Warzywa pieczone w piekarniku



Hej :)) Taki u mnie mix warzyw dziś, pieczony w piakrniku. Zachciało mi się spróbować topinambura, no i chodziłam, mędziłam, że ciężko znaleźć. W końcu dopadłam, kupiłam kilka sztuk i miałam robić chipsy, ale jakoś mi się zapomniało, mąż tylko chodził i szydził, że już spróbowałam i zrobiłam he. Naszło mnie ostatnio na pieczone warzywa właśnie i jak nic przydał się i topinambur :)) Fajny, smaczny jest polecam :)) Oprócz niego na talerzu znalazły się jeszcze buraki, marchewka, batat, czerowną cebulę i czosnek. Wszystko skropiłam lekko oliwą, posoliłam, posypałam czosnkiem niedźwiedzim i dodałam pokrojony w kostkę boczek, smacznie bardzo wyszło :)) Najbardziej zadowolony był młody :)) Miłego dzionka :))

Składniki:
  • 1 większy batat
  • topinambur (u mnie 5 sztuk)
  • 2 większe marchewki
  • 2 większe czerowne buraki
  • boczek
  • 2 czerwone cebule
  • 4 ząbki czosnku
  • czosnek niedźwiedzi
  • sól różowa
  • oliwa do skropienia warzyw
  • natka pietruszki


Warzywa umyłam, obrałam, kroiłam w troszkę większą kostkę, cebulę w piórka, czosnek zostawiłam cały (dobrze, aby warzywa były pokrojone w miarę podobnie, bo będą się równomiernie wtedy piekły). Dużą blaszkę z piekarnika wyłożyłam papierem do pieczenia, rozłożyłam na nim warzywa, posypałam solą, czosnkiem niedźwiedzim i wsawiłam na 60 minut do piekarnika nagrzanego do 200 stopni. Warzywa trzeba sprawdzać wcześniej. Przed podaniem posypałam natką pietruszki.




24 komentarze:

  1. Pyszny ten mix :-) ja warzywka kocham i często je jem :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zjadłabym taką porcję na zdrową kolację:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tego warzywka jeszcze nie próbowałam, a jak piszesz jest smaczne.

    OdpowiedzUsuń
  4. Kolorowo i smacznie. Topinambur kupuje zawsze u nas na giełdzie owocowo-warzywnej .

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię pieczone warzywa, teraz z chęcią bym je zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  6. wspaniała, zdrowa, lekka i kolorowa propozycja!

    OdpowiedzUsuń
  7. Beti jaki piękny kolorowy talerz :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pyszności! Uwielbiam pieczone warzywa :)

    OdpowiedzUsuń
  9. czytam, oglądam i zgłodniałam... :P

    OdpowiedzUsuń
  10. U mnie tez dzisiaj warzywnie było :) Bardzo ciekawe smaki u Ciebie na talerzu ;-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajne warzywka, musiały pachnieć pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. najlepiej!
    zaś topinambur...........chyba sobie narysuję, bo u mnie nie ma nigdzie;/

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak zdrowo się zrobiło... :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nigdy nie jadłam topinambura

    OdpowiedzUsuń
  15. Smacznie i zdrowo. Idealnie na wiosnę :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Zjadłabym, oj zjadłabym z chęcią :)

    OdpowiedzUsuń
  17. taka dawka pieczonych warzyw to cos dla mnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam pieczone warzywa, z przyjemnością mogłabym zjeść same takie albo jako dodatek do jakiegoś większego dania! :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger