Babka budyniowa z suszonymi czereśniami i skórką pomarańczy



Dzień dobry :-) Czy u Was też tak szybko znikają upieczone teraz wszelakie słodkości? U mnie bardzo, jakiś apetyt przez to siedzenie w domu jakiś większy jest czy coś ;-) Tym razem na szybko zrobiłam moim domownikom babkę budyniową z suszonymi czereśniami od Helio. Czereśnie są pyszne, są suszone naturalnie a nie kandyzowane. Moja córka kilka wcięła samych, bo tak bardzo jej smakowały. Do tego dodałam opakowanie skórki pomarańczowej. Babka wyszła super, szybko zniknęła i znowu muszę myśleć co piec ;-) Bo zamówienia od dzieci już są :-) Miłego dnia :-) 

Blaszka: 11x29 cm

Składniki:

  • 250 g mąki pszennej
  • 3 budynie waniliowe bez cukru (3x40g)
  • 4 jajka L
  • 125 ml mleka
  • 125 ml oleju
  • 100 g cukru
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 opakowanie suszonych czereśni Helio
  • 1 opakowanie kandyzowanej skórki pomarańczy


1. Jajka ubijamy z cukrem na puszystą masę na najwyższych obrotach miksera. Ja ubijam około 8 minut. Następnie dodajemy mleko i olej.
2. Mąkę przesiewamy, dodajemy budynie i proszek do pieczenia i mieszamy. Dodajemy do masy, delikatnie mieszamy do połączenia się składników.
3. Czereśnie siekamy na mniejsze kawałki i razem ze skórką dodajemy do ciasta. Mieszamy.
4. Blaszkę smarujemy masłem i obsypujemy bułką tartą. Przelewamy nasze ciasto. Pieczemy w 180 stopniach około 60 minut do tzw. "suchego patyczka". Studzimy i posypujemy cukrem pudrem. Jeśli wolimy możemy zrobić polewę czekoladową :-) Smacznego :-)





11 komentarzy:

  1. I find this sharing very entertaining.. Yum. I need to eat this :)
    i miss you poems

    OdpowiedzUsuń
  2. wspaniała, piękny kolor i smaczne dodatki;)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam takie babki popijać mlekiem <3 wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajna babka, bardzo podoba mi się dodatek czereśni, jeszcze takich suszonych nie próbowałam, może uda mi się je gdzieś kupić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z tym większym apetytem podczas siedzenia w domu to niestety prawda :D babka wyglada przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Babka wygląda przepysznie, w sam raz do kawki 😉

    OdpowiedzUsuń
  7. Oo babki z czereśniami jeszcze nigdy nie próbowałam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Znikaja natychmiast, a juz taka babeczko to sie nie uchowa. Super :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger