Czekoladowa szarlotka z budyniem - pyszna



Hej :)) Kolejne pyszne ciasto z jabłkami w roli głównej :) Tym razem w wersji mocno czekoladowej z dodatkiem budyniu :) Szarlotka jest pyszna po prostu. Następnym razem przepis troszkę zmodyfikuję pod siebie i pod rozmiar blaszki, składniki na ciasto były ok, dodałam trochę jabłek i według mnie za mało  budyniu. Dałam tak jak było w przepisie, ale jak by był o jeden więcej, to byłoby idealnie, no i zmniejszyłam ilość cukru dodanego do budyniu. Poniżej podaję oryginalny przepis z którego korzystałam:). Ciasto polecam, bo naprawdę warte uwagi :)) Blaszka 24x34 cm.

Inspiracja: klik

Składniki na ciasto:

  • 4 szklanki maki pszennej
  • 1/2 szklanki kakao
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 szklanka drobnego cukru
  • 375 g masła
  • 4 duże żółtka


Środek:

  • 1 1/2 kg jabłek
  • 2 łyżki bułki tartej
  • 1 łyżka cukru
  • 2  budynie waniliowe
  • 750 ml mleka


Mąkę, kakao, proszek do pieczenia, cukier mieszamy. Dodajemy pokrojone masło i żółtka. Zagniatamy ciasto. Jeśli ciasto się nie lepi dodajemy jedną lub dwie łyżki śmietany 18% (ja dodawałam). Dzielimy go na dwie części. Jedną wkładamy do lodówki, a druga ja rozwałkowałam i wyłożyłam nim blaszkę, którą wcześniej wyłożyłam papierem do pieczenia. 
Jabłka obrałam, pokroiłam na ćwiartki i później na mniejsze kawałki. Wykładamy je na ciasto, w szklance wymieszałam bułkę tartą z cukrem i posypałam jabłka.
Gotujemy budynie: 500 ml mleka zagotowałam (dodajemy do mleka też cukier - ilość według przepisu na opakowaniu budyniu, chyba, że mamy wersję z cukrem). W pozostałym rozpuściłam 2 budynie, wylewamy na gotujące się mleko, mieszamy do momentu, aż nam zgęstnieje. Gorący wylewamy na jabłka. Na wierzch ścieramy na tarce o grubych oczkach drugą część ciasta. Pieczemy w 180 stopniach jakieś 50 minut.





20 komentarzy:

  1. Robiłam taką szarlotkę,pyszna:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda i pewnie smakuje świetnie :). U mnie też zawsze się obniża dodatek cukru do ciast itp :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Szarlotkę z budyniem już robiłam, ale jeszcze z dodatkiem kakao-nie, więc pora spróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  4. to zdecydowanie moje smaki, uwielbiam takie ciasta! :) pysznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo smakowite ciacho, idealne do kawki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. robiłam już taką szarlotkę ale z jasnym ciastem-ta wygląda ciekawiej :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja dziś robiłam ciasto jogurtowe z truskawkami :), ale ten przepis też chętnie wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie musiałaś w tytule dodawać że to "pyszne", bo to widać ze zdjęć :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Z chęcią skusiłabym się na kawałek takiego ciasta :)

    OdpowiedzUsuń
  10. nigdy nie pomyślałam, żeby zrobić czekoladowe ciasto do szarlotki, a przecież wszystko co ma kakao jest lepsze :D

    OdpowiedzUsuń
  11. mniam! :) uwielbiam takie ciasta :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Oj fajna wersja kakaowa,taka klasyczna pieklam pare razy,ale taka wyglada swietnie -do wyprobowania :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Oj fajna wersja kakaowa,taka klasyczna pieklam pare razy,ale taka wyglada swietnie -do wyprobowania :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam szarlotki a taką z ciastem czekoladowym jeszcze nie jadłam, a więc pora wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
  15. chyba nigdy nie jadłam szarlotki z czekoladowym ciastem, muszę nadrobić :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Pysznie wygląda ta czekoladowa szarlotka, miła odmiana od jasnego ciasta ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger