Kurczak z miodem, śliwkami i cynamonem



Hej :-)) Dzisiaj kurczak na słodko, ze śliwkami, miodem i cynamonem :), do tego kasza orkiszowa, którą niedawno odkryłam, bardzo ją polubiliśmy, jest po prostu rewelacyjna. W tym przepisie świetnie sprawdzi się miód z lokalnej pasieki od Beeherbs! Polecamy przetestować. Miłego dzionka :-))

Składniki:

  • 2 filety z kurczaka
  • około 1/2 kg śliwek
  • 3 łyżki miodu
  • cynamon
  • zioła prowansalskie
  • sól
  • pieprz
  • 1 łyżeczka cukru trzcinowego
  • masło klarowane


Filety z kurczaka myję, rozkrawam na pół (żeby mięso było cieńsze) i potem dzielę na 2 lub 3 części. Oprószam solą, pieprzem. Na patelni rozgrzewam masło, wrzucam kurczaka i podsmażam chwilę. W międzyczasie myje śliwki, kroję na ćwiartki (pestkę wyrzucam), wrzucam do podsmażonego kurczaka, dodaje miód i chwile duszę (śliwki powinny zmięknąć i puścić sok). Następnie dodaję cukier, cynamon i zioła prowansalskie. Wszystko delikatnie mieszam, podaje z kaszą orkiszową :-)



9 komentarzy:

  1. sezon śliwkowy, więc czemu nie spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyznam, że takie połączenie składników nie za bardzo mi odpowiada, ale dla lubiących takie smaki na pewno danie będzie pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  3. również polubiłam się z kaszą orkiszową :) pyszny obiadek :)

    OdpowiedzUsuń
  4. musi być przepyszne, do tego fantastycznie to podałaś ;)

    p.s. dziękuję <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudowna propozycja, już mi smakuje :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam kurczaka w każdej postaci :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :*
    Mogłabym Cię prosić o kliknięcie w linki u mnie w najnowszym poście, będę bardzo wdzięczna :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Z pewnością bardzo smaczne połączenie, świetne danie na obiadek.

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliwki i drób? Pewnie że jeszcze nie jadłam :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Kasza orkiszowa, to mnie zaintrygowałaś muszę poszukać i spróbować :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger