Omlet biszkoptowy z malinami, miętą i serkiem mascarpone



Obiad na słodko? Czemu nie :)) Pyszny omlet biszkoptowy z malinami, serkiem mascarpone i mięta. Z tą miętą to taki eksperyment, ale okazało się to połączenie idealnym :) Mięta dodaje takiego orzeźwienia :) Pyszności :)) Serek mascarpone wymieszałam z jogurtem malinowym i do tego dałam posiekaną na drobno miętę. Trochę się bałam smażyć omleta, bo nie zawsze mi się to udawało ;)), ale w końcu uffff :)) Składniki na ciasto podaję dla 1 osoby, natomiast farsz u mnie wystarczyło na 3 omlety :)

Składniki na ciasto:
  • 2 jajka
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • 1 łyżka cukru
  • cukier waniliowy
  • szczypta soli
  • proszek do pieczenia ( nie musi być)
  • masło lub olej do smażenia

Oddzielić białka od żółtek. Białka ubić z odrobiną soli na sztywną pianę. Dodać żółtka, cukier, cukier waniliowy, mąkę i ewentualnie proszek do pieczenia ( niecałe pól łyżeczki), ubijamy do czasu połączenia się składników. Rozgrzać patelnię i wysmarować ją odrobiną masła ( można smażyć na oleju) i wykładamy masę biszkoptową. Smażymy na małym ogniu aż zacznie skwierczeć i wtedy odwracamy na drugą stronę.Smażymy jeszcze chwilkę. 

Składniki na farsz:
  • 250 g serka mascarpone
  • 150g jogurtu malinowego
  • 10 listków mięty
  • maliny
  • cukier puder

Serek mascarpone wymieszać z jogurtem malinowym. Listki pociąć na bardzo drobne i dodać do serka. Wszystko wymieszać. Na troszkę przestygniętego omleta wyłożyć serek i na niego maliny ( ilości wedle uznania). Omlet można posypać cukrem pudrem. Smacznego :)))





7 komentarzy:

  1. zjadłabym, co tu więcej mówić? Uwielbiam omlety z mascarpone!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja powiem szczerze robiłam po raz pierwszy, ale na pewno nie ostatni - pyszności :))) POzdrawiam,

      Usuń
  2. Lubię zjeść taki konkretny omlet na śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmmm! Pychota! I jeszcze te dodatki... niebo w gębie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda wspaniale, tak letnio i radośnie. Piękne zdjęcia i przepis świetny, bardzo lubię połaczenie mięty i jogurtu.

    OdpowiedzUsuń
  5. O kurcze, mam jeszcze trochę malin w lodówce... Wszyscy jeszcze śpią to zaskoczę ich takim śniadankiem:-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger