Indyk z marchewką, orzechami i mleczkiem kokosowym



Dziś mały eksperyment, ale wyszedł bardzo smaczny. Jakiś czas temu kupiłam mleczko kokosowe, które sobie stało i stało dłuższą chwilę. Nie miałam natchnienia do czego mogłabym go dodać. Więc spróbowałam do indyka, do tego marchewka, orzechy włoskie, sos sojowy i bazylia. Wyszedł indyk w kremowym sosie :) Pycha :))

Składniki:
  • 500 g filetu z indyka
  • 1/2 puszki mleczka kokosowego (można więcej - wedle uznania)
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 cebula fioletowa
  • 3 średnie marchewki
  • 3 łyżki sosu sojowe
  • orzechy włoskie (ilość wedle uznania)
  • świeża bazylia
  • pieprz

Cebulę obrać, pokroić w cienkie paseczki i podsmażyć na niewielkiej ilości oleju, dodać pokrojonego w kostkę fileta i pokrojoną w cienkie plasterki marchewkę. Wszystko smażyć do czasu aż będzie miękkie. Następnie dodać czosnek (drobno pokrojony lub przepuszczony przez praskę), pokrojone orzechy włoskie mleczko kokosowe i sos sojowy). Dokładnie wymieszać, dusić do czasu rozpuszczenia się mleczka. Doprawić do smaku. U mnie do tego ryż :)


 

5 komentarzy:

  1. To moje ulubione mięso. Pycha!
    Obserwuję i zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. oj, nie pamiętam kiedy ostatnio jadłam indyka, a zawsze uwielbiałam, teraz...pozmieniały mi się troszkę smaki, ale może za parę miesięcy mi się zmieni?;p
    Może to głupio zabrzmi, ale Twoja propozycja wygląda tak...czysto;)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Pycha! Na ile osób wyszło Ci to danie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na 2 i 1/2 he he, dwie dorosłe i 4 latek :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger