Risotto z cukinią, suszonym pomidorem i oliwkami



Dzień dobry :-) Już piątek mamy, ja nie mogę się przyzwyczaić do tego, że ten czas tak szybko leci. Dziś mam propozycję na obiad, takie wege bez mięsa. Risotto z cukinią, suszonymi pomidorami i oliwkami. Cukinię bardzo polubiła moja córka i teraz ciągle chce coś z cukinią. Risotto lubi, tak jak reszta domowników. Mam nadzieję, że Wy też lubicie? Miłego piątku :-)

Składniki na 4 porcje:

  • około 300 g ryżu arborio
  • 1 litr bulionu
  • 1 cebula
  • 3 ząbki czosnku
  • 1/2 szklanki białego wytrawnego wina
  • 1 mniejsza cukinia
  • kilka suszonych pomidorów
  • kilkanaście oliwek
  • natka pietruszki
  • 1 łyżka masła
  • sól
  • pieprz 
  • starty ser grana padano


1. Najpierw przygotowujemy sobie bulion. 
2. Cebulę obieramy, kroimy w kostkę. Na patelni roztapiamy masło, wrzucamy cebulę, żeby się nam zeszkliła. 
3. Ryż wrzucamy na sitko i przepłukujemy pod bieżącą wodą. Jak cebula nam się zeszkli wrzucamy na patelnię i podsmażamy około 2-3 minuty. Następnie wlewamy wino. Mieszamy, po kilku minutach dodajemy przepuszczony przez praskę czosnek i wlewamy porcjami bulion (ja dzielę sobie go na 4 porcje) 
4. Jak ryż wsiąknie bulion, dolewamy znowu, pamiętamy o mieszaniu. 
5. Tak po trzeciej porcji dorzucamy pokrojoną w ćwiartki cukinię, mieszamy. Następnie dodajemy pokrojone pomidory, oliwki i posiekaną natkę pietruszki.
6. Po sam koniec ja zawsze dodaję garść startego sera grana padano, mieszam, doprawiam solą i pieprzem i gotowe. 
7. Risotto nakładamy na talerze i posypujemy serem grana padano. Smacznego :-)






24 komentarze:

  1. Wyglada bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubimy i to bardzo, mój młody też jak nie jadł cukinii tak nie jadł, a później co chwilę wołał :-)Proste i smaczne danie wyszło :-)Idealne na piątkowy obiad.

    OdpowiedzUsuń
  3. jak smacznie! idealny ryż na dziś!

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam risotto, le zazwyczaj robię je w ten sam sposób i szukałam inspiracji na inne połączenia smakowe. U mnie zawsze wygrywa kukurydza, kurczak i odrobina białego wina. Ale wizja z suszonymi pomidorami i cukinią chyba przypadła mi do gustu - czas przejść do testów :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię dania wege,bardo mi podchodzą. A Twoje danie wspaniałe,mniam 🙂

    OdpowiedzUsuń
  6. Kochana! Uratowałaś mnie :) Mam w domu sporo cukinii i nie miałam pomysłu, co z nią zrobić. Suszone pomidory również mam i uwielbiam, więc na pewno skorzystam z Twojego przepisu :) Pyszności!

    OdpowiedzUsuń
  7. Za cukinią jakoś nie przepadam... Ale takie danie jak najbardziej kusi :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ze względu na zdrowie staram się lepiej odżywiać. Wciąż jednak brakuje mi fajnych pomysłów na ciekawe dania. Ten przepis z pewnością wykorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ta warzywna przekąska jest bardzo smaczna i dobra do odżywiania. Dziękuję za dołączony przepis. Pozdrowienia z Indonezji.

    OdpowiedzUsuń
  10. This look so healthy and perfect for summer. Thank you for recipe.

    New Post - https://www.exclusivebeautydiary.com/2020/07/elizabeth-arden-sparkle-on-holiday.html

    OdpowiedzUsuń
  11. Very interesting post! Thanks for the information! ✔️✔️✔️ Have a great evening! 🎀🎀🎀

    OdpowiedzUsuń
  12. Musze wypróbować, bo wygląda bardzo apetycznie .Świetna propozycja na letni posiłek.Pozdrawim cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Cukinię lubię nawet bardzo... i takie dania :)

    OdpowiedzUsuń
  14. dawno juz nie jadlam risotto wiec chyba czas nadrobic :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Chyba nigdy w życiu nie jadłam risotto. Chętnie bym spróbowała

    OdpowiedzUsuń
  16. mm coś dla mnie!
    Pozdrawiam ciepło jak zawsze ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Moje ulubione warzywa w jednym daniu. Koniecznie muszę przygotować!

    OdpowiedzUsuń
  18. Danie wygląda przepysznie. Na pewno tez takie jest, ja jedynie zmodyfikowałabym je zamieniając ryż na kaszę, ponieważ nie przepadam zbyt za ryżem. Myślę, że idealnie pasowałaby tu kasza bulgur, to ostatnio moja ulubiona. Chętnie wykorzystuję ją do zup, dań głównych i zapiekanek, teraz właśnie szukam na nią nowych pomysłów. między innymi tutaj znalazłam ciekawe przepisy na kaszę bulgur https://melvit.pl/kasza-bulgur-4-x-100-g/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger