Omlet biszkoptowy z bananem i mascarpone - pyszności :)



Dawno nie robiłam omletów, a bardzo je wszyscy lubimy. Ja szczególnie biszkoptowe i z owocami. Więc moja propozycja jest taka pyszny omlet biszkoptowy z mascarpone wymieszanym z rozgniecionym bananem, czekolada i jeszcze banan. Wyszło słodko i pysznie :))

Składniki na 1 omlet:
  • 2 jajka
  • 2 łyżki mąki pszennej 
  • 1 łyżka cukru
  • cukier waniliowy ( niekoniecznie)
  • szczypta soli
  • proszek do pieczenia ( niekoniecznie, ja dałam na 3 omlety 1/2 łyżeczki)
  • banany
  •  250 g serka mascarpone
  •  kiwi do dekoracji
  • masełko do smażenia
  • czekolada roztopiona

Żółtka oddzielić od białek. Do białek dodać szczyptę soli i ubić na sztywno. Dodać cukier, żółtka, mąkę i proszek do pieczenia. Wymieszać. Wylewać na patelnię z roztopionym masełkiem. Smażymy na małym ogniu aż zacznie skwierczeć i wtedy odwracamy na drugą stronę.Smażymy jeszcze chwilkę.

Banany obieramy ( ja robiłam 3 omlety, czyli powyższe składniki x 3 i do masy rozgniotłam 2 banany, dodałam 1/2 opakowania serka mascarpone. Dokładnie wymieszać. Do każdego omletu dodałam jeszcze kilka plasterków banana. Na połówkę omleta wykładamy masę, na nią dajemy banany i polewamy odrobiną roztopionej czekolady, składamy na pół. Górę można posypać cukrem pudrem :)

 

12 komentarzy:

  1. bardzo lubię omlety na słodko

    OdpowiedzUsuń
  2. Koleżanka widzę również z Rzeszowa!:) Pozdrawiam śnieżnie^^

    Omlety to zdecydowanie nie moja bajka, ale tylko w kwestii przyrządzania, wciąż mi nie wychodzą idealnie okrągłe, ale zjadaczką jestem pierwszorzędną!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O witam :)) Jak miło widzieć kogoś z Rzeszowa :)) Ja tez pozdrawiam śnieżnie :)

      Usuń
  3. o matko!!!!!!!!!!
    Ale jestem głodna!!!!
    Ślicznie wygląda, może mojej Małej dziś taki zaproponuję:)
    Pozdrawiam:*

    OdpowiedzUsuń
  4. lubię...jak ktoś mi robi;p

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo lubię takie śniadanka, jeszcze gdyby ktoś mi zrobił:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Hmm pyszności , jak byłam dzieckiem to sie zajadałam omlecikami:)

    OdpowiedzUsuń
  7. mmmm.. genialne połączenie-mniam!

    OdpowiedzUsuń
  8. idealny na słodkie śniadanko, pyszne ma dodatki

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger