Risotto ze szparagami i chorizo

 


Dzień dobry :-) W końcu są szparagi, my się z tego powodu bardzo cieszymy, bo je lubimy. Risotto ze szparagami i chorizo smakuje rewelacyjnie. Jest proste w przygotowaniu, nasze dzieci lubią bardzo. Polecam i życzę Wam miłego dnia, praz udanego dłuższego weekendu :-)

Składniki:
  • szparagi
  • kiełbasa chorizo
  • około 300 g ryżu arborio
  • 1 cebula
  • 3 ząbki czosnku
  • 1, 5 litra bulionu
  • 1/2 szklanki białego wytrawnego wina
  • natka pietruszki
  • starty ser grana padano lub inny twardy
  • oliwa 
  • sól
  • pieprz

1. Wcześniej przygotowujemy bulion. Cebulę obieramy, kroimy w drobną kostkę. Na patelni rozgrzewamy oliwę i wrzucamy cebulę, podsmażamy.
2. Ryż wrzucamy na sitko i przelewamy pod bieżącą wodą. Wrzucamy do cebuli, dodajemy czosnek przepuszczony przez praskę i podsmażamy około 2 - 3 minuty. Następnie wlewamy wino i chwilkę dusimy, żeby wino odparowało.
3. Dolewamy porcję bulionu (ja dzielę go na cztery) i dusimy, aż ryż go wsiąknie. Następnie dolewamy kolejną i wrzucamy pokrojone szparagi. Jak ryż wsiąknie bulion, to kolejną jego porcja i tym razem pokrojone chorizo. 
4. Ostatnia porcja bulionu i teraz dorzucamy natkę pietruszki, pod sam koniec garść startego sera i mieszamy. Jeśli trzeba to doprawiamy solą i pieprzem.
5. Przekładamy na talerze i posypujemy startym serem grana padano. Smacznego :-)






13 komentarzy:

  1. Akurat szukałem przepisu na szybkie danie ze szparagami, zapisuję!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bardzo apetycznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Super pomysł na smaczny i szybki obiad 🙂

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię takie ryżowe potrawki 😍

    OdpowiedzUsuń
  5. Rzadko u mnie w kuchni pojawiają się szparagi, ale ten przepis jest na tyle ciekawy, że chętnie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda smakowicie, zresztą robiłam kiedyś podobne danie. Chyba zrobię je znowu. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda bardzo apetycznie. Ja wczoraj kupiłam szparagi i będę próbować bo nigdy jeszcze ich nie jadłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak ja lubię risotto! Mogłabym jeść codziennie, przepis z dodatkiem kiełbasy chorizo jest idealny nie tylko na obiad, ale także na wykwintną kolację dla gości. Ostatnio też wypróbowałam wersję z kaszą bulgur, czyli tzw. kaszotto i mogę z czystym sercem polecić, bo charakterystyczny smak hiszpańskiej kiełbasy idealnie skomponował się z moja ulubioną kaszą.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger