Naleśnikowy tort lub lazania



Hej :) No w końcu zrobiłam ;) Kilka razy już widziałam go lub ją, (bo nie wiem do końca czy lazania, czy tort) na blogach, ale tak jak zwykle to zapomniałam, to zrób coś innego bo trzeba to zużyć, bo tamto. Niedawno widziałam na blogu u Oli, zmotywowała mnie, bo już ślinotok miałam jak widziałam u niej i w końcu zrobiłam i ja. Pyszności powiem Wam i zawsze to inna wersja naleśników :)


Przepisu na naleśniki nie podaję bo na pewno każdy zna. Ja dodaję zamiast cukru sól i dałam jeszcze do ciasta suszona natkę pietruszki. Smażymy też tradycyjnie, trochę grubsze niż zwykłe naleśniki :)


Składniki na farsz:

  • 500 g mięsa mielonego z indyka
  • szpinak świeży
  • 4 pomidory
  • 1 cebula czerwona
  • 1 ząbek czosnku
  • cukinia
  • papryka czerwona
  • sól
  • pieprz
  • papryka słodka
  • natka pietruszki
  • mozzarella kulki
  • ser żółty



Cebule podsmażam na oleju, dodaję mięso, czosnek i pokrojoną na drobno paprykę i cukinię. Wszystko smażę, jak warzywa i mięso będzie gotowe, to dodaję sparzone pomidory z których wcześniej zdejmuję skórkę, kroje na drobno, trochę słodkiej papryki w proszku, doprawiam, dodaję natkę i na koniec wrzucam, umyty szpinak, oraz pokrojone kulki mozzarelli. Chwilkę jeszcze podsmażam i farsz gotowy. Ser żółty ścieram na tarce. Na blaszkę daję papier do pieczenia i układam naleśniki (na spód dałam dwa), na nie farsz, posypuję startym serem, naleśnik, farsz i starty ser i tak dalej. Wierzch ostatniego naleśnika też posypałam serem i zapiekłam w 180 stopniach jakieś 10 - 15 minut.





19 komentarzy:

  1. Ślinotok Kochana to ja mam właśnie aktualnie teraz! ;) No smakowitości pokazujesz, aż sama spróbuję sklecić takie coś... może jakoś ogarnę temat i dam radę!?! :D:P

    OdpowiedzUsuń
  2. Fantastyczna opcja na obiad <3 Coś stworzone z myślą o mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. łał! co za znakomity pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Też taki robię, pyszna rzecz, ale Twój torcik lepiej wygląda ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak zwał,tak zwał,ale ślinotok trudno powstrzymać,wygląda bardzo apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. również robiłam, ale tylko ze szpinakiem i kurczakiem,a ty tutaj masz taką fajną, kolorową wersję :)
    Uwielbiam to danie!

    OdpowiedzUsuń
  7. pewnie nie jedna osoba wolałaby taki tort niż klasczny słodki ;-)) piękny Ci wyszedł, nic nie wypływa, nic się nie rozwala, super! :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Też mnie kusi i zrobię ,bo u mnie często naleśniki.

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne ! bardzo lubię makaron z naleśników lub na słodko w formie tortu. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękny, okazały kolorowy i pyszny. Świetnie udało Ci się zrobić taki smaczny tort. Zrobiłam też kiedyś, z dwoma farszami. Tak więc wiem, że takie torty naleśnikowe są bardzo smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Super danie, robiłam kiedyś tort naleśnikowy ale na słodko. Pysznie wygląda, zjadłabym ze smakiem :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Lubię go, nie dość że efektowne to i pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wow, jaki czaderski! W sam raz na impreze:)

    OdpowiedzUsuń
  14. noooo, Kochana, czekałam na ten wpis....byłam ciekawa jak Ty ją ogarniesz:D
    piękna, piękny...taki tort:D ładniejszy niż mój:))))

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetny pomysł na obiad, do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Do tej pory zawsze zawijałam w naleśniki farsz, ale torcik świetnie wygląda, zrobię taki jutro:)

    OdpowiedzUsuń
  17. wcale nie dziwię się, że wreszcie się skusiłaś, bo by Ci chętnie porwała porcyjkę :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger