Pizza z salami, papryką, ogórkiem kiszonym i oliwkami

 


Dzień dobry :-) Robicie domową pizzę? My tak, czasem jak mamy lenia to zamówimy, ale powiem Wam tak szczerze, że ta domowa jest lepsza. Przynajmniej nam bardzo smakuje, składniki możemy dodać takie na jakie mamy ochotę i wiemy co jemy. Tym razem u nas pizza z salami, papryką, ogórkiem kiszonym i oliwkami. Do tego sos pomidorowy w dużą ilością oregano, mozzarella i obowiązkowo czosnek. Polecam i miłego poniedziałku Wam życzę :-)

Składniki na dwie pizze:
  • 500 g mąki pszennej
  • 7 g suchych drożdży
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 łyżeczka cukru
  • około 350 ml ciepłej wody
  • 3 - 4 łyżki oliwy z oliwek

Dodatkowo:
  • salami w plasterkach
  • 2 ząbki czosnku
  • starta mozzarella
  • ogórki kiszone
  • papryka czerwona u mnie szpiczasta
  • oliwki zielone
  • oregano suszone
  • mała cebula
passata 


1. Wszystkie składniki dajemy do misy robota. Wyrabiamy ciasto u mnie około 8 - 10 minut. Jak będzie gładkie, nakrywamy ściereczką i zostawiamy na 1 godzinę. 
2. Po tym czasie przekładamy na podsypaną mąką stolnicę i wyrabiamy. Dzielimy na dwie równe części. Każdą musimy rozwałkować.
3. Ciasto przekładamy na blaszki do pieczenia pizzy lub na kamień. Teraz smarujemy passatą wymieszaną z oregano i posypujemy odrobiną startej mozzarelli.
4. Następnie rozkładamy pokrojoną w piórka cebulę, salami, pokrojone w plasterki ogórki, paprykę i oliwki i przepuszczony przez praskę czosnek. 
5. Posypujemy resztą mozzarelli (ja na wierzch tej mozzarelli zostawiam dosłownie troszkę). Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 200 stopni i pieczemy około 15 - 20 minut. Smacznego :-)





10 komentarzy:

  1. Pyszna. U mnie też dziś gościła pizza.

    OdpowiedzUsuń
  2. Taką domową pizzę chętnie bym zjadła :D Super przepis :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Domowa pizza jest najlepsza. W sobotę raczyliśmy się taką właśnie pizzą. Też był ogórek kiszony :)

    OdpowiedzUsuń
  4. skorzystam z przepisu, dawno nie robiłam pizzy, narobiłaś mi smaka!:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię domową pizzę i czasem robię wraz z mężem, a ta wygląda super! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ale mi zrobiłaś smaku na pizzę

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger