Kasza jaglana z chorizo, oliwkami i cukinią



Hej :)) U mnie dzisiaj danie na szybko, trzeba było zrobić małe sprzątanie lodówki, zostało kawałek chorizo, cukinii, kilka oliwek, a musiałam zrobić coś na szybko. Dawno tez nie było żadnej kaszy, bo mój młody tylko ziemniaczki i ziemniaczki z koperkiem, bo młode i tak jakoś mu posmakowały. Ja się już za kaszą jaglaną stęskniłam, więc zostało po mojemu ;)). Miłego wtorku Wam życzę :)))

Składniki na 3 porcje:

  • 1 szklanka kaszy jaglanej
  • chorizo
  • 1/2 cukinii
  • kilka czarnych oliwek
  • 2 ząbki czosnku
  • natka pietruszki
  • kurkuma
  • sól
  • pieprz
  • olej kokosowy do smażenia


Kaszę wrzucam na sitko, przepłukuję chwile pod wodą, żeby pozbyć się goryczki. Do garnka wlewam 2 szklanki wody i wrzucam kaszę. Gotuję do momentu, aż kasza wchłonie całą wodę. Co jakiś czas mieszam. Cukinię, oliwki kroję w plasterki. Na patelni rozgrzewam olej, wrzucam cukinię, dodaję czosnek i chwilkę smażę, dodaję pokrojone w plasterki chorizo i oliwki. W międzyczasie kroje natkę pietruszki, wrzucam do reszty. Na patelnię daję ugotowaną kaszę jaglaną, kurkumę (dosłownie troszkę), doprawiam solą, pieprzem i mieszam. Przekładam do miseczek, posypuję jeszcze dodatkowo natką pietruszki :)



8 komentarzy:

  1. jak ja lubię chorizo,muszę spróbować takiej kombinacji:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Coś dla mnie:)chętnie zrobię:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Coś dla mnie, choć u mnie by reszta marudziła trochę :D.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wiem dlaczego, ale nie przepadam za kaszą jaglaną w słonych potrawach.
    Ale taka miseczka na obiadek idealna :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super danie, tylko te oliwki... Nie przepadam ale prezentuje się bosko;0

    OdpowiedzUsuń
  6. ja też lubię młode ziemniaczki z koperkiem. Ale kaszę również. Twój obiad wyszedł wspaniale. Cukinia, oliwki, czosnek to jest to co lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  7. pyszna odmiana od ziemniaczków z koperkiem :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger