Zupa - krem z dyni i nie tylko ;)



Hej :)) Jest i u mnie dynia w tym roku jupi :)) He, he już myślałam, że nic nie zrobię z jej dodatkiem, ale moje dziecko się uparło na zupę i już. Przytargał dynię z biedronki - nie dużą to fakt, ale zupa była i młody zadowolony :) Dodałam do niej eksperymentalnie jabłka i powiem Wam, że smakowo super :) Miłego weekendu wszystkim życzę :))


Składniki:

  • dynia
  • 3 jabłka
  • ziemniak
  • 1 cebula czerwona
  • 1 cebula zwykła
  • 2 ząbki czosnku 
  • 2 marchewki
  • masło klarowane do podsmażenia cebuli
  • woda (ilość tak żeby przykryła warzywa)
  • sól



Cebule obrałam, pokroiłam w piórka i wrzuciłam na rozgrzane masełko, żeby się zeszkliły. Dodałam też do nich czosnek. Wszystko podsmażyłam. Do garnka wlałam wodę, wrzuciłam podsmażoną cebulę i czosnek, obranego ziemniaka, marchewki i jabłka ( wszystko pokroiłam w grubszą kostkę, oprócz jabłek, je w ćwiartki), dynię obrałam, również pokroiłam na mniejsze kawałki i wrzuciłam do reszty. Gotowałam na wolnym ogniu do momentu, aż warzywa zrobiły się miękkie. Wszystko zmiksowałam blenderem, jeśli trzeba to doprawiamy (choć u mnie nie było potrzeby), dodajemy śmietanę i u mnie grzanki :)



23 komentarze:

  1. Bardzo lubię zupę dyniową podaną z grzankami i płatkami migdałów :-) pyszności :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. dobla dynia, dobla :)) z Biedronki z jabłkami, mniam!! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak pięknie podana zupa, lepiej niż w restauracji. Wpraszam się bezczelnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna zupa, piękny kolor. A dodanie jabłka to myślę, że doskonały pomysł. Chętnie wykorzystam ten sposób na podniesienie smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z chęcią skusiłabym się na takie cudo :)

    OdpowiedzUsuń
  6. prezentacja niezmiernie smakowita!

    OdpowiedzUsuń
  7. Dynia i jabłka, o, to musi być dobre :)

    OdpowiedzUsuń
  8. och, jakie piękne zdjęcie!!!
    fajna Ci wyszła, Betinko....już się stęskniłam:D

    OdpowiedzUsuń
  9. Jaka śliczna zupka, a jak pięknie podana . Brawo Beti :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Akurat miałam dynię i - co prawda dość sceptycznie - ale postanowiłam zrobić z niej zupę, a zachęcona Twoimi smakowitymi zdjęciami skorzystałam z przepisu. Wyszła idealnie ! Pozdrawiam i dziękuję za przepis ! ;)

    http://tomitomcat.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Pyszna zupa, taką bardzo lubię, chociaż przyznam, że nie dodawałam do niej nigdy jabłka :)

    OdpowiedzUsuń
  12. takiej wersji zupy dyniowej nie znałam. na pewno wypróbuję

    zapraszam na mojego bloga: http://ogryzekgotuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. wygląda genialnie! zapewne bardzo smakowita :-))

    OdpowiedzUsuń
  14. często robię zupy z dyni ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. ale pięknie podana! :)
    Mmmm.. z wielką chęcią bym się skusiła :) Z dodatkiem jabłka chyba bardziej słodka?

    OdpowiedzUsuń
  16. Wygląda pięknie i pewnie smaczna:)
    Muszę spróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Krem z dyni bardzo lubię i chętnie robię. Zawsze obowiązkowo z grzankami. Dodaję też prażone pestki dyni. Ślicznie podałaś zupkę, aż chce się jeść.

    OdpowiedzUsuń
  18. Ale aksamitna zupka! w sam raz na teraz :) aż się człowiekowi weselej robi na samą myśl :)

    OdpowiedzUsuń
  19. u mnie jutro będzie zupka z dyni :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger