Kurki w śmietanie z marchewką, natką pietruszki i makaronem maccheroni




Hej :)) Kupiłam, zrobiłam, wypróbowałam, dobre :-). Tak kupiłam w końcu kurki, od roku chyba robię je właśnie w śmietanie i nie mogę zrobić. W końcu nie miałam pomysłu na obiad, brak weny, przegrzanie nie wiem co, ale pomyślałam właśnie o nich i był to strzał w dziesiątkę. Za grzybami średnio przepadam, wolę je zbierać jakoś i ewentualnie te uzbierane podsmażyć na masełku i zjeść, o takie to chętnie, a kurki no z tą śmietaną smakuję super, musiałam przemycić jeszcze marchewkę, bo młody kurek zjadł chyba trzy sztuki, a tak miał tą marchewkę i nie marudził, tylko zjadł ze smakiem, bo marchewka w śmietanie też super smakuję :-)). Do tego cebulka u mnie czerwona, bo nie miałam białej, a do sklepu mi się nie chciało iść. Przynajmniej kolorowo wyszło he he :-). Udanego dnia :-)

Składniki na 3 porcje:

  • 300 g kurek
  • duża czerwona cebula
  • 2 większe marchewki niekoniecznie
  • pęczek natki pietruszki
  • 2 większe ząbki czosnku
  • sól
  • pieprz
  • 100 - 150 ml śmietanki 30%
  • masło klarowane do smażenia
  • makaron u mnie maccheroni Barilla


Makaron gotuję według przepisu na opakowaniu. Marchewkę ścieram na tarce o dużych oczkach, cebulę kroje w kostkę, czosnek siekam jak najdrobniej się da. Na patelni rozgrzewam niedużą ilość masła klarowanego (mała łyżeczka). Wrzucam cebulę, marchewkę i czosnek. Smażę, jak marchewka zacznie robić się miękka, wrzucam umyte kurki. Smażę około 15 - 20 minut, wlewam śmietankę, doprawiam solą i pieprzem, dodaję pokrojoną natkę pietruszki i mieszam. Duszę do momentu, aż śmietana nam zgęstnieje. Dorzucam makaron, mieszam i gorące przekładam na talerze :-)





16 komentarzy:

  1. Ja akurat grzyby uwielbiam w każdej postaci :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda smacznie, aż się głodna zrobiłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę o kurkach, mam nadzieję zrobić w weekend, pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  4. kurki w śmietanie z marchewką <3 pycha!

    OdpowiedzUsuń
  5. Na taki obiad chętnie się skuszę:) Bardzo lubię kurki:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda świetnie ! :)

    Klikniesz w link na dole pod zdjęciami ? Odwdzięczam się :).
    http://bedifferent-ania.blogspot.com/2016/07/lovely-white-blouse.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Kocham kurki, niestety moj narzeczony nie przepada:(

    OdpowiedzUsuń
  8. Super, smakowite danie i ten makaron ma bardzo ciekawy kształt.

    OdpowiedzUsuń
  9. Kurki to moje ulubione grzyby. Kiedy zaczyna się sezon, koniecznie muszą pojawić się na moim stole. Świetną, apetyczną propozycję na kurki pokazałaś. Chętnie zjadłabym taki zestaw na obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  10. w tym roku nie jadłam jeszcze kurek, więc muszę nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger