Fale Dunaju z jagodami





Przepis na ciasto poleciła mi znajoma, a znalazła go w książce 173 Specjały Siostry Anastazji Ciasto jest naprawdę przepyszne i jest proste w przygotowaniu. Naprawdę polecam :)))

Składniki na ciasto:
  • 1 margaryna
  • 1 szklanka cukru kryształu
  • 1,5 szklanki mąki pszennej
  • 6 jajek
  • 2 płaskie łyżki kakao
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia

Margarynę utrzeć z cukrem dodając po jednym żółtku, oraz mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia.
Z białek ubić pianę i lekko wymieszać z resztą ciasta. Ciasto podzielić na 2 części. Do jednej dodać kakao. Ja na wierzch ciasta dałam borówki.Wyłożyć na blaszkę najpierw ciasto białe a na nie ciasto ciemne. Piec w temp. 180 stopni około 40 minut.

Krem:
  • 0,5 l mleka
  • 4 żółtka
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 1 szklanka cukru kryształu ( ja dałam 1/2 szklani żeby nie było tak bardzo słodkie)
  • 1 cukier waniliowy
  • 1 łyżka mąki
  • 0,5 l borówek świeżych lub mrożonych ( ja dałam trochę więcej)
  • 1 kostka masła lub margaryny ( do utarcia z przygotowanym budyniem)

Z 0,5 litra mleka odlać szklankę i roztrzepać w nim żółtka oraz mąkę, resztę mleka zagotować dodając cukier kryształ i waniliowy. Jak mleko zacznie się zagotowywać dodać roztrzepane żółtka z mąką  i ugotować budyń. Zostawić do ostygnięcia. Po ostudzeniu zmiksować z kostką masła lub margaryny do uzyskania gładkiej masy.

Przekładanie:

Ciasto - połowa kremu - borówki - reszta kremu - polewa

Ja zamiast polewy starłam na tarce mleczną czekoladę :))
Smacznego :)))))

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger