"Najdziwniejsze fobie" Marcin Przewoźniak

 


Nie wiem czy czegoś boję się panicznie. Na pewno nie cierpię pająków i na widok takiego większego zawsze krzyczę ha ha. Nie lubię też ciemnych i ciasnych pomieszczeń. Już nie pamiętam kiedy ostatnio byłam w piwnicy. Może to i śmieszne, ale nie lubię i tyle. 

Na świecie jest mnóstwo ludzi, którzy czegoś się boją, mają jakieś fobie. Niektórym mogą się one wydawać śmieszne, ale nie tym, którzy się boją. W książce Marcina Przewoźniaka znajdziecie fachowe nazwy mniej lub bardziej znanych fobii oraz ich opisy. Niektóre są bardzo znane, jak lęk przed pająkami, duchami czy nietoperzami, ale są też takie, o których ja usłyszałam po raz pierwszy. Okazuje się, że ludzie na świecie boją się dni tygodnia, zegarów, liczb, klaunów. Są też bardzo współczesne fobie np. nomofobia czyli paniczny lęk przed utratą telefonu komórkowego. Tych fobii jest bardzo dużo, nie będę wymieniać więcej, bo lepiej będzie jak przeczytacie o nich sami. Ja nie spodziewałam się, że jest ich aż tyle. Autor wyjaśnia nam też dlaczego się boimy, wyjaśnia nam różnicę pomiędzy fobią a zwykłym strachem. 

Książka jest bardzo ciekawa, powiem Wam, że jestem nią mile zaskoczona. Będzie idealna do czytania z dziećmi, które boją się wielu rzeczy. Całość przedstawiona jest w humorystyczny sposób. Do tego zabawne ilustracje Artura Gulewicza. Wszystko sprawia, że czyta się bardzo przyjemnie i z ogromnym zaciekawieniem. Mimo tego, iż jest ona o strasznych rzeczach, wcale nie budzi strachu. Wręcz przeciwnie, wiele wyjaśnia i jest bardzo ciekawą lekturą :-)





Tytuł: "Najdziwniejsze fobie"
Autor: Marcin Przewoźniak
Oprawa: twarda 
Stron: 48
Cena okładkowa: 32,99 zł
Wydawnictwo: Zielona Sowa

4 komentarze:

  1. Ciekawa publikacja. Na pewno pomoże bardziej zrozumieć temat i ludzi cierpiących na przeróżne fobie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja panicznie boję się żab do tego stopnia, że jak tylko je zobaczę to jestem sparaliżowana i zaczynam płakać, trochę to śmiesznie brzmi ale tak już mam... Książka bardzo ciekawa i na pewno z chęcią bym ją przeczytała.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja nie boję się pająków, ale po prostu się nimi "brzydzę", choć to za duże słowo. Za to mam lęki, które wydają sie dziwne: boję się mostów i pływania statkiem nie ważne jak dużym (choć umiem pływać) oraz boję się tirów.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger