Churros



Dzień dobry :-) Jak byliśmy nad morzem, a dokładniej w Gdańsku trafiliśmy na zlot food trucków. Dzieci bardzo chciały spróbować hiszpańskich Churros. Powiem Wam, że były rewelacyjne. Od tamtej pory syn co jakiś czas mówił, że zjadł by z chęcią. Okazało się, że przepisów w internecie na churros jest mnóstwo. Ja wybrałam taki, który najbardziej mi się podobał. Znalazłam go tutaj (klik). Churros wyszły idealne, bardzo smaczne, puszyste. Ja od razu zrobiłam podwójną porcję, bo wiedziałam, że zaraz nie będzie połowy :-) Polecam naprawdę warto. Nie robiłam takich długich, bo ciężko było je smażyć, tylko takie krótsze i coś mi się wydaje, że znowu będę robić :-) Churros możecie posypać tylko cukrem pudrem, cukier puder wymieszać z cynamonem lub podać z czekoladą. Wszystkie warianty smakuję super. Miłego dnia :-)

Składniki:

  • 30 g masła
  • szczypta soli
  • 200 g mąki
  • 2 łyżki cukru
  • 2 jajka
  • 250 ml wody


1. 250 ml wody, cukier, sól i masło zagotować, aż masło się rozpuści. Wsypać całą mąkę i szybko, energicznie wymieszać drewnianą łyżką. Gotować dalej na małej mocy palnika do momentu, aż ciasto będzie ładnie odchodzić od garnka. Pamiętajmy o ciągłym mieszaniu drewnianą łyżką.
2. Garnek zdjąć z gazu, od razu dodać jedno jajko i dokładnie zmiksować, następnie wmiksować drugie jajko. Nasze ciasto powinno być gładkie i dość gęste. 
3. W garnku lub głębokiej patelni rozgrzać olej do temp. 180 stopni. Ciasto przekładamy do rękawa cukierniczego z dużą końcówką (średnica około 1cm) o kształcie zamkniętej gwiazdki.
4. Ciasto wyciskać, nożyczkami odcinać kawałki, i puszczać na rozgrzany tłuszcz (u mnie mąż wyciskał ciasto z rękawa, bo było dość gęste, a ja odcinałam kawałki).
5. Smażyć z obu stron na rumiany kolor. Usmażone wyciągamy łyżką cedzakową i przekładamy na papierowy ręcznik, aby odciekły z tłuszczu.
6. Lekko ciepłe posypujemy cukrem pudrem lub cukrem pudrem wymieszanym z cynamonem. Możemy podać z polewą czekoladową. Smacznego :-)





21 komentarzy:

  1. Wygląda niesamowicie apetycznie ale nie chcę wiedzieć ile mają kalorii :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda apetycznie, nigdy nie miamiałam okazji tego próbować.
    Może się skuszę i zrobię :).
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Faktycznie fajnie wyglądają, nie dziwię się,że Twoje dzieciaki mają na nie od czasu do czasu ochotę :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jedynie słyszałam jakkie są smaczne ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglądają smakowicie! Muszę przyznać że nigdy ich nie jadłam chociaż w wielu miejscach takie serwują:)

    https://redamancyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Warto zrobić, dziękuję za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  7. koniecznie muszę je zrobić!

    OdpowiedzUsuń
  8. Kolejny przepis do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nigdy nie jadlam, czas najwyzszy wyprobowac :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Najpierw myślałam, że to jakieś banany :) wyglądają bardzo smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. woow cudowne!!!! od lat sobie obiecuję że wreszcie zrobię

    OdpowiedzUsuń
  12. Nigdy nie jadłam churrosów, wyglądają smakowicie. W sam raz na tłusty czwartek 😉

    OdpowiedzUsuń
  13. Pycha, mam w planach na przyszły tydzień :)

    OdpowiedzUsuń
  14. ja też pierwszy raz jadłam churrosy na food truckach i także je uwielbiam :) dzieki za przepis, na pewno zrobię w najbliższej przyszłości :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wyglądają przepysznie, aż przypomniały mi się wakacje w Hiszpanii :)

    OdpowiedzUsuń
  16. U mnie w Katowicach też były, ale nijak ma się to do tych z Hiszpanii :/

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie robiłam jeszcze nigdy

    OdpowiedzUsuń
  18. Zrobiłam przed chwilą,są bardzo dobre.Przygotowanie też bardzo szybkie /posiłkowałam się termomixem/.Mężowi też smakują czekam na opinię wnuków..Dzięki za przepis

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger