Dziś pizza time :))))



Jakiś czas temu dostałam paczuszkę produktów do przetestowania firmy Jamar. Na pierwszy ogień poszła kukurydza, którą użyłam do pizzy. Raz na jakiś czas lubię zrobić taką własną domową z tym na co mamy ochotę. 

Składniki ciasto: 
  • 1 i 1/2 szklanki mąki
  • 1/2 szklanki letniej wody (37-38 stopni C)
  • 5 dag drożdży
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1/2 łyżeczki cukru 
  • 2 łyżki oleju   
     
    Z drożdży, połowy wody, 1-2 łyżek mąki i cukru zrobić zaczyn. Odstawić do wyrośnięcia. Do przesianej mąki dodać resztę składników i zaczyn. Zagnieść ciasto.
      
    Farsz:
    • 1/2 puszki kukurydzy ( u mnie Jamar)
    • kilka oliwek czarnych
    • 10 dkg szynki
    • cebula fioletowa
    • 3 ząbki czosnku
    • 1 papryka czerwona
    • ser feta
    • szczypiorek 
    • pomidor
    • ser mozzarella
    • ketchup
    • bazylia
    • oregano
    Ciasto wyłożyć na blaszkę wysmarowaną wcześniej oliwą z oliwek. Ja na ciasto daję jeszcze sos ( ketchup wymieszany z bazylią i oregano), rozsmarowuję go na cieście. Następnie daję po kolei  warzywa pokrojone w kostkę -  cebula, szynka, papryka, czosnek, oliwki, kukurydza, ser feta pomidor, ser mozzarella i na koniec szczypiorek. Piec w temp. 200 stopni około 15-20 minut. 
     
      
    Kukurydza Jamar - kukurydza bardzo soczysta, w puszce były bardzo ładne ziarna, nie było tak jak w niektórych śmieci (łupinek z kukurydzy). Kilkakrotnie nacięłam się właśnie na taką :( Natomiast tą kukurydzę mogę polecić raz ze względu na ładne duże ziarna kukurydzy, a dwa jest naprawdę pyszna - soczysta i słodziutka. Doskonała np. do pizzy, ale też do sałatek i rożnego rodzaju dań :) Ja na pewno będę z niej korzystała często.                                                                                             

2 komentarze:

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger