Pierogi z łososiem i brokułem



Dzień dobry kochani :-) Dzisiaj kolejne pyszne pierożki, tym razem z farszem z łososia i brokuła. Pomysł na te pierogi znalazłam tutaj (klik). U mnie więcej łososia, bo lubimy. Wszystko doprawione solą, pieprzem i gałką muszkatołową. Wyszły super. Polecam i miłego dnia Wam życzę :-)

Składniki ciasto:

  • 600 g mąki pszennej tortowej
  • 250 ml gorącej wody (60-70 stopni)
  • 1 jajko
  • 2 łyżki oleju lub oliwy
  • 1/2 łyżeczki soli


Farsz:

  • 1 brokuł
  • około 300 g łososia
  • gałka muszkatołowa
  • natka pietruszki
  • sól
  • pieprz
  • 2 ząbki czosnku


1. Łososia i brokuła gotujemy na parze. Lekko przestudzonego dajemy do miski i rozdrabniamy widelcem.  Dodajemy czosnek przepuszczony przez praskę, sól, pieprz, gałkę muszkatołową i mieszamy. Odstawiamy.
2. Składniki ciasta łączymy ze sobą i zagniatamy ciasto, do momentu, aż będzie ono jednolite i gładkie i będzie odchodziło nam od dłoni.
3. Ciasto dzielimy na dwie lub więcej części, wałkujemy każdy na cienki placek. Szklanką lub kubkiem wycinamy koła, łyżeczką nakładamy porcje farszu i zlepiamy pieroga.
4. W dużym garnku zagotowujemy wodę z dodatkiem soli. Do gotującej wrzucamy partiami pierogi, jak wypłynął ja gotowałam jeszcze jakieś 2 minuty. Wyjmujemy, przekładamy na talerze i polewamy roztopionym masłem. Smacznego :-)





4 komentarze:

  1. z takim nadzieniem jeszcze nie jadłam;)

    OdpowiedzUsuń
  2. podoba mi się taki pomysł na nadzienie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O jaaa, z taką wersją się jeszcze nie spotkałam. Nabrałam ochoty na pierogi :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam pierogi, ale w takiej wersji jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger