Kruche ciasteczka z dżemem



Pyszne, kruche ciasteczka idealne na Święta i nie tylko. Przepis znalazłam w zeszycie. Ciasteczka są pyszne, znikają szybciutko. Idealne na drugi dzień. Po naszych ulubionych budyniowych, drugie nasze ulubione.Musicie koniecznie spróbować, bo słowami ciężko opisać ich smak :-). Z podanych składników wychodzi 50 już złożonych ciasteczek. Udanego piątku Wam życzę :-)

Składniki:

  • 500 g mąki pszennej tortowej
  • 340 g masła
  • 4 żółtka
  • 140 g cukru pudru
  • 1 słoiczek dżemu u mnie porzeczkowy
  • cukier puder do posypania ciasteczek


1. Na stolnicę przesiewamy mąkę, dodajemy pokrojone masło, cukier puder i wszystko siekamy nożem. Następnie dodajemy żółtka i zagniatamy ciasto. Owijamy w folie aluminiową i wkładamy na 30 minut do zamrażalnika.
2. Po 30 minutach wyjmujemy, dzielimy na porcje. Każdą porcję ciasta musimy rozwałkować na grubość około 2-3 mm. Foremką lub szklanką wykrawamy okręgi jedne muszą być gładkie a w drugich wykrawamy środek. Musimy pamiętać, że gładkich i z wyciętym środkiem musi być tyle samo.
3. Ciasteczka układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy w 200 stopniach do zarumienienia się. Wyjmujemy, studzimy na kratce.
4. Po wystudzeniu przekładamy dżemem. Tak jak pisałam na drugi dzień ciasteczka są mięciutkie i bardzo smaczne :-)








28 komentarzy:

  1. Nie dość że pyszne, to jeszcze piękne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię domowe kruche ciasteczka. Często je piekę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ojaj jak z cukierni :)))

    www.natalia-i-jej-świat.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. Idealne na święta :)
    https://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Zapachniało Świętami :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Planuję właśnie coś takiego na święta - dodatek do pierników. Nie piekę wtedy ciast, wolę takie małe "przegryzki"
    pozdrawiam serdecznie z nad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Robiłam tydzień temu takie ciasteczka, pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  8. To ja się częstuje :-) uwielbiam takie ciacha :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ładnie wyglądają i kuszą, kuszą... :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Takie składane ciacha są uwielbiane u mnie w domu ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Z chęcią pochrupala bym kilka ciasteczek 😊

    OdpowiedzUsuń
  12. Az mi slinka do ust naciekla. ;) Przepis nie wyglada bardzo skaplikowanie, wiec i ja sprobuje pociastkowac. :) Pozdrawiam cieplo

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam takie ciasteczka :) Pyszności maleńkie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. gdzie moge kupic takie foremki z tymi gwiazdkami

    OdpowiedzUsuń
  15. gdzie kupic takie foremki

    OdpowiedzUsuń
  16. To ja chcę podwójną porcję!
    Uwielbiam takie ciasteczka!
    Pozdrawiam weekendowo :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Idealne na świąteczny stół :).

    OdpowiedzUsuń
  18. jakie śliczne :) uwielbiam takie ciastka, ale mi nigdy tak ładne nie wychodzą ;) obserwuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Poczęstuję się tymi pysznymi ciasteczkami :)

    OdpowiedzUsuń
  20. fajny pomysł z tym wykrajaniem środka, super się prezentują

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger