Gofry bananowe



Dzień dobry :-) Dziś mam dla Was przepis na pyszne gofry bananowe. Są chrupiące, delikatne, idealne na śniadanie i nie tylko. Posmakują Wam na pewno, nie musimy do nich dodawać cukru, bo całą słodycz dają banany. Z podanego przepisu wychodzi około 8 sztuk to na dużej gofrownicy. Jeśli macie do mniejszych gofrów to wyjdzie na pewno więcej :-) Przepis znalazłam tutaj (klik). Polecam i miłego piątku Wam życzę :-)

Składniki:

  • 2 większe banany
  • sok z 1 cytryny
  • 2 szklanki maki pszennej
  • 1 szklanka mleka 
  • 1/4 szklanki oleju rzepakowego
  • 2 jajka
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli


1. Banany obieramy i wrzucamy do misy miksera, dodajemy sok z cytryny i rozgniatamy widelcem. Białka oddzielamy od żółtek. Żółtka dodajemy do bananów i miksujemy. 
2. Białka ubijamy ze szczyptą soli na sztywną pianę.
3. Do bananów i żółtek dodajemy resztę składników: mleko, olej i miksujemy. Jak składniki się połączą to dodajemy przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia, miksujemy. Na końcu dodajemy ubitą pianę z białek i delikatnie mieszamy drewnianą łyżką.
4. Gofrownice rozgrzewamy, ciasto wylewamy porcjami na rozgrzaną gofrownicę i smażymy gofry do zrumienienia się. U mnie około 7-8 minut.
Podajemy z bitą śmietaną, dżemem, posypane cukrem pudrem, z owocami. Smacznego :-)





12 komentarzy:

  1. Ale pyszności! Mam mega ochotę na coś bananowego, więc można powiedzieć, że z nieba mi spadasz z tym przepisem :D Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ muszą być pyszne i pachnące :)

    OdpowiedzUsuń
  3. I have no idea what you are saying but I sure do appreciate your photos. Well Done

    Cheers

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj zjadłabym takiego gofra, pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak w końcu dorobię się gofrownicy to spróbuję:D
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj zjadłabym, ja nawet nie pamiętam, kiedy ostatni raz jadłam takie zwykłe :P

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny blog. U mnie: najlepsze sposoby jak zdobyć premię, 600 i 200 zł za założenie konta, bony do sklepów internetowych i stacji paliw, zniżki 15% do restauracji w kraju i zagranicą oraz 4% na booking.com.

    OdpowiedzUsuń
  8. Z pewnością przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wyglądają niesamowicie apetycznie..Nie wolno takich rzeczy oglądać na noc!

    OdpowiedzUsuń
  10. muzę w końcu kupić gofrownicę :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Gofry to jeden z moich ulubionych deserów. Ciągle szukam nowych przepisów, aby rozwijać swoją kucharską książkę z pysznościami. Testuję też, jak będą smakować upieczone gofry z różnymi dodatkami, zarówno na słodko, jak i na wytrawnie. Przepis na bananowe gofry również koniecznie muszę zrealizować, bo jestem bardzo ciekawa efektów. Na twoich zdjęciach prezentują się doskonale. Jestem przekonana, że smakują równie świetnie. Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger