"Zielona spiżarnia. Jedzenie z mojego ogrodu" Karoline Jonsson



Karoline Jonsson, autorka książki jako dziecko mieszkała na wsi, później przeprowadziła się do miasta. Z tęsknoty za naturą, za zdrową żywnością w 2011 roku powróciła do miejsca, gdzie dorastała. Zaczęła uprawiać grządki, ogródek ziołowy, sadzić warzywa w szklarni. W książce dzieli się doświadczeniami z uprawy: które rośliny uprawia się łatwo, co daje dobre plony i jaki korzyści przynosi. Zachęca do tego, żeby uprawiać swoje zioła nawet w bloku, na balkonie, czy parapecie, żeby można było sobie zaparzyć np herbatkę z własnej mięty :-)

Książka podzielona jest na 5 rozdziałów: grządki, szklarnia, sad, ogródek ziołowy i dziki ogród. W każdym nich znajdziemy podpowiedzi autorki dotyczące kompostowania, ekologicznego nawożenia i ściółkowania, płodozmian, uprawy współrzędnej, podlewania, przechowywania i zbierania nasion, suszenia i wykorzystania. Autorka opisuje też warzywa i rośliny, które sama uprawia. Niestety niektórych u nas nie da się uprawiać (orzechów nerkowca), ale większość spokojnie możemy. Każdy rozdział zawiera też przepisy. Potrawy, które nam proponuje są bez mięsa, produktów mlecznych czy jajek, z wykorzystaniem tego co sama wyhodowała. Opatrzone są też zdjęciami. Znajdziemy tutaj przepisy na śniadania, obiady, kolacje, desery, sosy, kiszonki itd.





Książka "Zielona spiżarnia" to na pewno świetna propozycja na prezent dla osób, które uprawiają, lub chcą uprawiać własne grządki, oraz takich, które szukają inspiracji i przepisów na dania bez mięsa, jajek, czy mleka. Autorka jest wegetarianką i wszystkie przepisy zawarte w książce są właśnie takie. Ja wegetarianką nie jestem, ale znalazłam przepisy, które na pewno wypróbuję :-) Na pewno zrobię bułeczki cynamonowo - jabłkowe, czy miękki jabłecznik oraz wiele innych. Książka jest pięknie wydana, powiem Wam szczerze, że przeglądając ją, aż zatęskniłam za własnym ogrodem i grządkami :-) Na razie zajęłam się tym jak na balkonie wyhodować rośliny, które wykorzystam w kuchni. Posadziłam już rukolę, miętę i buraczki na botwinkę :-) Niedługo posadzę następne zioła :-)



Tytuł: "Zielona spiżarnia. Jedzenie z mojego ogrodu"
Autor: Karoline Jonsson
Okładka: twarda
Stron: 151
Cena okładkowa: 49,90 zł
Wydawnictwo: Marginesy

6 komentarzy:

  1. Fajna sprawa i widzę, że sadzenie ziół itp. na balkonie staje się coraz bardziej popularne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie książki, muszę jej poszukać w księgarni!
    pozdrawiam serdecznie z nad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę, że warto zapoznać się z tą książką, wszędzie warto szukać inspiracji. Ja mam ten luksus, że mogę uprawiać zioła "na większą skalę" w swoim ogrodzie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne zdjęcia :) Te bułeczki cynamonowo-jabłkowe muszą być pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  5. Książka zapowiada się ciekawie. Najchętniej przeczytałambym o ziołach.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger