"Obserwatorka" Alicja Sinicka



"Obserwatorka" to moja druga książka tej autorki. Pierwszą była "Stażystka", która bardzo mi się podobała. Lubię książki, które tak mnie wciągnął, że muszę je przeczytać w jeden wieczór. Ta jak i poprzednia do takich właśnie należą. Muszę jeszcze nadrobić poprzednie książki autorki, ale teraz o najnowszym jej thrillerze :-)

Iza pochodzi z patologicznej rodziny. W dalszym ciągu mieszka z mamą i siostrą alkoholiczką.  Arek jej obiekt westchnień i przyjaciel z dzieciństwa pochodzący z bogatej rodziny, teraz szanowany lekarz. Niestety jakoś ich drogi się rozeszły. Teraz spotykają się na izbie przyjęć szpitala w Oławie, gdzie trafia pobita Iza. Arek na początku jej nie poznaje. Jak już wie, ze to ona, to postanawia się nią zaopiekować. Dawne uczucie wraca i oboje powoli zbliżają się do siebie. Mężczyzna po śmierci swojej partnerki chce na nowo ułożyć sobie życie i wydaje mu się, że to właśnie z Izą może mu się udać. Niestety ich szczęście nie trwa długo, bo dziewczyna zaczyna dostawać dziwne wiadomości, to pod drzwiami znajduje różę, wydaje się jej, że codziennie jest przez kogoś obserwowana. W końcu zaczyna bać się o własne życie... Przez kogo jest obserwowana? Kto wysyła jej dziwne wiadomości na Facebooka? Czy grozi jej niebezpieczeństwo?

Zacznę od tego, że od książki ciężko się oderwać. Czyta się szybciutko, wciąga od pierwszych stron. Jest lekko i przyjemnie. Fabuła ciekawa, napięcie, które towarzyszy nam prawie cały czas. Powoli poznajemy losy bohaterów i ich tajemnice. Wszystko poznajemy z perspektywy Izy. Autorka umiejętnie wodzi nas za nos, do tego zakończenie, które jest bardzo zaskakujące. Wszystko to tworzy naprawdę dobry thriller psychologiczny. Czyta się naprawdę rewelacyjnie, cała historia na pewno na długo pozostanie Wam w pamięci. Jest to książka z gatunku domestic noir czyli thrillery w których nie znajdziemy seryjnych morderców i ofiar za którymi się uganiają, ale zbrodnia i przemoc dzieje się w gronie najbliższych. Bohaterami są  zwykli, prości ludzie. Polecam, naprawdę warto :-) Premiera 20 maja :-)



Tytuł: "Obserwatorka"
Autor: Alicja Sinicka
Okładka:miękka ze skrzydełkami 
Stron: 392
Cena okładkowa: 39,90 zł.
Wydawnictwo: Kobiece

7 komentarzy:

  1. Nie miałam okazji przeczytać. Ostatnio zamówiłam sobie kilka książek, więc całkiem sporo czeka w kolejce :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj kusi i to bardzo, nie czytałam jeszcze Stażystki, ale tez mam j w planach i z tego co widzesie nie zawiode :-)

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie książki są najlepsze (dla mnie) na wieczorne zaczytywanie się na balkonie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię thrillery, więc ma szansę przypaść mi do gustu, ale na razie mam w planach inne książki, więc musi poczekać na swoją kolej.:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Książka niezwykle intrygująca :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Stażystkę mam na mojej liście do przeczytania - tą także tam dopisuje :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Słyszałam o tej, którą czytałaś jako pierwszą i mam ją na liście do przeczytania ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger