Domowa pizza trzy sery i zielony pomidor ;)



Hej witajcie :) U mnie dziś pizzowo. Ostatnio dosyć często moi mężczyźni właśnie chcą, żeby im zrobić pizzę, więc robię he he, a że sama tą domową lubię, bo można poszaleć z dodatkami to nie mam nic przeciwko. Najwyżej pójdzie mi w boczki he he. Do tej użyłam też zamiast sosu na ciasto konfitury od Lukspomady zielony pomidor. Powiem Wam, że wyszło bardzie ciekawie i smacznie. Pasuje jak znalazł do pizzy. Dodałam też sery: mozzarella, blue lazur i salami. Samkowitości :)) Życzę miłego dnia, podobno dziś jeden z najzimniejszych brrrrrrrr .

Składniki na ciasto:
  • 2 szklanki maki pszennej
  • 40 g drożdży
  • 1 szklanka ciepłej (nie gorącej) wody
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1/2 łyżeczki cukru
  • 3 łyżki oliwy z oliwek

Dodatkowo:
  • konfitura zielony pomidor Lukspomada
  • ser blue Lazur
  • ser mozzarella
  • ser salami
  • szybka drobiowa 
  • kiełbaska ( jaka to wedle uznania)
  • kukurydza
  • 1 papryka
  • 1 cebula fioletowa
  • oliwki zielone (ilość wedle uznania)
  • 2 ząbki czosnku 
  • oregano

Do kubka rozkruszyć drożdże, dodać cukier, 1 łyżkę mąki i trochę ciepłej wody. Dokładnie wymieszać i odstawić na chwilę, żeby zaczyn ruszył.
Resztę mąki wsypać do wysokiego naczynia, dodać resztę wody wymieszanej z oliwą z oliwek, sól i zaczyn. Wszystko dokładnie miksujemy. Odkładamy, przykrywamy ściereczką i czekamy, aż ciasto urośnie.
W międzyczasie przygotowujemy składniki na pizzę. Składniki, które trzeba pokroić to kroimy, czosnek ja przepuszczam przez praskę.

Wyrośnięte ciasto wyjęłam na stolnicę obsypaną obficie mąką. Ciasto było mięciutkie i się kleiło, więc ja go jeszcze dodatkowo troszkę wyrobiłam (ma nadal pozostać miękkie). Wyłożyć na dużą blaszkę z piekarnika, na ciasto rozsmarowałam konfiturę, na to położyć wcześniej przygotowane składniki. Sery zostawić na sam wierzch :) Posypać oregano i pieczemy w 180 stopniach około 25-30 minut. 

 

15 komentarzy:

  1. Domowa pizza w kształcie koła? U mnie zawsze robiona jest w prostokącie, a tak mi się podoba jej tradycyjny kształt, tylko nikt nie ma u nas zdolności do obkręcania ciasta:p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Była w prostokącie he he tylko mój mąż tak pokombinował i uciął taki właśnie kawałek :))

      Usuń
  2. domowa, zdecydowanie najlepsza! dawno takiej nie robiłam, trzeba to nadrobić :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. ale rozpieszczasz tych swoich chłopaków:) Mój nie ma ze mną tak dobrze.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale mi narobiłaś smaka na taką pyszną, pełną sera pizzę:D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja kocham pizzę :D Twoja wygląda przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. domowa rządzi, ale u mnie nie przeszłaby z tyloma serami :)
    Z taką pastą jeszcze nie jadłam, a podobno genialne! Z chęcią bym spróbowała, mmm :)

    OdpowiedzUsuń
  7. nie ma to jak domowa pizza:) prezentuje się idealnie:)

    OdpowiedzUsuń
  8. domowa pizza rządzi, a ta jeszcze ma ciekawe dodatki:)

    OdpowiedzUsuń
  9. uwielbiam domową pizzę :)
    Twoja prezentuje się bardzo ładnie, zjadłabym z sosem czosnkowym :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Domowa pizza ..uwielbiam, muszę niedługo zrobić

    OdpowiedzUsuń
  11. jakiej wielkości pizza wychodzi z tych proporcji?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger