Zupa z batatem, czerwoną soczewicą i passatą



Jak tam po Świętach ? Bardzo przejedzeni? U mnie oki, troszkę się pojadło, ale bez przesady. Dobrze, że tylko dwa dni, bo co za dużo to nie zdrowo ;-). Dzisiaj u mnie zupa z batatem, czerwoną soczewicą i dodałam trochę passaty. Zupa wyszła pyszna, polecam Wam ją bardzo :-). Miłego dzionka :-)


Składniki:

  • 1 batat
  • 1/2 szklanki czerwonej soczewicy
  • 1 szklanka passaty 
  • 1 kalarepa
  • 1/2 łyżeczki kurkumy
  • 1/2 łyżeczki słodkiej papryki
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 mała czerwona cebula
  • 1-1,5 l bulionu warzywnego
  • 1 łyżeczka oregano
  • sól himalajska
  • pieprz
  • 2 łyżki oliwy z oliwek


1. Batata i kalarepę obieramy, kroimy w drobną kostkę. Soczewicę kilka razy płuczemy, żeby pozbyć się goryczki. Cebule obieramy, kroimy w kostkę, czosnek drobniutko kroimy.
2. Do garnka dajemy oliwę, podgrzewamy, dodajemy cebule, chwilę podsmażamy. Następnie wrzucamy czosnek, kalarepę i bataty. Chwilkę podsmażamy i dorzucamy soczewicę. Mieszamy, smażymy jakieś 2 minuty.
3. Dodajemy przyprawy, gorący bulion i passatę. Gotujemy do momentu, aż bataty będą miękkie. Jeśli trzeba doprawiamy solą i pieprzem. Smacznego :-)




12 komentarzy:

  1. Wygląda niesamowicie apetycznie i chętnie zjadłabym porcyjkę takiej zupki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Idealna zupa na taką kapryśną pogodę. Śliczny kolor :)

    OdpowiedzUsuń
  3. smakowita, dziś zimno to fajnie zjeść :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam takie zupy, aromatyczne i sycące.

    OdpowiedzUsuń
  5. bataty wykorzystywałam tylko do robienia fit frytek! :) Super opcja :) z checią wypróbuję!
    http://czynnikipierwsze.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękny kolor, akurat pasuje na poświąteczną zimową pogodę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. święta dobrze ze już minęły, a zupka apetyczna :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy nie jadłam batatów :) ciekawe jak smakują :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ojejku jaka piękna! I jak smakowicie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  10. u mnie też pojedzone ale bez przesady :) a zupa niezwykle apetyczna :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger