Ciasto ze śliwkami dokładnie zważone wg Ewy Wachowicz



Hej :) W końcu trochę chłodniej :) Jak dla mnie idealnie, ale od jutra znowu ma być gorąco. Dzisiaj podaję przepis na pyszne ciasto Ewy Wachowicz. Nazywa się dokładnie zważone, bo ważymy jajka całe w skorupkach i potem tyle ile one ważą dajemy mąki, cukru, masła itd. Ciasto jest proste, szybkie i bardzo smaczne. Blaszka 24x34. Polecam :)

Inspiracja: tutaj

Składniki:
  • 6 jajek ( ja dałam L)
  • tyle ile ważą jajka masła
  • tyle ile ważą jajka mąki
  • tyle ile ważą jajka cukru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • skórka otarta z 1 cytryny
  • śliwki

Jajka ważymy wraz ze skorupkami. U mnie ważyły 40 dkg. Później odważyłam tyle samo (czyli 40 dkg) mąki, masła i cukru. 
Miękkie masło utarłam na białą, puszystą masę razem z cukrem. Dodałam startą skórkę z jednej cytryny. Mąkę zmieszałam z proszkiem do pieczenia. Do utartego masła wbijamy 1 jajko i dodajemy trochę mąki - ucieramy. Tak postępujemy aż do wyczerpania składników. 
Śliwki przekroiłam na pół, wyjęłam pestki. Ciasto przekładamy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia, wyrównujemy. Na cieście poukładałam śliwki, skórką do dołu. Ja dałam dość gęsto bo lubię w cieście dużo śliwek. Pieczemy około 40-45 minut w 180 stopniach. Do tzw. suchego patyczka. Po ostudzeniu można posypać cukrem pudrem :))


19 komentarzy:

  1. Piękne to ciasto:) Fajny pomysł z tym ważeniem.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. ależ smakowicie wygląda ! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe z tym ważeniem, proste i smakowite ciacho :) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. nie masz daleko - przynoś nam tu!! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Przyszła pora na śliwki:) Koniecznie muszę spróbować to ciasto!

    OdpowiedzUsuń
  6. oj, oj.. ze śliwkami- i like it! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam śliwki a więc dla mnie rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Właśnie przed chwilką wyciągnęłam jeszcze gorącą blachę z piekarnika! Jogurtowe ciasto ze śliwkami i kruszonką;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo smakowity wypiek, pierwszy raz spotykam się z takim odmierzaniem składników ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawy sposób, będę musiała wypróbować, bo tak ciasta nigdy nie piekłam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciasta owocowe królują teraz. Widzę, że u Ciebie królują śliwki. Pyszne ciasto. Pięknie wygląda. A z ważeniem to ciekawy sposób. Spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  12. smakowite ciacho!:) muszę coś ze śliwkami zrobić :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Robiłem kiedyś podobne, było świetne :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wygląda przepieknie, az chce się zjeść

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo pyszne ciasto, łatwe w przygotowaniu. Robiłam już je nie raz i zawsze jest idealne.
    Mam mniejszą blaszkę więc robię na 4 jajka i ważę wszystkie składniki wg wagi jajek - tylko cukru daję mniej. PYCHOTKA

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger