Kurczak z cukinią, papryką i słonecznikiem w sosie pomidorowym



Hej :)) Ostatnio moje dziecko chce tylko albo zupę pomidorową, albo coś w sosie pomidorowym. Nie wiem czemu, ale jakąś fazę ma. Przyjdzie z przedszkola, gdzie albo zupa, albo danie było z udziałem pomidorów i już woła mamo zrób coś z sosem pomidorowym ;)). Już nawet kupiłam kilka butelek przetartych pomidorów, żeby mieć :)). Nie powiem ja też uwielbiam i zupę i pomidory i wszelkiego rodzaju sosy z nich, ale takie parcia nie mam. Znając życie to za chwile nie będzie chciał nawet tchnąć pomidora ;))). Tym razem kurczak z cukinią, troszkę papryki czerwonej, kilka oliwek, cebula, czosnek i słonecznik. Jako dodatek kasza kuskus i zielona sałata :)) Tak w miarę lekko :) Miłego dnia :))


Składniki:

  • 2 filety z kurczaka
  • mała cukinia
  • mała czerwona papryka 
  • cebula czerwona
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 większa marchewka
  • słonecznik
  • sól różowa
  • czosnek niedźwiedzi
  • sos pomidorowy (przetarte pomidory)
  • olej kokosowy do smażenia
  • oliwki czarne


Kurczaka, paprykę kroimy w kosteczkę, cebulę w piórka. Na patelni rozgrzewamy olej i wrzucamy na niego pokrojoną cebulę. Cukinię kroję w plasterki. Do zeszklonej cebuli wrzucam kurczaka, cukinię i startą na tarce marchewkę. Dodaję czosnek przepuszczony przez praskę. Jak warzywa zmiękną, a kurczak będzie usmażony, dodaję sos pomidorowy, doprawiam solą, dodaję czosnek niedźwiedzi, oliwki i słonecznik -mieszam. W międzyczasie przygotowuję kaszę kuskus według przepisu na opakowaniu. Gotową przekładam na talerz, na nią nakładam kurczaka z sosem i warzywami, a obok u mnie sałata :))



16 komentarzy:

  1. Na taki smaczny obiadek to ja się wpraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny kurczak! Chętnie bym taki obiadek zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też uwielbiam wszystko co z pomidorami:) Pyszny pomysł na obiad.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda bardzo smacznie :)

    Kochana mam prośbę... Czy mogłabyś poklikać u mnie w linki w najnowszym poście z Dresslink ? Byłabym ogromnie wdzięczna ! :) Z góry dziękuję ! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super danie. Też uwielbiam wszystko co pomidorowe :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam wszystko co pomidorowe, więc poproszę porcyjkę :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię zapiekaną lub duszoną cukinię, więc może i kurczak by mi się spodobał - chociaż za mięsem nie przepadam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię takie szybkie i nieskomplikowane obiady :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pysznie dzisiaj u Ciebie, chętnie się poczęstuję :)

    OdpowiedzUsuń
  10. uwielbiam takie obiady, pyszności :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda naprawdę bardzo smakowicie. Sama jadłam podobne danie przedwczoraj, tyle, że z wołowiny :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zdecydowanie to danie się u nas przyjmie na stałe. Drukuję i wypróbuję. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Na taki obiad też bym się skusiła, fajny jest ten dodatek słonecznika :)

    OdpowiedzUsuń
  14. w końcu zupa pomidorowa to najsmaczniejsza z zup, więc nie dziwię się:)
    danie wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. pycha! :) ma wszystko ten obiadek co lubię! :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger