Tarta z budyniem, malinami i borówkami



Witajcie :-) Taką tartę zrobiłam ostatnio, tak na szybko, na zachciewajkę. Powinno się ją zaliczyć do serii pyszne, szybko znika w całości :-) Już mam zamówienie od mojego syna na kolejną. Tarta naprawdę rewelacyjna, ja kocham ciasto kruche więc dla mnie rewelacja :-) Myślę, że większości takie tarty smakują. Przepis znalazłam tutaj - klik skorzystałam z przepisu na ciasto. Miłego dnia kochani :-)

Forma 26 cm

Składniki na ciasto:

  • 250 g mąki pszennej
  • 150 g zimnego masła
  • 1/2 szklanki cukru pudru
  • 1 jako L


Dodatkowo:

  • groch/fasola do obciążenia ciasta
  • papier pergamin


1. Mąkę przesiewamy na stolnicę, dodajemy zimne pokrojone masło i całość siekamy nożem. Następnie zagniatamy, dodajemy cukier i jajko. Ponownie zagniatamy, u mnie ciasto było za luźne i dodałam jeszcze kopiatą łyżkę mąki. Ciasto zawijamy w folię i wkładamy na 30 minut do zamrażalnika.
2. Formę smarujemy masłem, piekarnik nagrzewamy do 180 stopni. Ciasto po wyjęciu z lodówki musimy rozwałkować. Wykładamy nim formę, widelcem dziurkujemy spód, papier zgniatamy w rękach, kładziemy na ciasto i wysypujemy na niego fasolę/groch. Pieczemy 20 minut. Po 20 minutach zdejmujemy papier z grochem i tartę pieczemy dodatkowe 10 minut. Musimy sprawdzać, żeby za bardzo nam się nie spiekła. Po wyjęciu odstawiamy do wystudzenia.

Farsz:

  • 2 budynie u mnie śmietankowe
  • 3 łyżki cukru
  • 600 ml mleka
  • owoce - maliny, borówki
  • cukier puder (nie koniecznie)


1. 400 ml mleka wlewamy do rondelka, dodajemy cukier i gotujemy. W reszcie mleka rozrabiamy proszek budyniowy, jak mleko zacznie się gotować, wlewamy budyń, mieszamy, żeby nam się nie przypalił. Jak odpowiednio zgęstnieje zdejmujemy z gazu i studzimy. 
2. Owoce myjemy. Na kruchy spód tarty wykładamy przestudzony budyń, wyrównujemy łyżką, na budyń wykładamy owoce. Całość możemy posypać cukrem pudrem. Tartę można na chwilę włożyć do lodówki, u mnie się to nie udało, bo Panowie wzięli się od razu do jedzenia :-) Smacznego :-)






19 komentarzy:

  1. Rewelacyjna tarta :) Moje ulubione smaki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłam taką tartę tylko bez borówek:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kruche ciasto, budyń i owoce - to musiało smakować obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedy Ty to wszystko pieczesz?, no i oczywiście jesz?
    Mniam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Tarta prezentuje się niezwykle letnio ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja takie uwielbiam! Z budyniem najlepsze, wiadomo ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam tarty, wszystkie... Twoja wygląda wspaniale.

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam ciasta z budyniami, a do tego te piękne owoce, szkoada, że ja na diecie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Tarta pierwsza klasa! Wygląda cudownie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam...właśnie zrobiłam tartę z borówką i budyniem- na foremkę o średnicy 30 cm muszą być 3 budynie proporcjonalnie do mleka i około 0,5 kg borówki...jeszcze nie skonsumowana..pozdrawiam☺️

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam ponownie...ciasto jest twarde i „ dupy” nie urywa...jednorazowy wypiek👎

    OdpowiedzUsuń
  12. Hej, świetny przepis! w sam raz na upalne lato :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger