Kruche ciasteczka posypane orzechami z marmoladą wieloowocową Jamar



W poprzedni piątek listonosz przyniósł mi paczuszkę z marmoladą wieloowocową Jamar. W związku z  tym faktem postanowiłam zrobić ciasteczka, które kiedyś jedliśmy u znajomych. Bardzo nam smakowały, przepis wzięliśmy, ale tak leżał i leżał. Ciasteczka są kruchutkie i bardzo smaczne.Marmolada idealnie się do nich dopasowała, nie była za słodka, co super współgrało ze słodkimi ciasteczkami.

Składniki:
  • 1/2 kg maki pszennej
  • 35 dkg margaryny
  • 15 dkg cukru pudru
  • 4 ugotowane żółtka
  • posiekane orzechy włoskie
  • białka pozostałe od żółtek do smarowania ciasteczek
  • marmolada u mnie Jamar

Żółtka oddzieliłam od białek i ugotowała ( wrzuciłam do gorącej gotującej się wody). Z podanych (mąki, cukru, margaryny i żółtek) składników zagnieść ciasto. Wstawić na chwilkę do lodówki w celu schłodzenia. Ciasto rozwałkować i wykrawać ciasteczka. Smarować białkiem i maczać w siekanych lub zmielonych orzechach. Ja jedno smarowałam i moczyłam w orzechach, a jedno ( to które miało być spodnim) zostawiałam bez niczego. Piec w 200 stopniach około 10 minut ( aż ciasteczka zrobią się rumiane). Ostudzone przekładać marmoladą.




4 komentarze:

  1. proste smaczne ciastka, to lubię:)

    OdpowiedzUsuń
  2. lubięę, do mleka, do kakao, a nawet tak...powyjadać z pudełka;)

    OdpowiedzUsuń
  3. ...ale pysznie wyglądają ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszności, wyszły takie jak chciałam, tylko u mnie w środku z marmoladą Gomaru. Jak skończę słoik będzie zmiana dla porównania. Do ciasta dodałam cynamonu. Idealne do dobrego winiaczka :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger