Tort a'la banoffee



Dzień dobry :-) Pyszny, nie za słodki, rewelacyjny. Taki jest ten torcik. Idealny na każdą okazję, u nas był na urodziny syna. Robi się go bardzo sprawnie. Pomysł na niego znalazłam na blogu kwestia smaku, ale zrobiłam bardziej po swojemu. Masa to serki mascarpone i śmietanka kremówka (często wykorzystuję takie połączenie i potem dodaję tylko jakiś dodatek, który da nam konkretny smak, do tego dodałam 200 g masy kajmakowej. Jeśli lubicie wersję ciast bardzo słodkich, to możecie dodać całą puszkę, do tego mąż zażyczył sobie dżem, żeby przełamać słodycz. Do tego banany i wierzch polewa z gorzkiej czekolady. Torcik naprawdę super, polecam. Przepis na biszkopt znalazłam tutaj (klik) wychodzi naprawdę super. Polecam i miłego dnia życzę :-)

Składniki na biszkopt tortownica 26 cm:

  • 7 jajek L
  • 3/4 szklanki mąki pszennej tortowej typ 450
  • 2 łyżki kakao
  • 1/3 szklanki mąki ziemniaczanej
  • 1 szklanka cukru pudru
  • 1/3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżki zimnej wody


1. Białka oddzielamy od żółtek i ubijamy na wysokich obrotach ze szczyptą soli na sztywną pianę, stopniowo dodajemy cukier puder. Jak masa jest szklista dodajemy po jednym żółtku, miksujemy.
2. Mąkę, mąkę ziemniaczaną, kakao i proszek przesiewamy przez sitko, po jednej łyżce dodajemy do masy i albo tak jak ja miksujemy na najniższych obrotach, albo jak kto woli mieszamy delikatnie drewnianą łyżką. Na końcu dodajemy wodę.
3. Spód tortownicy wykładamy papierem i tylko ten papier smarujemy delikatnie masłem, żeby ciasto ładnie nam odeszło od papierka. Boków nie smarujemy niczym.
4 Pieczemy w 170 stopniach, funkcja góra - dół około 30 minut. Sprawdzamy patyczkiem czy upieczone. Po wyjęciu rzucamy upieczonym biszkoptem i tortownicą na blat lub podłogę (spuszczamy z wysokości około 40 cm). Studzimy, po ostudzeniu przecinamy na 3 blaty.

Masa:

  • 500 g serka mascarpone
  • 300 g śmietanki 30 %
  • 200 g masy kajmakowej (można więcej)


Dodatkowo:

  • 260 g dżemu z czarnej porzeczki
  • 4-5 bananów 
  • do nasączenia alkohol typu amaretto, napar kawy lub tak jak u mnie ze względu na dzieci woda z cytryną i odrobiną cukru
  • sok z cytryny


Polewa:

  • 100 g gorzkiej czekolady
  • 6-8 łyżek mleka
  • 20 g masła


1. Dolny blat tortu nasączamy ciepłą wodą z sokiem z cytryny i cukrem (do ciepłej wody dodajemy 1/3 łyżeczki cukru, mieszamy żeby się rozpuścił i dodajemy kilka kropli soku z cytryny).
2. W misie miksera ubijamy śmietankę 30 %, jak będzie ubita dodajemy serki mascarpone i masę kajmakową. Miksujemy tylko do połączenia się składników. Odrobiną masy smarujemy blat. 
3. Banany obieramy i kroimy w plastry o grubości 1 - 1,5 cm i skraplamy je sokiem z cytryny, żeby nam nie ciemniały. Tak przygotowane banany układamy ciasno koło siebie na masie.
4. Na banany wykładamy teraz już więcej masy, masę nakrywamy blatem ciasta, które nasączamy i rozsmarowujemy na nim dżem porzeczkowy, na dżem dajemy pozostałą masę kajmakową i całość nakrywamy ostatnim blatem ciasta. 
5. W kąpieli wodnej roztapiamy czekoladę z dodatkiem masła i mleka. Lekko studzimy i polewamy wierzch tortu. Odstawiamy do lodówki na kilka godzin. U mnie tort stał całą noc :-) Smacznego :-)

Przełożenie: blat ciasta (nasączamy) - cienka warstwa kremu - banany - krem (teraz już więcej) - blat (nasączamy) - dżem porzeczkowy - krem - blat ciasta - polewa




19 komentarzy:

  1. wspaniały tort-świetne połączenie składników:)

    OdpowiedzUsuń
  2. To ja ten kawałek porywam do kawy uwielbiam torty

    OdpowiedzUsuń
  3. super ten torcik :) też uwielbiam masę śmietana z mascarpone daje tyle możliwości i zawsze wychodzi :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow, zbieram szczękę z podłogi ;) Jest piękny!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow! Super pomysł, żeby zamienić klasyczną wersję z herbatnikami na tę z biszkoptem :D niby prosty zabieg, a jaki efektowny :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jadłam podobne ciasto i przyznaję, że było wspaniałe :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajne połączenie smakowe :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jejku, zjadłabym chociaż jeden kawałek takiego torciku, aż ślinka cieknie 😋😍

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda i na pewno smakuje obłędnie.

    OdpowiedzUsuń
  10. O słyszałam o podobnym :). Na imieniny idealny by był!

    OdpowiedzUsuń
  11. Torcik palce lizać !!!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Jakie pyszne ciacho :-) wpraszam się na kawałek :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ależ on obłędnie wygląda!!
    Muszę zrobić i ja!

    OdpowiedzUsuń
  14. Idealny! Mnie czeka urodzinowo-tortowe wyzwanie w środę. Zaspokoić smaki 4latka nie będzie mi łatwo.

    OdpowiedzUsuń
  15. Trzeba przyznać, że wygląda świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Te banany to super pomysł, nie wpadłam nigdy na to, żeby wykorzystać je właśnie w taki sposób!
    A może ktoś ma sposób na takie ciasto: https://e-torty.pl/tort-hamburger?? Chrześniak wymarzył go sobie na urodziny i szukam pomysłów jak to zrobić... Nie mam aż tak dobrych umiejętności i boję się, że będzie klapa i skończy się na klasycznym czekoladowym :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem szczerze, że po kilku mniej udanych próbach w końcu nauczyłam się sama piec torty. Praktyka czyni mistrza :). Aby przygotowanie ciasta oraz jego serwowanie przebiegało jeszcze sprawniej, zaopatrzyłam się ostatnio na https://duka.com/pl/jedzenie-i-serwowanie-potraw/sztucce/sztucce-do-serwowania-potraw w kilka poręcznych akcesoriów kuchennych. Dzięki nim przygotowanie tortu jest o wiele łatwiejsze. Zawsze staram się je mieć pod ręką, gdy przystępuję do przyrządzania moich wypieków.

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger