Risotto z kurkami, szpinakiem i serem grana padano




Witajcie :-) U Was też dziś tak pada ?? U mnie w nocy i teraz cały czas. Ciemno, zimno, nieprzyjemnie, nic tylko nie wychodzić z domu jak się nie ma potrzeby :-). U mnie dziś przepis na risotto z kurkami, szpinakiem i serem grana padano. Wyszło pyszne, polecam i miłego dnia życzę :-)

Składniki na 3 porcje:

  • 1 opakowanie ryżu arborio
  • 300 g kurek
  • 1/2 opakowania szpinaku baby
  • 1/2 szklanki białego wytrawnego wina
  • około 700 ml bulionu warzywnego
  • natka pietruszki
  • kurkuma
  • pieprz
  • 1 czerwona cebula
  • 2 żabki czosnku
  • 1 łyżka masła klarowanego
  • ser grana padano 


1. Na patelni rozgrzewamy masło, wrzucamy na nią pokrojoną w kostkę cebulę, o drobno zsiekany czosnek. Ryż przekładamy na sitko i przelewamy kilka razy wodą, wrzucamy do cebuli i czosnku. Podsmażamy około 2 minuty. Następnie wlewamy wino.
2. Jak wino nam wyparuje, dodajemy stopniowo bulion, ja dzielę go zawsze na trzy, cztery części i dolewam do ryżu. Pamiętajmy o mieszaniu ryżu, musimy robić to dość często. Kurki myjemy, szpinak również. Do ryżu dodajemy kurkumę.
3. Przed tym jak będziemy do ryżu wlewać ostatnią porcję bulionu wrzucamy kurki, pamiętajmy o częstym mieszaniu. Następnie wrzucamy umyty szpinak i natkę pietruszki. Jak wyparuje bulion, ryż zrobi się kremowy, danie jest gotowe. jeśli trzeba możemy doprawić. Przekładamy na talerz, posypujemy serem grana padano. Smacznego :-)







15 komentarzy:

  1. smakowicie! ale mam smaka kurki i szpinak :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z wielką chęcią zjadłabym takie risotto :) U mnie na obiad dziś klasyka, czyli mielone :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie jadłam risotto, ale kurki uwielbiam i ser też, a więc to coś w moich klimatach :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajne risotto, kurki i szpinak to pyszne dodatki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. kurki zawsze kradną moje serce. Ale Twoja propozycja jest nie dość, że pyszna to jeszcze cieszy oczy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna propozycja na obiad :) U mnie pada od rana:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Masz może pomysł jakie inne grzyby komponowałyby się równie dobrze? :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pysznie się prezentuje. Uwielbiam risotto, ale nigdy połączenia kurek ze spzinakiem ejszcze nie próbowałam. Musi być mega smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. zgłodniałam smakowite i apetyczne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  10. To są moje smaki :) Bardzo chętnie bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wspaniała, pyszna propozycja na śniadanie zwłaszcza weekendowe. To dobra podpowiedź dla mnie na jutro. Dzięki :) Miłego weekendu :)

    OdpowiedzUsuń
  12. zjadłabym ze smakiem taki obiadek :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger