Makaron razowy ze szparagami, boczkiem i suszonym pomidorem



Dzień dobry :-) Sezon na szparagi się zaczął, u mnie oprócz małej lejdi wszyscy jemy i lubimy. Tym razem z makaronem razowym, boczkiem i suszonym pomidorem. Do tego dużo tartego parmezanu. Mniam, mam nadzieję, że Wy też bardzo lubicie szparagi i skorzystacie z przepisu :-) Miłego dnia :-)

Składniki:

  • makaron u mnie penne razowe
  • pęczek szparagów
  • 1 opakowanie boczku w plasterkach
  • kilka suszonych pomidorów
  • 100 ml śmietanki 30%
  • oregano
  • sól
  • pieprz
  • parmezan


1. Makaron gotujemy al'dente. Ja szparagi umyłam, odcięłam twarde końcówki i również podgotowałam w wodzie z dodatkiem łyżeczki cukru. Po podgotowaniu ostudziłam.
2. Boczek kroimy w paseczki, tak samo pomidory. 
3. Boczek podsmażamy na suchej patelni bez dodatku tłuszczu, bo wytopi się nam go trochę z boczku właśnie. Dodajemy pokrojone, podgotowane szparagi i suszone pomidory. Podsmażamy chwilę, doprawiamy solą, pieprzem i oregano, wlewamy śmietankę. Delikatnie mieszamy, dodajemy ugotowany makaron. Mieszamy, jeśli trzeba doprawiamy solą i pieprzem. Podajemy ze startym parmezanem lub innym serem. Smacznego :-)





12 komentarzy:

  1. bardzo szybki obiad i pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio dość często spotykam połączenie makaronu ze szparagami :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne wiosenne danie, w moim guście ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciężko przyznać, ale nigdy nie miałam okazji jeść szparagów. Jestem ciekawa ich smaku :)
    Danie wygląda mega smacznie! I jak widzę nie jest takie ciężkie do zrobienia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszny makaron, jedyne o co się obawiam, to czy boczek nie pójdzie mi w boczki :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Makaron i szparagi...to brzmi bardziej niż dobrze!
    pozdrawiam serdecznie z nad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  7. U mnie jeszcze sezon na szparagi nie wystartował, ale skutecznie zachęcasz :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszę w końcu kupić szparagi, bo widziałam w sklepach :)

    OdpowiedzUsuń
  9. No jakoś szparagi nie są częstym gościem w mojej kuchni:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger