Jajka w sosie koperkowym z ziemniakami



Dzień dobry :-) Moje dzieci ostatnio przejęły inicjatywę w wymyślaniu obiadów. Tym sposobem jako pierwsze miały być jajka w sosie koperkowym z ziemniakami. Córka ma takie w przedszkolu, a syn w szkole na obiad. Oboje zgodnie stwierdzili, że uwielbiają więc zrobiłam. Fakt obiad był zjedzony w tempie ekspresowym, beż żadnego marudzenia, że za dużo, czy nie smakuje mi ;-) Polecam danie proste i naprawdę pyszne :-) Miłego dnia :-) 

Składniki na 4 porcje:
jajka (u nas po 2 sztuki na głowę)

Sos:
300 ml buliony warzywnego lub drobiowego
200 ml śmietanki 30%
1 łyżka mąki
pęczek koperku
sól
pieprz 

1. Jajka gotujemy na twardo. Po ugotowaniu obieramy ze skorupek. Ziemniaki gotujemy.
2. Wcześniej przygotowujemy bulion, do gorącego wlewamy śmietankę, mieszamy łyżką żeby połączyła się z bulionem, dodajemy mąkę i również mieszamy. Wszystko stawiamy na gazie i gotujemy, jak sos zacznie nam gęstnieć dodajemy posiekany koperek, doprawiamy solą i pieprzem. Mieszamy i gotujemy jeszcze kilka minut.
3. Na talerz wykładamy ziemniaki, jajka i polewamy sosem koperkowym. Możemy dodać ogórki kiszone lub inne ulubione dodatki :-) Smacznego :-)





19 komentarzy:

  1. moja mama takie czasem robi;0

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za przypomnienie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Klasyka szpitalnych obiadów xD ale domowe na pewno lepsze ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. O mniam mniam, aż zgłodniałam - dawno nie jadłam jajek w takiej wersji - nie mam koperku, ale mam musztardę 😉. Dałaś mi natchnienie. Dzięki... Czas wrócić do smaków z przeszłości. Miłego dnia 😘

    OdpowiedzUsuń
  5. wow kocham jajka, ale jeszcze nie jadłam jajek z ziemniakami :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak ja uwielbiam takie obiady :-) dołozyłabym tylko jeszcze szpinak :D

    OdpowiedzUsuń
  7. O matko, kobieto.. ale narobiłaś mi smaka :oo

    OdpowiedzUsuń
  8. Jajek w takim połączeniu nie jadłam, ale naszła mnie ochota na klopsiki w sosie koperkowym.

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepis wygląda apetycznie, może się pewnego dnia skusze. Uwielbiam jajka z majonezem oraz szczypiorkiem zwłaszcza, a ziemniaki mi się w ostatnim czasie przejadły.
    Pozdrawiam Weronika S.
    pasjeweroniki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Pysznie! Uwielbiam takie jajka.

    OdpowiedzUsuń
  11. Nigdy Nie jadłam jajek w takim sosie :) my najczęściej jaja zjadamy na śniadanko ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jeszcze nie jadłam jajek w sosie koperkowym. U mnie w domu jadło się ziemniaki, jajka sadzone i do tego mizeria 😉

    OdpowiedzUsuń
  13. my bardzo lubimy takie obiadki

    OdpowiedzUsuń
  14. Mąka ma być ziemniaczana czy pszenna?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger