Rogaliki drożdżowe z masą krówkową



Dzień dobry :-) Moje dzieci i my uwielbiamy rogaliki drożdżowe. Tym razem zrobiłam im z masą krówkową od Helio. Rogaliki wyszły pyszne, puszyste i szybciutko zniknęły. Polecam, warto zrobić :-) Z podanego przepisu wychodzi około 50 sztuk w zależności od tego jakie duże rogaliki zrobimy. Miłego dnia Wam życzę :-)

Rozczyn:

  • 25 g drożdży świeżych
  • 1 łyżka cukru
  • 1/4 szklanki ciepłego mleka
  • 3 łyżki mąki


1. Drożdże wkruszyć do miseczki, dodać cukier i mleko, wymieszać, żeby drożdże i cukier się rozpuściły. Dodać mąkę, wymieszać. Nakryć ściereczką odstawić na 10-15 minut. 

Składniki:

  • 570 g mąki pszennej
  • 300 ml mleka
  • 80 g masła
  • 50 g cukru
  • 1/2 łyżeczki soli
  • masa krówkową u mnie Helio
  • 1 jajko plus 1 łyżka mleka do posmarowania rogalików


1. Masło roztapiamy, studzimy. Mleko podgrzewamy, żeby było ciepłe (nie gorące)
2. Do misy miksera lub na stolnicę (zależy jak kto robi) dajemy mąkę i cukier, mieszamy, dodajemy nasz rozczyn, mleko i na końcu tłuszcz. Wyrabiamy ciasto ręcznie lub robotem. Ja robotem wyrabiam około 15 minut. Jeśli wyrabiamy robotem to miskę z ciastem nakrywamy ściereczką, jeśli ręcznie na stolnicy to ciasto przekładamy do miski nakrywamy i odstawiamy w obu przypadkach na 1 godzinę.
3. Po tym czasie stolnicę oprószamy mąką i wyrośnięte ciasto krótko zagniatamy. 
4. Teraz dzielimy na cztery części lub więcej (ja dzielę na więcej, bo rogaliki robię mniejsze). Każdą część musimy rozwałkować i teraz dzielimy nasz okrąg na 4 części i potem te cztery dalej na połówki tak, żeby wyszło nam 8 kawałków. 
5. Na koniec ten szerszy każdego nakładamy masę i zwijamy formując rogaliki. Przekładamy na blaszkę wyłożoną papierem i zostawiamy na jakieś 20 minut do wyrośnięcia. Ja od razu robiłam wszystkie rogaliki i poukładałam je na drewnianych blatach, później przełożyłam na blaszkę. Pamiętajcie żeby deski oprószyć mąką.
6. Piekarnik nagrzewamy do 200 stopni, w miseczce widelcem roztrzepujemy jajko, dodajemy łyżkę mleka, mieszamy i pędzelkiem smarujemy rogaliki, które idą do pieczenia. 
7. Pieczemy około 15 minut do zrumienienia się. Może być termoobieg. Po upieczeniu studzimy i możemy zajadać :-) Najlepsze takie jeszcze letnie :-) Smacznego :-)






10 komentarzy:

  1. Mniam! Ale ja bym tam widziała więcej tego nadzienia! ❤️

    OdpowiedzUsuń
  2. Zjadłaby takiego rogalika 😉

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznie wyglądają i tylko żałuję, że musiałam je teraz zobaczyć, tak na wieczór ochoty narobiłaś :P

    OdpowiedzUsuń
  4. This look so good Beata, you bake amazing!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Choć dla mnie taka masa jest nie do przełknięcia, bo jest za słodka, ale same rogaliki jak najbardziej :) Zastąpiła bym dżemem środek :P

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszności i takie niedozwolone! :) ale mleko zamieniłabym na kokosowe... tylko co z cukrem? :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyszły wyborne! Już zawsze będę robić z tego przepisu. Przestraszył mnie brak jajka, więc dałam jedno.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger