Murzynek z masłem orzechowym



Dzień dobry :-) W tamtym orku robiłam szybkie ciasto z owocami mieszane widelcem. Tym razem równie szybki murzynek z masłem orzechowym. Ja dodałam masło, ale ciasto idealne do owoców. Robi się szybciutko, podobnie do muffinek. Tak naprawdę to ja dodawałam składniki a moja córka ciasto mieszała :-) Masła orzechowego dodałyśmy kilka łyżek do ciasta i na wierzchu zrobiłyśmy takie esy floresy :-) Polecam i miłego piątku Wam życzę :-)

Blaszka 25x25 cm

Składniki:

  • 4 jajka
  • 400 g mąki pszennej
  • 400 g kefiru lub gęstego jogurtu
  • 3/4 szklanki cukru pudru
  • 100 ml oleju
  • 3 łyżki kakao
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody
  • cukier waniliowy
  • 2-3 łyżki masła orzechowego + do zrobienia esów floresów 


1. Do jednej miski dajemy: jajka, cukier waniliowy i cukier puder. Za pomocą rózgi roztrzepujemy je, następnie dodajemy olej, kefir lub jogurt oraz masło orzechowe. Wszystko mieszamy rózgą.
2. Do drugiej miski dajemy mąkę, proszek do pieczenia, sodę i kakao. Mieszamy i dodajemy stopniowo do składników mokrych. Jak dodamy porcję do mieszamy. 
3. Blaszkę wykładamy papierem do pieczenia, przelewamy ciasto. Na wierzch za pomocą łyżeczki nakładamy kupkami masło orzechowe. Teraz za pomocą noża robimy esy floresy.
4. Ciasto pieczemy w 180 stopniach około 40 minut. Do tzw "suchego patyczka" wyjmujemy po tym czasie i studzimy. Smacznego :-)






22 komentarze:

  1. OMG! It looks delicious. Thanks for sharing.
    I hope you´ll visit my blog soon. Have a nice day!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja uwielbiam masło orzechowe wiec to coś zdecydownie dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam murzynki i masło orzechowe. Tak. przepis juz zapisany!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniały przepis :) Murzynek wygląda bardzo apetycznie!
    Pozdrawiam ciepło ♡

    OdpowiedzUsuń
  5. To już drugi wpis na temat murzynka, który dzisiaj widzę. To chyba znak! :D
    Pozdrawiam serdecznie i życzę dużo zdrówka!
    Jelonkowa

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja dziś robiłam identyczne ale z brzoskwinia w syropie. Wyszło cudne. Myślałam że będzie na cały weekend a pół blachy już nie ma 😁

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak byłam mała to uwielbiałam murzynka. Twój prezentuje się bardzo smakowicie i wyszedł Tobie przepięknie :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Oh, I love any chocolate, even more with peanut butter!
    Super delicious!

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam takie ciacha. A masło orzechowe to super pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  10. Już na IG Ci pisałam, ze dawno jadłam murzynka - ale jak wchodzę tutaj i też to widzę to .. aż mi ślinka cieknie! ☺

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawy przepis 😉 dawno nie jadłam murzynka.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawie ta góra wygląda :). A u mnie dzisiaj drożdżóweczka z powidłami i kruszonką.

    OdpowiedzUsuń
  13. Wygląda apetycznie i chętnie wypróbuje:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger