bardzo smacznie. Do tego ryż jaśminowy Britta. Bardzo jestem zaskoczona jego smakiem i zapachem. Moje dziecko wołało, że pachnie w domu jakbym popcorn prażyła :)) Ryż po ugotowaniu jest sypki, ziarenka się nie sklejają, jest bardzo smaczny. Jest naprawdę godny polecenia. Ja będę po niego sięgała, bo raz zachwycił mnie zapachem, a dwa smakiem :)

Składniki dla 3 osób:
  • 2 większe filety z kurczaka
  • 1/2 cebuli
  • mały bakłażan
  • 5 łyżek kukurydzy z puszki
  • oliwa z oliwek
  • suszone pomidory z bazylią i czosnkiem
  • ser mozzarella
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka musztardy miodowej
  • 1 łyżka majonezu
  • ryż jaśminowy Britta

Filety kroimy w paski. Do miseczki dajemy trochę oliwy z oliwek, wsypujemy suszone pomidory z bazylią i czosnkiem, mieszamy i dodajemy pokrojonego kurczaka. Mieszamy. Bakłażana kroimy w plastry, cebulę w piórka. Filety przekładamy do naczynia ceramicznego, dodajmy cebulę, bakłażana i kukurydzę. Do miseczki wybijamy jajko, dodajemy musztardę, majonez i mieszamy, żeby składniki się połączyły. Zalewamy mięso i warzywa. Na górę ścieramy ser mozzarella. Zapiekamy w 180 stopniach około 40 minut. W tym czasie gotujemy ryz według przepisu na opakowaniu. Na ryż ułożyłam zapieczone mięso z warzywami i posypałam cybuchami :)



środa, 17 kwietnia 2013

Moja ulubiona sałatka warstwowa kebab - gyros :)




Przepis na tę sałatkę dostałam już bardzo dawno temu od znajomej. Jak ją tylko zrobiłam to bardzo wszystkim posmakowała. Na pewno ją znacie, bo w internecie jest bardzo popularna i się nie dziwię. Jest szybka w przygotowaniu, bardzo prosta i smaczna. Ja sałatki ogólnie bardzo lubię, jestem takim sałatkowym łakomczuszkiem, a Wy ??



Składniki:
  • 2 filety z kurczaka
  • przyprawa kebab-gyros
  • 1 papryka czerwona
  • 4 -5 ogórki kiszone
  • cebula czerwona
  • 1 puszka fasolki czerwonej
  • 1 puszka kukurydzy
  • kapusta pekińska
  • majonez
  • ketchup łagodny
  • olej do podsmażenia kurczaka

Filety kroimy w kosteczkę, podsmażamy na oleju. W trakcie smażenia dodajemy przyprawę kebab - gyros ( ilość wedle uznania). Jak kurczak ostygnie wsypujemy go na spód miski. Na kurczaka dajemy pokrojoną czerwoną cebulę, następnie po kolei: pokrojoną paprykę, pokrojone ogórki, fasolkę i kukurydzę. Na to wylewamy przygotowany sos: majonez mieszamy z ketchupem i polewamy po kukurydzy. Na wierzch dajemy umyte, porwane liście kapusty pekińskiej. Pyszności :))



wtorek, 16 kwietnia 2013

Ciasto z kokosem i jabłkami



Oryginalna nazwa tego ciasta to ciasto z chałwą i pochodzi z książki Siostry Anastazji " 183 nowe przepisy Siostry Anastazji". Ja zamiast na wierzch polewy z chałwą dałam zwykłą czekoladową i posypałam kokosem. Ciasto robi się fajnie, bo nakłada się poszczególny warstwy i wszystko piecze się razem. Blaszka 33x35cm.


Składniki:
  • 7 jajek
  • 1 kostka margaryny
  • 1 szklanka cukru pudru
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki amoniaku (ja nie dałam)
  • 1 łyżka kakao

Margarynę utrzeć z cukrem. dodawać żółtka, mąkę, proszek do pieczenia, amoniak. Ubic piane z białek, wymieszać ciasto. Podzielić na 2 części, do jednej dodać kakao. Ciasto kakaowe wyłożyć do formy wyłożonej papierem do pieczenia.

Ciasto kokosowe:
  • 4 białka
  • 1/2 szklanki cukru kryształu
  • 10 dag kokosu

Białka ubić, dodać cukier i na końcu kokos. Lekko wymieszać. Wyłożyć na ciasto kakaowe.

Dodatkowo:
  • 1 kg jabłek
  • cynamon

Jabłka obrać i zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Wyłożyć na kokos i posypać cynamonem. Na jabłka dajemy ciasto białe. Piec w temp. 180 stopni 40-50 minut. Na wierzch polewa czekoladowa i posypane kokosem.


poniedziałek, 15 kwietnia 2013

Spaghetti z mięsem mielonym i sosem z dodatkiem oleju z pestek dyni :)



Tak jak wcześniej pisałam postanowiłam użyć oleju z pestek dyni do makaronu. Dała mięsko mielone, cukinie, pora, marchewkę, cebulkę i kukurydzę, do tego sosik: serek topiony, śmietana i olej z pestek dyni. Wzbogaca on bardzo smak sosu i całego dania. Polecam :))


Składniki dla 2 osób:
  • 400 g mięsa mielonego z indyka
  • 1/2 małej cukinii
  • 1/2 pora
  • 1/2 cebuli
  • 2 marchewki
  • kukurydza z puszki (ilość wedle uznania)
  • olej z pestek dyni ( ja dałam 5 łyżek)
  • kurkuma
  • pieprz
  • szczypiorek
  • makaron spaghetti
  • 150 g serka topionego kremowego
  • 100 ml śmietany 18 %
  • troszkę oleju do podsmażenia 

Cebulę, cukinię i pora pokroić, na patelnię dodać troszkę oleju i podsmażyć. Marchewki obrać, zetrzeć na tarce na grubych oczkach i również wrzucić na patelnię do smażenia. Jak warzywa zaczną robić się miękkie, dodajemy mięso mielone i cały czas smażymy. W międzyczasie gotujemy makaron według przepisu na opakowaniu. Gdy mięso będzie ładnie podsmażone, dodajemy serek topiony, olej z pestek dyni i śmietanę. Dusimy do momentu, aż serek się roztopi. Dodajemy kukurydzę, szczypiorek, kurkumę i doprawiamy. Na gotowy makaron wykładamy mięso i warzywa. Smacznego :))



piątek, 12 kwietnia 2013

Sałatka z makaronem ryżowym i wędzonym kurczakiem :)



Oj ostatnio zabiegana strasznie jestem, nie mogę nigdzie zdążyć, ale mam nadzieję, że już się mi wszystko unormuje i znajdę czas na kucharzenie i nie tylko. Za oknem w końcu wiosna, ciepło, aż się buzia sama uśmiecha :)) Teraz o sałatce. Wymyśliłam ją sobie na święta. Makaron ryżowy bardzo lubię i miała być inna wersja, ale niestety pomidory i ogórki jeszcze nie są według mnie dobre i musiałam pomyśleć nad czymś innym. Mam nadzieje, że Wam przypadnie do gustu :)) U mnie wszystkim gościom bardzo smakowała :) Z podanych składników wychodzi dość duża porcja.

Składniki:
  • 1/2 opakowania makaronu ryżowego
  • 2 wędzone filety z kurczaka
  • ser feta
  • 1 puszka groszkukonserwowego
  • 1 puszka kukurydzy
  • szczypiorek
  • jogurt naturalny
  • majonez

Makaron ryżowy 1/2 opakowania ugotować według przepisu na opakowaniu. Filety i ser feta pokroić w kostkę. Po ugotowaniu makaron przesypać do większej miski lub garnka ( żeby było łatwiej wymieszać), dodać pokrojonego kurczaka, ser feta, kukurydzę, groszek i pokrojony szczypiorek. Ja dodałam 3 łyżki jogurtu naturalnego i 2 łyżki majonezu. Wymieszać :)



środa, 10 kwietnia 2013

Łosoś w sosie koperkowym :)



Na łososia w tym sosiku miałam ochotę już dawno i w końcu się za niego zabrałam :) Do testów dostałam ryże Britta a do takiej wersji łososia ryż jest doskonałym dodatkiem, więc postanowiłam to wykorzystać. Ja sos przygotowałam osobno, a łososia podpiekłam w piekarniku, nie na patelni, ale można oczywiście inaczej. Danie wyszło pyszne. Ryż wykorzystałam typu parboiled. Ryż po ugotowaniu jest sypki, delikatny w smaku, ma ładne długie ziarna. Dużą zaletą jest to, że pasuje do wszystkiego, do sałatek, ryb, do dań na słodko, do warzyw i nie tylko.

Składniki dla 2 osób:
  • 400 g filetu łososia
  • pęczek koperku
  • łyżka masła
  • śmietana 18%
  • 200 ml buliony warzywnego
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • kilka kropel soku z cytryny
  • sól
  • pieprz
  • 2 torebki ryżu parboiled Britta

Łososia obieramy ze skóry, porcjujemy, przyprawiamy solą i pieprzem, dajemy do naczynia ceramicznego troszkę oliwy, rybę i zapiekamy w 160- 180 stopniach około 15-20 minut. Do rondelka dajemy masełko. Roztapiamy je, dodajemy mąkę i smażymy chwileczkę. następnie dodajemy bulion warzywny, śmietanę i na końcu koperek i kilka kropel soku z cytryny. Chwilkę dusimy i gotowe. Ryż gotujemy według przepisu na opakowaniu. Na gotowy ryż wykładamy łososia i polewamy go sosikiem. 



Jo Nesbo Czerowne gardło - recenzja



Kolejna książka kryminalna Jo Nesbo trafiła do mnie przed świętami. Trochę przez święta biegania było i dopiero teraz recenzja. Czerwone gardło to trzecia część serii kryminałów tego autora. Teraz troszkę o tym co się w tej części dzieje :))

Głównym bohaterem wszystkich książek jest Harry Hole, genialny śledczy, który jest też alkoholikiem. W "Czerwonym gardle" zostaje oddelegowany do ochrony trasy przejazdu prezydenta Stanów Zjednoczonych, podczas zjazdu w Norwegii. Patrolując trasę, odkrywa że w pewnym miejscu w którym nie powinno być nikogo jest mężczyzna i to w dodatku z bronią. Próbuje połączyć się z bazą, żeby dowiedzieć się czegokolwiek na ten temat, ale nikt nie odpowiada, a czas leci i zbliża się samochód z prezydentem. Ma on kilka sekund na podjęcie decyzji co zrobić. Strzela do mężczyzny i w sekundę później dostaje informację o zmianie planów. Okazuje się, że w budce był agent Secret Service. 

Po tym incydencie spodziewa się najgorszego. Ku jego zdziwieniu dostaje awans, dzięki któremu trafia na sprawę przemyconego do Norwegii snajperskiego karabinu Marklin. Od tego momentu akcja książki toczy się w 2 płaszczyznach czasowych. W czasach II wojny światowej i w czasach współczesnych. Harry próbuje się dowiedzieć komu i po co potrzebna była broń. Czy to przypadek, że starego hitlerowca znaleziono z poderżniętym gardłem, czy to ma jakiś związek ze sobą?? Czy znajdzie odpowiedź??? Tego musicie dowiedzieć się sami :))


Książka na początku utrzymana jest w spokojnym klimacie, ale z czasem nabiera tempa i robi się coraz bardziej ciekawa. Czyta się ją z zapartym tchem. Nesbo nie pozwala się nudzić i dobrze. Autor odsłania cząstkę historii Norwegii i jej udział w II wojnie światowej.

Myślę, że właśnie wątki II wojny światowej przypadną do gustu panom. Mnie książka wciągnęła, ale łatwiej i przyjemniej czytało mi się cześć pierwszą, a mianowicie "Człowiek Nietoperz", ale to moje zdanie. Książkę polecam, warto ją przeczytać :))


Za książkę dziękuję Grupie Wydawniczej "PUBLICAT"


wtorek, 9 kwietnia 2013

Ciasto kakaowo - orzechowe z pyszną masą :)



Taki mój mały wymysł ;) Miałam na święta ochotę na placka z orzechami i kakao. Nie chciało mi się robić 2 placków więc połączyłam je, dałam masę, do zrobienia której zainspirowała mnie Ania, skład trochę zmodyfikowałam, dodałam jeszcze stratą gorzką czekoladę, żeby nie było to wszystko przesłodzone.. Masa idealna do tortów i ciast. Blaszka 33x35 Polecam :)

Składniki biszkopt kakaowy:
  • 6 jajek
  • 1 szklanka cukru kryształu
  • 1 1/2 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 szklanka mąki
  • kakao

Białka oddzielić od żółtek, ubić na sztywno. Dodać cukier i żółtka. Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia i dodać do reszty, na końcu dodajemy kakao i lekko mieszamy. Wylewamy na formę wyłożoną papierem do pieczenia. Piec w temp. 160-180 stopni ok. 30-40 minut. Po ostudzeniu przekroić na pół.

Składniki biszkopt orzechowy:
  • 5 jajek
  • 15 dag zmielonych orzechów
  • 5 łyżek cukru kryształu
  • 5 łyżek mąki pszennej
  • 2 łyżki bułki tartej
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

Białka ubić dodając po1 łyżce cukru. Dodać żółtka i lekko wymieszać, następnie dodajemy zmielone orzechy, mąkę zmieszaną z proszkiem do pieczenia  - ciągle ubijamy na małych obrotach. Wylewamy do formy. Pieczemy w temp. 180 stopni ok. 30 minut.

Składniki masa:
  • 500g serka mascarpone
  • 250 ml śmietany 30 %
  • 200g nutelli
  • 1/2 gorzkiej startej czekolady
  • śmietan fiks
  • kakao

Śmietanę ubić na sztywno, dodać śmietan fiks. W osobnym naczyniu serek mascarpone zmiksować z nutellą i czekoladą. Dodać ubitą śmietanę i dokładanie wymieszać.

Przełożenie ciasta: ciasto ciemne - masa - posypać kakao - ciasto orzechowe - masa - posypać kakao - ciasto ciemne - polewa 



poniedziałek, 8 kwietnia 2013

Pyszny gulasz z pomidorami :)



Fajna propozycja obiadu na 2 dni :) Ja bardzo lubię gulasz i robić i jeść. Przeważnie robię go z udźca indyka, bo szybciej się robi i jest delikatniejszy, ale muszę wypróbować też z  innym mięsem. Ten z marchewką, groszkiem, papryką, do tego cebula, czosnek i pomidory z puszki. Wyszło naprawdę smacznie.

Składniki na około 6-8 porcji:
  • 500 g mięsa z udźca indyka
  • 1/2 puszki groszku
  • mała czerwona papryka
  • cebula czosnkowa
  • 2 ząbki czosnku
  • pomidory w puszce
  • 2 marchewki
  • papryka słodka
  • 2 liście laurowe
  • kurkuma
  • natka pietruszki
  • mąką
  • olej do smażenia
  • 250 ml bulionu warzywnego
  • sól
  • pieprz
  • olej

Do większego garnka wlewamy troszkę oleju, kroimy w piórka cebulę i wrzucamy. Dusimy tak przez chwilkę, następnie dodajemy pokrojoną w plasterki marchewkę, pokrojoną paprykę i dalej dusimy.Wlewamy bulion warzywny. Pozostawiamy cały czas na ogniu. Mięso kroimy, obtaczamy w mące i podsmażamy na patelni z olejem. Mięso ma się ładnie zarumienić. Wrzucamy do garnka z warzywami i gotujemy. Pamiętajmy żeby co jakiś czas mieszać, bo mąka lubi nam przywrzeć do dna garnka. Jak mięso zacznie robić się miękkie, dodajemy pokrojone pomidory z puszki, posiekana natkę pietruszki, liście laurowe, czosnek przepuszczony przez praskę. Chwilkę gotujemy, dajemy słodką paprykę, doprawiamy solą, pieprzem i kurkumą. Na koniec dodajemy groszek z puszki. Chwileczkę gotujemy na małym ogniu i gotowe. Można podawać z ryżem, ziemniakami lub z chlebem :)


Ryże Britta :)



Na początku zeszłego tygodnia dostałam od grupy Sawex food paczuszkę z ryżami Britta. Bardzo się ucieszyłam, bo są to bardzo dobre ryże i będę miała okazję je poznać. Kiedyś miałam zwykły biały.  W najbliższym czasie przepisy, a teraz kilka słów o ryżu.

Marka Britta swój początek sprzedaży w Polsce rozpoczęła w 1992 roku. Był to pierwszy ryż sprzedawany w Polsce w saszetkach. Początkowo sprzedawany był na licencji niemieckiej i paczkowany w firmie zewnętrznej. W 2003 roku marka została zakupiona i obecnie jest własnością firmy Sawex Sp. z o.o.

Nazwa marki Britta pochodzi od niemieckiej wersji żeńskiego imienia Brigida. Geneologicznie jest to imię pochodzenia celtyckiego będące synonimem siły, wielkości , potęgi i dostojeństwa.

Ryż biały - pochodzi z idealnie czystych terenów Ameryki Pd. Charakteryzuje się nieco twardsza struktura, idealnie białym kolorem oraz wyjątkowym smakiem cenionym przez konsumentów dzięki dłuższej ekspozycji słonecznej i czerpania składników odżywczych z zasobnej gleby.
Jest zaliczany do ryżów długoziarnistych ( ok 6-7 mm długości ) , nie posiada frakcji drobnych dzięki czemu jest sypki i nigdy się nie skleja. 
Ryż Biały marki Britta znakomicie sprawdza się w daniach kuchni tradycyjnej i egzotycznej. Polecany jest do sałatek, przystawek i słodkich deserów.


Ryż Parboiled -  jest specjalnie preparowany termicznie, dzięki czemu wewnątrz ziarna zachowane zostają witaminy i składniki odżywcze. Ryż parboiled nabiera delikatnego, złocistego koloru, wyraźnego aromatu oraz nieco twardszej struktury. Zaletą ryżu parboiled jest sypkość i puszystość.
Ryż parboiled marki Britta jest idealnym dodatkiem do wszelkiego rodzaju pieczeni, smażonych i gotowanych ryb oraz potraw z warzyw. Doskonale sprawdza się jako składnik sałatek i deserów owocowych.


Ryż Jaśminowy -  wywodzi się z północno-wschodnich prowincji Tajlandii. Znany jest jako „tajski pachnący ryż” – za sprawą
aromatu, wydzielającego się delikatną nutą podczas gotowania. Ta odmiana ryżu znana jest z wysmukłego i śnieżnobiałego jak kwiaty jaśminu ziarna.
Ryż jest zawsze sypki i nigdy się nie skleja. Naturalnie subtelny aromat współgra z potrawami kuchni azjatyckiej, z owoców morza i drobiu. Jest  propozycją dla znawców kuchni klasycznej jak i dla szukających nowych smaków i inspiracji kulinarnych.


Ryż Basmanti - uznawany jest za najszlachetniejszy na świecie. Uprawiany u podnóży Himalajów, dzięki żyzności tamtejszych gleb oraz specyficznemu mikroklimatowi nabiera niepowtarzalnego, subtelnego aromatu. W dosłownym tłumaczeniu oznacza "pachnący ryż". Ma długie, smukłe, śnieżnobiałe, wydłużające się podczas gotowania ziarna. Ryż Basmati jest niezwykle sypki.   Doskonale pasuje do dań z ryb, drobiu i mięsa. Jest niezastąpionym i niezwykle cenionym dodatkiem w kuchni indyjskiej.

Ryż dziki&parboiled - jest niezwykłą mieszanką złocistego ryżu parboiled i oryginalnego w smaku ryżu dzikiego. Łagodność ryżu parboiled została uzupełniona wyrazistym orzechowym aromatem ryżu dzikiego dzięki czemu uzyskaliśmy nie tylko kompozycję o wyrafinowanym smaku ale także o wysokich wartościach odżywczych. Mieszanka ta stanowi idealny dodatek do wykwintnych dań, najlepiej komponuje się z dziczyzną, rybami, rakami czy owocami morza.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...