Dieta dr Ewy Dąbrowskiej



Chyba większość z nas słyszała o tej diecie, niektóre osoby na pewno ją stosują. Dieta dr Ewy Dąbrowskiej to ostatnio jedna z popularniejszych diet warzywno - owocowych. Stosują ją i celebryci, osoby starsze, te, które chcą poprawić swoje zdrowie. Dieta jest bardzo restrykcyjna bo dzienny limit to 800 kalorii, ale ma ona poprawić nasze zdrowie, wydłużyć je, oczyścić organizm i polepszyć samopoczucie. 

Na diecie dr Dąbrowskiej możemy jeść niskoskrobiowe warzywa i kwaśne niskocukrowe owoce, czyli jak najwięcej kiszonek, kiełki, warzywa gotowane (nie mogą być gotowane dłużej ni pół godziny) do tego zioła i herbatki. Możemy też używać przypraw. Jak pisze autorka książek "to nie same produkty leczą, prawdziwie fenomenalne, samoleczące mechanizmy organizmu uruchamia niska kaloryczność diety". Działa ona jak post. Spożywamy podczas niego pięć razy mniej białka , pięć razy mniej węglowodanów i aż dwadzieścia razy mniej tłuszczu niż w tradycyjnym żywieniu. Celem postu jest uruchomienie mechanizmu tzw. odżywiania wewnętrznego.

Książek do tej pory było trzy:

dieta warzywno - owocowa dr Ewy Dąbrowskiej - przepisy


dieta warzywno - owocowa dr Ewy Dąbrowskiej - i co dalej


dieta warzywno - owocowa dr Ewy Dąbrowskiej - przepisy na wychodzenie


Teraz ukazała się kolejna, ale o tym w osobnym poście :-)

W książkach znajdziemy szczegółowe instrukcje dotyczące przygotowania do diety, listę zakupów, informacje o tym co możemy jeść, a czego nie, przepisy i wiele porad autorki. "I co dalej" to teoria dotycząca zdrowego odżywiania, to mnóstwo wskazówek i metod, które pozwolą nam prawidłowo wyjść z postu. "Przepisy na wychodzenie" to informacje o etapach wychodzenia z postu i tutaj mamy pełny program, 115 przepisów zgodnych z protokołem wyjścia, listę zakupów, wskazówki i porady dietetyczne. 

Ktoś z Was stosował może tą dietę ? Jest zadowolony? Może ktoś ma zamiar?



Tytuł: "Dieta warzywno - owocowa dr Ewy Dąbrowskiej - przepisy"
"Dieta warzywno - owocowa dr Ewy Dąbrowskiej - i co dalej"
"Dieta warzywno - owocowa dr Ewy Dąbrowskiej - przepisy na wychodzenie"
Autor: Ewa Dąbrowska, Beata Anna Dąbrowska
Okładka: twarda
Cena okładkowa każdej z książek: 34,90 zł
Wydawnictwo: Wam


14 komentarzy:

  1. Podobnie jak Ty dużo o niej słyszałam ale nie próbowałam...warto?
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te słyszałam o tej diecie. Na szczęśćie słyszałam też o innych w tym też opinie. Szczerze pisząc, to ona jest taka sobie ze skutecznością. Niewiem skąd ta popularnośc tej diety dąbrowskiej.

      Usuń
  2. Zastanawiam się nad tą dietę, ale nie wiem czy jestem już na to gotowa :)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo modny temat ostatnio! warto się zapoznać z tymi publikacjami, żeby móc wyrobić sobie swoje zdanie

    OdpowiedzUsuń
  4. Byłam na tej diecie. Co prawda książki nie kupiłam, ale w internecie piszą o niej chyba równie wiele co tam :) Przyznam szczerze, że nie wytrzymałam długo cho chyba niecałe 2 tygodnie. To była męczarnia. 800 kalorii to strasznie mało. Oczywiście efekty były widoczne nawet po pierwszym tygodniu (2 kg mniej w moim przypadku), w drugim tygodniu zgodnie z założeniami zaczęłam dodawać zalecane produkty i niestety nie wytrzymałam dalej. 2 kg szybko wróciło z powrotem. A ja przeszłam na dietę pudełkową ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. O diecie Ewy Dąbrowskiej dowiedziałam się przypadkiem rok temu od koleżanki, która właśnie tę dietę stosowała. Taką dietę zastosowała po ciąży i była nią absolutnie zachwycona. Obecnie ja też zaczęłam te dietę stosować, cieszę się, że mogę jeść to co wcześniej a przykładowe jadłospisy i dania przypadły mi do gustu. Mam jedną z tych książek, uważam, że to jedne z lepszych poradników odchudzających.

    OdpowiedzUsuń
  6. Próbowałem, ciężka dieta. Jeżeli ktoś ma "słabą" psychikę to może lepiej niech poszuka innej bo zniechęci się :)

    OdpowiedzUsuń
  7. To jedyna dieta, która pomogła mi poczuć się lepiej. Może nie schudłam nie wiadomo ile i nie wiadomo w jakim tempie ale czułam się lekka w środku. Nie wiem jak to określić. Dieta jest naprawdę zdrowa, jadłospis przypadł mi do gustu. Aktualnie zrobiłam sobie przerwę ale przed wakacjami na pewno do niej wrócę.

    OdpowiedzUsuń
  8. dla mnie ta dieta to jakaś totalna porażka, nie uczy zdrowych nawyków żywieniowychh....

    OdpowiedzUsuń
  9. Długi czas już jeste bum na tę dietę. Czy rzeczywiście jest taka super? Nie mi to oceniać, ale sam bym jej nie stosował :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Stosowalam juz 2 razy z powodzeniem w ciągu pól roku zeszło mi 20 kg!!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Dobra dieta jestem zadowolona i 20 kg mniej w ciągu ostatniego pół roku !!!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger