Placuszki z makiem, cynamonem i pomarańczą Agnieszki Maciąg



Przepis na te pyszne placuszki znalazłam w najnowszej książce Agnieszki Maciąg "Smak Życia". Placuszki są pyszne, lekkie, mięciutkie i delikatne. Ja niestety miałam bardzo mało maku (myślałam, że jest, a tu tylko końcówka). Jako dodatek u mnie banan i  owoc kaki. Placuszki Wam polecam, na pewno posmakują też dzieciom, bo nawet moja 20 miesięczna córcia wcięłam ze smakiem dwa takie placki ;-). Pani Agnieszka zaleca, aby składniki takiej jak mąka były ekologiczne. Miłego poniedziałku Wam życzę :-)

Składniki suche:

  • 1 szklanka mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 1 łyżeczka cynamonu cejlońskiego
  • 2-3 łyżeczki cukru trzcinowego nierafinowanego
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia


Składniki mokre:

  • 1 szklanka maślanki lub kefiru (u mnie maślanka)
  • skórka otarta ze sparzonej i wyszorowanej pomarańczy
  • 2 łyżki soku z cytryny lub pomarańczy (u mnie z pomarańczy)
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 4 łyżki niebieskiego maku (u mnie niecała jedna)


Dodatkowo:

  • olej roślinny do smażenia
  • owoce (u mnie banan i owoc kaki)


1. Składniki suche dajemy do jednej miski i mieszamy.
2. Składniki mokre dajemy do drugiej miski i mieszamy.
3. Składniki suche dajemy do mokrych i mieszamy. Smażymy na bardzo małej ilości oleju. Placuszki powinny się ładnie zarumienić z obu stron :-) Podajemy ciepłe z ulubionymi dodatkami :-) Smacznego :-)







10 komentarzy:

  1. Super, świetny pomysł na śniadanie w weekend :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale fajniutkie :)
    https://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. A to Ci nowość... moje Baby uwielbiają takie placuszki, więc z pewnością zrobię!
    pozdrawiam serdecznie z nad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pożywnie i smacznie. Na śniadanie lub deser w sam raz :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Na takie placuszki dam się zaprosić :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Idealne byłyby na śniadanko:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne połączenie składników. A placuszki wyglądają ekstra :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Idealna propozycja dla naszych najmłodszych :)

    OdpowiedzUsuń
  9. wspaniała propozycja na urozmaicone śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger