Makaron z indykiem i cukinią w sosie śmietanowym



Dzień dobry :-) Danie z serii na szybko ;-) Makaron kokardki do tego indyk, cukinia i ja dorzuciłam kilka zielonych oliwek, natki pietruszki i to w sosie śmietanowym posypane serem grana padano. Smakowało wszystkim, polecam i miłego czwartku Wam życzę :-)

Składniki na 4 porcje:

  • makaron u mnie kokardki ok. 300 g
  • 1 mniejsza cukinia
  • około 400 g filetu z indyka/kurczaka
  • 2 ząbki czosnku
  • natka pietruszki
  • kilkanaście zielonych oliwek
  • 1/2 szklanki śmietanki 30%
  • sól
  • pieprz
  • olej do smażenia


1. Makaron gotujemy według przepisu na opakowaniu. Cukinię myjemy i ścieramy na tarce o grubych oczkach, natkę siekamy, oliwki kroimy w plasterki, indyka w kostkę. 
2. Na głębokiej patelni rozgrzewamy 3 łyżki oleju, wrzucamy indyka, dodajemy przepuszczony przez praskę czosnek i podsmażamy.
3. Jak indyk nam się obsmaży dorzucamy startą cukinię. Smażymy, następnie dodajemy natkę pietruszki, oliwki i podsmażamy kilka minut. Dorzucamy makaron, dodajemy śmietankę, mieszamy, doprawiamy solą i pieprzem.
4. Przekładamy na talerze i posypujemy serem :-) Smacznego :-)





8 komentarzy:

  1. Tylko śmietany brak, resztę wszystko mam w lodówce- dzięki za kulinarną inspirację, zapewne jeszcze dzisiaj zrobię na obiad:)
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny pomysł na obiad, uwielbiam takie makarony :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super propozycja na obiad. Dzisiaj przegotuję! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chętnie wypróbuję, szczególnie że to mój ulubiony makaron :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Makaron w kształcie kokardek zawsze mi się kojarzy z makaronem z serem, który robiła moja mama ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam potrawy z takim makaronem :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger