Łosoś w sosie koperkowym :)



Na łososia w tym sosiku miałam ochotę już dawno i w końcu się za niego zabrałam :) Do testów dostałam ryże Britta a do takiej wersji łososia ryż jest doskonałym dodatkiem, więc postanowiłam to wykorzystać. Ja sos przygotowałam osobno, a łososia podpiekłam w piekarniku, nie na patelni, ale można oczywiście inaczej. Danie wyszło pyszne. Ryż wykorzystałam typu parboiled. Ryż po ugotowaniu jest sypki, delikatny w smaku, ma ładne długie ziarna. Dużą zaletą jest to, że pasuje do wszystkiego, do sałatek, ryb, do dań na słodko, do warzyw i nie tylko.

Składniki dla 2 osób:
  • 400 g filetu łososia
  • pęczek koperku
  • łyżka masła
  • śmietana 18%
  • 200 ml buliony warzywnego
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • kilka kropel soku z cytryny
  • sól
  • pieprz
  • 2 torebki ryżu parboiled Britta

Łososia obieramy ze skóry, porcjujemy, przyprawiamy solą i pieprzem, dajemy do naczynia ceramicznego troszkę oliwy, rybę i zapiekamy w 160- 180 stopniach około 15-20 minut. Do rondelka dajemy masełko. Roztapiamy je, dodajemy mąkę i smażymy chwileczkę. następnie dodajemy bulion warzywny, śmietanę i na końcu koperek i kilka kropel soku z cytryny. Chwilkę dusimy i gotowe. Ryż gotujemy według przepisu na opakowaniu. Na gotowy ryż wykładamy łososia i polewamy go sosikiem. 



7 komentarzy:

  1. kocham łososia, a tak dawno go nie jadłam, czas nadrobić braki :) chętnie skorzystam z Twojego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. pyszny, prosty i zdrowy obiad:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam, mniam ale mi ślinka pociekła. Tak dawno nie jadłam łososia, że chyba jutro potuptam do rybnego :}

    OdpowiedzUsuń
  4. Sos koperkowy, rybia klasyka... ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Warto, niby nic niby prosty przepis ale pyszotaaaa

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger