Knedle serowe z truskawkami

 


Dzień dobry :-) Gorąco nastało i kuchnię trzeba omijać szerokim łukiem ha ha ;-) No niestety nie da się, bo jeść trzeba. U nas dzieci polubiły bardzo knedle serowe, a że sezon na truskawki trwa to robimy z nimi w roli głównej. Według mnie są dużo lepsze od ziemniaczanych. Z podanego przepisu wychodzi około 50 sztuk (w zależności jakie duże mamy owoce). Polecam i miłej środy wszystkim życzę :-)

Składniki:
  • 500 g twarogu półtłustego 2-3 razy zmielonego
  • 150 g mąki krupczatki
  • 220 g mąki pszennej
  • 2 jajka M
  • 2 łyżki oliwy z oliwek lub oleju
  • szczypta soli

Dodatkowo:
  • truskawki
  • masło
  • 1 łyżeczka cynamonu 
  • cukier trzcinowy

1. Na stolnicę dajemy mąki i pozostałe składniki. Zagniatamy gładkie i elastyczne ciasto. Jak by się kleiło, to dodajemy jeszcze mąkę pszenną. 
2. Ciasto zawijamy w folią spożywczą i zostawiamy na około 20 minut, żeby odpoczęło.
3. Odwijamy z folii i urywamy porcję ciasta, ja formuję kulkę, którą potem spłaszczam i kładę na środek truskawkę, zlepiam i formuję kulkę. Obtaczam mąką. Tak robimy z pozostałym ciastem.
4. W większym garnku musimy zagotować wodę, do które wrzucamy knedle (dzielimy na dwie porcje), jak wypłyną, to gotuję jeszcze 2 - 3 minuty i wyciągam. 
5. W garnku rozpuszczam masło, do którego wrzucamy cynamon, następnie ugotowane knedle. Mieszam, przekładam na talerze i posypuję cukrem trzcinowym. 
Jako dodatek możecie użyć jogurtu, śmietanki, co tylko lubicie. Smacznego :-)





8 komentarzy:

  1. Uwielbiam;) miałam dzisiaj takie na obiad, tylko bez sera;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś się u mnie takie robiło, jak byłam dzieckiem, uwielbiałam z truskawkami albo śliwkami :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super przepis na knedle :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. no i super fajny pomysł na letni obiad lub kolację :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam serdecznie ♡
    Wyglądają przepysznie :) Bardzo apetyczny przepis :) Jak dla mnie, rewelacja :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  6. Pysznie, z chęcią bym teraz zjadła

    OdpowiedzUsuń
  7. Smak dzieciństwa :) Pychotka :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger