Pide z kurczakiem, czarnymi oliwkami, suszonym pomidorem, mozzarella i oregano



Pide to turecka pizza, tylko nie okrągła a w kształcie łódeczki. Mój syn jak zobaczył i usłyszał, że to inna wersja pizzy, to od razu zapragnął taką zjeść. No i jak tu odmówić dziecku, jak samemu ma się na takie pyszności ochotę. Ja zrobiłam z kurczakiem, bo oryginalne z mięsem mielonym powinno być (takie też kiedyś wypróbuję). Do tego czarne oliwki, suszone pomidory, kukurydza, czosnek i oregano. Całość posypana mozzarellą, a po upieczeniu szczypiorem :-). Pyszne było powiem Wam :-). Miłego dzionka :-)

Składniki ciasto na 4 sztuki:

  • 200 g mąki pszennej
  • 150 g mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 1 łyżeczka cukru
  • 250 ml letniej wody
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 20 g drożdży świeżych


Składniki farsz:

  • 2 filety z kurczaka
  • kilka czarnych oliwek
  • 6-8 suszonych pomidorów
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 czerwona cebula
  • kukurydza z puszki
  • 1 łyżeczka oregano Galeo
  • sól
  • pieprz
  • 1/2 łyżeczki papryki słodkiej
  • starta mozzarella
  • olej kokosowy do smażenia
  • szczypiorek


Farsz:
1. Na patelni rozgrzewamy olej, wrzucamy pokrojoną w kosteczkę cebulę, podsmażamy, dodajemy pokrojonego w kostkę kurczaka i drobno pokrojony czosnek. Dodajemy przyprawy i smażymy. jak kurczak będzie usmażony dodajemy okrojone suszone pomidory i oliwki, oraz kukurydzę. Mieszamy.

Reszta:
1.. W letniej wodzie rozrabiamy drożdże z cukrem. Na stolnicę dajemy mąki, sól, oliwę z oliwę i rozrobione drożdże. Wyrabiamy ciasto. Po wyrobieniu dzielimy na 4 części. 
2. Musimy cienko rozwałkować, na podłużny placek, na środek dajemy wzdłuż farsz. Następnie boki troszkę zwijamy, tak samo końcówki, zwijamy formując czółenko, końcówki dociskamy. Ja robiłam to już na blaszce, którą wcześniej wyłożyłam papierem do pieczenia, bo potem z farszem pide ciężko jest przenieść na blaszkę (rozwałkowałam placek, przeniosłam ba blaszkę, dałam farsz i formowałam czółenka/łódeczki). 
3. Wierzch posypujemy startą mozzarella i odstawiamy na 10 minut.


4. Piekarnika nagrzewamy do 190 stopni, pieczemy 30 minut. Ciasto ma się ładnie zarumienić. 
5. Wierzch posypujemy dodatkowo suszonym oregano i szczypiorem :-).
Podajemy z sosem czosnkowym :-). Smacznego :-)))






13 komentarzy:

  1. Wygląda pysznie i chętnie wpadłabym do Ciebie na takie jedzonko :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie danie. Jest pyszne i można je przygotować na wiele sposobów :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. wygląda bardzo apetycznie, będę musiała wypróbować ale w tej wersji z mięsem mielonym :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo smakowicie wygląda. Lubię, gdy danie ma dużo ziół :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo apetycznie wyglądają....ślinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajnie wygląda. Świetna odmiana dla pizzy. Tak apetycznie przygotowałaś te pide, że pewnie zjadłabym w mig :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajne nadzienie;) ja robiłam z kurczakeim i szpinakiem zapraszam i pozdrawiam
    http://gotujenacodzien.blogspot.com/2014/07/tureckie-mini-pide.html

    OdpowiedzUsuń
  8. bardzo lubię pide :) a Twoja wersja równiez smakowita :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger