Jagodzianki :)




No i zrobiłam, moje pierwsze jagodzianki :) Troszkę się namęczyłam, ale warto było :) Przepis dostałam od znajomej, która robi je jak tylko ma jagody i jest już wprawiona,  ale ja też będę hehehehe :)))) U mnie z borówka amerykańską :) 

Składniki:
  • 3 szklanki mąki
  • 1 szklanka c. pudru
  • 50 g drożdży 
  • 1 szklanka mleka
  • 4 żółtka
  • 125 g masła
  • około 40 dkg. jagód
  • c. puder do posypania
 
Drożdże rozpuścić w ciepłym mleku, dokładnie rozmieszać.Wymieszać z łyżką lub dwoma mąki i cukru , zaczyn odstawić do wyrośnięcia na ok. 20 minut. W tym czasie żółtka utrzeć z resztą cukru ( białka zostawić do posmarowania jagodzianek), połączyć z zaczynem oraz resztą mąki, dodać cukier waniliowy. Wyrobić ciasto, na końcu dodać rozpuszczone wcześniej i wystudzone masło.Jeśli ciasto okazało by się za rzadkie to dodać jeszcze trochę mąki ( ma być konsystencji ciasta na pierogi). Odstawić na 30 minut do wyrośnięcia. Następnie z ciasta uformować wałek i pokroić na niewielkie krążki, które delikatnie spłaszczyć. Na środku każdego z nich ułożyć umyte jagody (można je posypać dodatkowo cukrem lub cukrem pudrem). Zlepić bułeczki, posmarować pozostawionymi białkami i piec w nagrzanym do 200  stopni C piekarniku przez ok. 25 - 30 minut. Podawać posypane cukrem pudrem, lub polukrowane. :)






4 komentarze:

  1. Śliczne! Ja ostatnio próbowałam zrobić bułeczki nadziane dżemem, ale coś mi nie wyszły :)

    OdpowiedzUsuń
  2. to jeden z najpyszniejszych smaków lata

    OdpowiedzUsuń
  3. Jagodzianki nieodłącznie kojarzą mi się z plażowaniem! :) chyba dlatego że zawsze ludzie zaopatrują się w nie i w paluchy z makiem na potęgę gdy idą się opalać ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger