Pyszne ciasteczka owsiane z bakaliami

 


Ciasteczka owsiane z bakaliami robiłyśmy razem z córką w Dzień dziecka. Obiecałam, zadanie wykonane, a ciasteczka wyszły przepyszne i już mam powiedziane, że muszę zrobić je jeszcze na pewno. Z podanego przepisu wychodzi 24 sztuki dość dużych ciasteczek, jeśli wolicie mniejsze, to oczywiście możecie takie zrobić. Ja dodałam do nich żurawinę, orzechy włoskie, słonecznik i daktyle. Polecam :-)

Składniki:
  • 250 g masła
  • 320 g mąki pszennej
  • 100 - 120 g cukru
  • 1 opakowanie cukru wanilinowego
  • 200 g płatków owsianych
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 jajka L
  • 150 orzechów włoskich (posiekanych)
  • 3/4 szklanki żurawiny
  • 10 daktyli
  • 1/2 szklanki łuskanego słonecznika

1. Masło wyciągamy wcześniej, żeby nam zmiękło. Miękkie wrzucamy do misy miksera, dodajemy oba cukry i ubijamy na jasną, puszystą masę.
2. Następnie dodajemy jajka i ubijamy, aż masa będzie gładka. Mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia, dodajemy do masy. Miksujemy do połączenia się składników.
3. Teraz dodajemy płatki owsiane, miksujemy. 
4. Żurawinę, orzechy i daktyle siekamy na mniejsze kawałki. Wrzucamy do miski, dodajemy słonecznik, mieszamy. Tak przygotowaną mieszankę dodajemy do ciasta, mieszamy łyżką, żeby składniki się połączyły.
5. Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni funkcja góra/dół.
6. Blaszkę wykładamy papierem do pieczenia. Łyżką nabieramy porcje ciasta i robimy kulkę (u mnie wielkości większego orzecha). Układamy na blaszce i spłaszczamy.
7. Ciasteczka pieczemy około 12 minut. Studzimy. Smacznego :-)







5 komentarzy:

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger