Dżemik z dyni i galaretki pomarańczowej



Jeszcze dynia w roli głównej :) Nasłuchałam się dookoła jaki to pyszny dżem można zrobić z dyni i galaretek. Postanowiłam oczywiście go zrobić z galaretkami pomarańczowymi. Dżem bardzo szybko się robi, a smak jest rzeczywiście bardzo ciekawy :) 


Składniki:
  • 2 kg. startej na tarce dyni
  • 8-9 łyżek cukru
  • 2 galaretki pomarańczowe

Dynie obrać, wydrążyć środek i zetrzeć na tarce o małych oczkach (jak najdrobniej się da) Ja użyłam mandoliny V5 firmy Boerner, dzięki której szybko i drobno dynia została starta :). Tak startą dynię wrzucamy do garnka, zasypujemy cukrem i smażymy aż będzie miękka i powstanie w miarę gładka masa. Do takiej dyni wsypujemy galaretki pomarańczowe, mieszamy i smażymy jeszcze z 10 minut. Gorący dżem od razu przełożyć do słoików. Chłodzić postawione do góry dnem :)  



Danie - kolor pomarańczowy :)


19 komentarzy:

  1. piekny kolorek - zapraszam do akcji tecza smaków 2

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dodaje z radością po zgłoszeniu :) prosze tylko w kwestii formalnej o dodanie kategorii kolorystjycznej ;) choc wiem ze pomaranczowy ;)

      Usuń
  2. Chętnie poczęstowałabym się takim dżemikiem:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedys robiłam podobny , tylko ze swieżymi pomarańczami

    OdpowiedzUsuń
  4. dżem z galaretką? Nie słyszałam, ale kusi ;) Ja robiłam zwykły i też jest dobry ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. robiłam ten dżem i bardzo go lubie,tylko w moim przepisie jest jeszcze olejek pomarańczowy.PYCHA



    OdpowiedzUsuń
  6. Zrobiłam ten przepis i dodałam wspomnianego olejku. Rewelacyjny zapach i świetny smak.

    OdpowiedzUsuń
  7. Zastanawiam się, jaki wyjdzie smak drzemiku po dodaniu galaretki truskawkowej... ?

    OdpowiedzUsuń
  8. Smak będzie bardziej truskawkowy. Trzeba spróbować ;))

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja właśnie robię tylko zamiast dyni dałam jabłka i resztę tak jak w przepisie, synek nie może się doczekać.

    OdpowiedzUsuń
  10. Wyszedł bardzo smaczny, pozdrawiam : )

    OdpowiedzUsuń
  11. Starałam dynie na trochę większych oczkach. Czy jak się rozgotuje mogę jeszcze zblendowac?

    OdpowiedzUsuń
  12. Tatiana
    Czy ten dżemior, z tej proporcji wychodzi twardszy czy raczej ma lekką konsystencję. Chciałabym twardszy do rogalików żeby przy pieczeniu nie wypływał albo nie wsiąkał w ciasto robiąc zakalca.

    OdpowiedzUsuń
  13. Witam, a nie trzeba pasteryzowanac?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger