Pyszne ciasto ze śliwkami, kokosem i kruszonką



Hej :) Sezon na śliwki jeszcze trwa, a ja z niego korzystam he he. Uwielbiam ciasta ze śliwkami. Najbardziej takie proste, szybkie, a smaczne. Tym razem w to powstało tak spontanicznie, przepis dała mi mama, a ja dodałam lub ujęłam co nie co ;) Tak, żeby właśnie było szybko. Dodatkowo dodałam kokos i pasuje, fajnie smakuje. Ciasto jest puszyste i lekkie. Blaszka 24x34.


Składniki na ciasto:
  • 180g masła w temp. pokojowej
  • 5 jajek
  • 3 szklanki mąki
  • 1 szklanka miałkiego cukru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 - 3 łyżki jogurtu naturalnego lub śmietany
  • 5 łyżek kokosu
  • śliwki

Składniki kruszonka:
  • 20g masła
  • 1 łyżka cukru
  • 3 łyżki mąki

Białka oddzielamy od żółtek - ubijamy. Do drugiej miski wrzuciłam masło i ubijałam, gdy zrobiło się jasne i puszyste dodałam cukier i po jednym żółtku. Mąkę przesiałam i wymieszałam z proszkiem do pieczenia, dodawałam po trochu do masy i miksowałam. Następnie dodałam ubitą pianę i jogurt (można też śmietanę, jak ciasto będzie za gęste, bo jest, to dodajemy 3 łyżki lub 4) i kokos. Ciasto przełożyłam do blaszki wyłożonej papierem do pieczenia. Śliwki umyłam, wypestkowałam, podzieliłam na połówki i potem te połówki, jeszcze na pół, bo miała duże śliwki. Jak są to węgierki to wystarczy podzielić tylko na połówki. Poukładałam na cieście skórkami do dołu.
Składniki do kruszonki dałam do miseczki. Ugniatałam palcami, dopóki się nie połączyły. Posypałam kruszonką. Piec w 180 stopniach około 45 minut. Do suchego patyczka.



22 komentarze:

  1. śliwki na tapecie:) u mnie także:) ciasto prezentuje się pysznościowo i na pewno tak smakuje! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliwka i kruszonka-najlepsze połączenie w cieście :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Z dodatkiem kokosu jeszcze nigdy nie robiłam. Wygląda bardzo smacznie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Optymistyczne kolorki-chętnie bym je upiekła:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mmm.. Ale mam teraz ochotę na tego typu ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciasta ze śliwkami też bardzo lubię, Twoje też by mi zasmakowało ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. wygląda znakomicie, aż chce się schrupać :P
    claudiaa11225.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam ciasta tego rodzaju!
    zapraszam do mnie http://kulinarnyswiatrenaty.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. dodaję do obserwowanych, bardzo ładny blog :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale pyszne ciacho, wygląda rewelacyjnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo mi się podoba i na pewno bym nie skończyła na jednym kawałku. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. obłęd, ciasto idealne dla mnie, szybkie, bez marudzenia, robi się, na pewno skorzystam:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wczoraj przywiozłam 20 kg śliwek...coś trzeba z nimi zrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  14. pyszne ciacho:) też ostatnio robiłam ze śliwkami :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie dość, że śliwki, że kokos, to jeszcze moja ulubiona kruszonka. Katujesz mnie takim smacznym wyglądem PYSZNEGO CIASTA :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Sezon na takie ciasta trwa, korzystajmy z darów natury:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Pyszności! Proste i najlepsze:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja też uwielbiam śliwkowe ciasta ,piękne.

    OdpowiedzUsuń
  19. Jeszcze tyle się nie napracowalam nad ciastem ze sliwkami,wyszło bardzo gęste,nie moglam dobrze wymieszac,w przepisie jest smietana i jogurt nie wiadomo co dodać,miałam dużo zmywania.Nie wiem jak wyjdzie ciasto bo siedzi w piekarniku,narazie nie rosnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja sie nie napracowałam, tak miało być gęste, a jak było za to w przepisie pisze, żeby dodać jeszcze śmietanę lub jogurt (co kto woli), tak jest do wybory jogurt lub śmietana, a ja do zmycia miałam 2 naczynia+ łapki od miksera i potem blaszkę po upieczeniu.

      Usuń
    2. a i dobrze Beata że poprawilas przepis-teraz jest wybor smietana lub jogurt bo wczesniej nie było

      Usuń
    3. No poprawiłam, przedtem napisałam tylko w opisie, że można dać to lub to, ale niech będzie już wszędzie ;)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger