Polędwiczki wieprzowe w sosie chrzanowym



Pyszne polędwiczki wieprzowe w sosie chrzanowym, taką propozycję obiadową mam dziś dla Was :-) Przepis znalazłam an blogu kwestia smaku. Jak dodatek kopytka z ziołami posypane startym parmezanem :-) Myślę, że na pewno Wam posmakuje :-) Miłego dnia Wam życzę :-)

Składniki:

  • 1 polędwiczka wieprzowa (moja ok. 600 g)
  • 1,5 łyżki oleju
  • 1/2 szklanki białego wytrawnego wina
  • 1,5 szklanki gorącej wody
  • 2-3 łyżki sosu sojowego
  • 2-3 łyżeczki tartego chrzanu
  • 100 ml śmietany 30%
  • 2 łyżeczki mąki ziemniaczanej
  • natka pietruszki lub szczypiorek
  • sól
  • pieprz


1. Polędwiczki opłukać, osuszyć i pokroić w około 1 cm plasterki. ja je troszkę jeszcze rozbiłam. 
2. W szerokiej patelni lub garnku z grubym dnem rozgrzać olej, ułożyć polędwiczki i podsmażyć z obu stron. Doprawić solą. Następnie wlewamy wino i gotujemy około minuty. Wlewamy gorącą wodę, sos sojowy i gotujemy pod przykryciem ok. 25 minut. W międzyczasie co jakiś czas przewracamy polędwiczki. 
3. Pod koniec gotowania dodajemy chrzan, śmietanę, mieszamy i bezpośrednio na polędwiczki przesiewamy przez sitko mąkę ziemniaczaną. Jak by sos był za rzadki to dodajemy jeszcze mąkę. Mieszamy, jak mamy potrzebę to możemy doprawić solą lub pieprzem. Podajemy z ulubionymi dodatkami; ziemniakami, kaszą, makaronem, kopytkami itd. Po podaniu posypujemy natką pietruszki lub szczypiorkiem :-) Smacznego :-)






11 komentarzy:

  1. Bardzo lubię polędwiczki z różnymi sosami, z takim chrzanowym na pewno by mi smakowały :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny obiad, zwłaszcza podany z kluseczkami:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam polędwiczki i sos chrzanowy również :) Pyszne danie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. jak ja dawno nie jadłam polędwiczek. aż mi smaczka narobiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Sos chrzanowy i polędwiczki - same pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wydaje mi się, że w smaku są przepyszne.
    Naprawdę świetna propozycja.
    Zdecydowanie - do przetestowania przepis :)
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Delikatne polędwiczki, pyszny sosik... doskonale pasują z kopytkami. Uwielbiam takie jedzenie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. dawno nie jadłam sosu chrzanowego, pysznie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger