Pomidorowy dżem z chilli i tymiankiem



Dzień dobry :-) Jakiś czas temu dostałam paczuszkę z przygotowanymi produktami i przepisem na dżem pomidorowy z chilli i tymiankiem. Paczuszka przyszła od marki Diamant. Na stronie marki od 25 maja do 19 lipca trwa zakręcony konkurs z ciekawymi nagrodami i zadaniami. Co tydzień są nowe wyzwania i nowe nagrody. Jest też mnóstwo ciekawych, zakręconych przepisów :-) Dżem, który ja zrobiłam jest pyszny. Ciekawy w smaku, słodki, no po prostu super :-) Byłam bardzo ciekawa jaki smak wyjdzie finalnie, ale jest naprawdę super :-) Dlatego polecam, warto zrobić :-) Miłego dnia :-)

Składniki:

  • 1 kg dojrzałych pomidorów (zważonych po oczyszczeniu)
  • 1 ekologiczna cytryna
  • 2 czerwone papryczki chilli
  • 6-8 gałązek świeżego tymianku
  • 1 opakowanie cukru żelującego 2:1 Diamant 


1, Pomidory myjemy, sparzamy wrzątkiem i zdejmujemy skórkę. Usuwamy gniazda nasienne (u mnie i tak troszkę wylądowało ich w dżemie ;-) i kroimy w bardzo drobną kostkę, możemy zmiksować blenderem.
2. Pomidory przekładamy do rondla, dodajemy otartą skórkę z cytryny i sok wyciśnięty z cytryny.  Gotujemy.
3. Papryczki chilli drobno siekamy, liście tymianku też. Mieszamy z naszym przecierem i dodajemy cukier żelujący 2:1 Diamant. 
4. Dokładnie mieszamy. Teraz musimy gotować masę przez 4 minuty na dużym ogniu, mieszając od czasu do czasu. 
5. Gorący dżem pomidorowy przelewamy do słoiczków, dobrze zakręcamy i dostawiamy.  Smacznego :-)





17 komentarzy:

  1. Takiego dżemu o ostrym smaku jeszcze nie jadłam 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. This look so delicious. I would like to try it.

    New Post - https://www.exclusivebeautydiary.com/2020/06/dior-backstage-custom-eye-palette-001.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Dżemu z pomidorów jeszcze nie przygotowywałam, ale połączenie z chilli i tymiankiem może być świetne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. wow, ale ciekawe połączenie ;)! czegos takiego nie jadłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dżemu pomidorowego jeszcze nie jadłam, ciekawa jestem smaku 😊

    OdpowiedzUsuń
  6. Z takim dżemem jeszcze się nie spotkałam. Nie wiem czy by mi smakował,
    ponieważ raczej preferuję tradycyjne dżemy z owoców :D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Wow! Cóż to za wynalazek? ❤️

    OdpowiedzUsuń
  8. Zapiszę sobie przepis. Jeśli mi obrodzą pomidory to wypróbuję z takich domowych :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Taki dżemik to ja rozumiem <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Super pomysł, tymianek świetnie się komponuje z pomidorami.

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie dla mnie. Nie lubię ostrego. A i dżem z pomidorów... no nie ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajny smak, coś czuję. No i dobrze, że pracujesz z markami najlepszej klasy - takie firmy nie zaproponują raczej niczego niesmacznego :)
    SUPer zdjęcia

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger