Placuszki z cukinii i marchewki



Hej :-)) Jak tam po cieplutkim weekendzie ??? Odpoczęliście ? Ja tak średnio, sobota jakaś ciężka ogólnie była, a wczoraj poleniuchowałam trochę w końcu :-)). Teraz o placuszkach, naszło mnie, bo bardzo lubię, miałam cukinię, marchewkę, więc tym razem takie. Oprócz tego czosnek, cebulka i dużo natki pietruszki :-). Można jakiś sosik, ale u nas były buraczki i ziemniaczki. Ja dałam do placuszków jedną średnią cukinię i wyszło około 12 szt. Udanego poniedziałku :-))

Składniki:

  • 1 średnia cukinia
  • 1-2 marchewki
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 cebula szalotka
  • natka pietruszki
  • sól różowa
  • pieprz
  • troszkę kurkumy
  • 2 jajka
  • 6 łyżek mąki
  • olej kokosowy lub rzepakowy do smażenia


Cukinię jak jest młoda, myje i ścieram na tarce na małych oczkach. Oprószam solą i odstawiam na jakieś 30 minut, żeby puściła wodę. Po tym czasie odciskam mocno nadmiar wody, dodaje startą na małych oczkach marchewkę, pokrojoną na drobno cebulę, czosnek i natkę pietruszki, wbijam całe jajka, dodaję mąkę, kurkumę, sól i pieprz. Dokładnie mieszam. Na patelni rozgrzewam odrobinę oleju, cukinię nabieram łyżką, daję na patelnię i formuję placuszki. Smażę do momentu, aż placuszki nabiorą złotawego koloru. 



14 komentarzy:

  1. Fajne te placuszki, podoba mi się połączenie cukinii i marchewki, do tej pory robiłam takie placuszki albo z cukinii albo z marchewki, a tu dwa w jednym :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ostatnio chyba też Ewa W. też o tych placuszkach mówiła :)

    OdpowiedzUsuń
  3. robiłam takie często,pyszne są:)

    OdpowiedzUsuń
  4. prawie jak moje :) uwielbiam kombinację marchewki i cukinii :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Smaku nie znam, ale sądzę, że tak jak Ty, polubiłabym bardzo :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Ostatnio koleżanka zaprosiła mnie na ucztę z takimi przysmakami :)

    OdpowiedzUsuń
  7. uwielbiam! Miałam dzisiaj na obiad, ale z dodatkiem mięska :) są przepyszne! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię, często je robię, bo mam sporo cukinii ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mniam pyszne, uwielbiam takie placuszki :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Robiłam kilka razy, ale bez marchewki, teraz muszę takich spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  11. Dobry pomysł, już wiem co zrobie z moją cukinią :)

    OdpowiedzUsuń
  12. w sezonie takie placki choć raz muszą u mnie zagościć :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale narobiłaś mi ochoty na takie placki. Składniki mam, więc serio jutro je zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Takie placuszki to coś dla mnie. Lubię mieszankę warzyw i na ... patelnię. Piękne, złote placuszki Ci się upiekły. Miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger